Testování kampaně

Před odesláním kampaně je dobré ji nejprve otestovat - přečtěte si tipy o tom, na co si dát před rozesílkou pozor.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

Samotné testování kampaně je velice jednoduché. Můžete si buď poslat testovací e-mail přímo z šablony newsletteru - zde se jedná pouze o náhled šablony jako takové nebo test celé kampaně v kroku "testování" při tvorbě kampaně.

Tipy jak na tvorbu šablony naleznete zde.

Co je dobré vědět před testováním při tvorbě kampaně?

Pokud máte správně nastavené odkazy pro odhlášení a online verzi, zobrazí se vám při prokliku v e-mailu z testování při tvorbě kampaně naše upozornění:

Někteří poštovní klienti automaticky nepovolují stažení externích obrázků, stejně tak se může jednat o nastavení schránky konkrétního uživatele. Proto do newsletteru vkládejte odkaz na online verzi, aby si šablonu mohli zobrazit v novém okně v prohlížeči.
Bez odkazu na odhlášení zase nemůžete rozesílku odeslat. I po jeho odstranění jej tak aplikace automaticky přidá -> je ale lepší, abyste si odkaz sami přizpůsobili designu vaší šablony.

E-mail vypadá v Outlooku jinak, než v editoru? To je zpravidla způsobeno starší verzí Outlooku, které nepodporují určité fonty, tvary tlačítek a barvy. Týká se to především verze 2010 a níže. Editor se snažíme maximálně přizpůsobit všem e-mail klientům, ale u starých verzí Outlooku se bohužel musíme spokojit s tím, co nabízí.

Samotný text, řádkování nebo další prvky textu neodpovídají předloze? To je pravděpodobně způsobeno tím, že kopírujete obsah z Wordu, webu apod. s formátováním. Do šablony vkládejte prostý text, a formátujte jej až v rámci editoru -> tím můžeme zaručit jeho responsivitu.
Tip: text oprostíte od formátování po překopírování do tzv. Poznámkového bloku (Notepad) nebo vložením do adresního řádku v prohlížeči.

Obsahuje vaše kampaň merge tagy? Merge tag je vždy v newsletteru nahrazený relevantní hodnotou pro daný kontakt. Když si tedy posíláte testovací e-mail z kampaně a máte v ní merge tagy, vyplňte v kroku "testování" v kampani hodnotu, kterou se má merge tag nahradit, buď ručně nebo nechejte aplikací automaticky vygenerovat.


Využívejte také podmíněných merge tagů, pomocí kterých definujete scénář propsání hodnot i pro ty kontakty, kterým např. relevantní hodnota chybí.

Dostali jste odpověď na svou otázku?