Všechny sbírky
Integrace
Dostupné integrace
Shoptet integrace pomocí doplňku
Shoptet integrace pomocí doplňku

Vlastníte e-shop na systému Shoptet? Integrujte ho s Ecomailem! Co umožňuje plugin, jak ho aktivovat, jak připojit zbožový feed.

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než týdnem

Vlastníte e-shop na systému Shoptet? Integrujte ho s Ecomailem! Podívejte se na to, co plugin umožňuje, jak ho aktivovat nebo jak připojit zbožový feed.

👉Tato integrace je pro vás dostupná pouze v tarifu Marketer+.

V tomto článku naleznete:


💡TIP: Dáváte přednost instruktážním videům? Podívejte se na záznam webináře Jak za odpoledne propojit Shoptet s Ecomailem a nastartovat e-mailing:


Co doplněk umožní?

  • synchronizaci kontaktů z vašeho e-shopu do seznamu kontaktů u Ecomailu v reálném čase

  • synchronizaci vybraných údajů z objednávek v reálném čase

  • synchronizaci kontaktů ze sekce newsletter

  • sledování pohybu uživatele na vašem webu pomocí trackovacího kódu

  • odesílání informace o opuštěném košíku

  • synchronizaci produktového feedu

  • spuštění automatizací navazující na přihlášení nového kontaktu

Jak nainstalovat doplněk?

1. Instalace doplňku je velmi snadná. Nejprve si otevřete následují odkaz s doplňkem https://doplnky.shoptet.cz/ecomail a klikněte na "Objednat doplněk"
U tohoto kroku musíte být přihlášeni do svého Shoptet účtu

2. Po objednání vám přijde e-mail (na e-mail registrovaný na Shoptetu).
⚠️ V tomto e-mailu naleznete unikátní kód, který vložíte do účtu u Ecomailu v sekci Správa účtu → Integrace


💡 Předmět e-mailu je Připojili jsme Váš Shoptet eshop.

3. Přihlaste se do účtu u Ecomailu, nebo si vytvořte nový účet ZDARMA, klikněte na vaši e-mailovou adresu v pravém horním rohu → Správa účtu → v levém menu zvolte Integrace → klikněte na Shoptet API doplněk.

Po kliknutí na "Podrobnosti" se vám zobrazí nové okno, kde vyberte seznam kontaktů (buď automaticky vytvořený "První seznam" nebo vámi vytvořený seznam kontaktů v sekci "Kontakty"), do kterého budou kontaktní údaje zákazníků a objednávky synchronizovány, a vložte kód, který vám přišel e-mailem:

Pole pro tagy jsou předvyplněné.

Klikněte na "Připojit" a během několika minut budou do vybraného seznamu u Ecomailu automaticky převedeny všechny kontakty a objednávky zákazníků. ✅

Data z každé nové objednávky již budou přidávána automaticky.

Kontakty ze Shoptetu se do Ecomailu přenášejí se štítky které vám pomohou kontakty ve vaší databázi rozlišit. Základními štítky jsou shoptet-orders a shpt_newlsetters. Díky nim poznáte, že kontakty nakoupily a přihlásily se k odběru novinek. Dále u kontaktů můžete najít také štítek shoptet_1, který určuje skupinu kontaktů. Zároveň se do Ecomailu přenáší štítek shoptet_unsub, který označuje tzv. Robinsony, tedy nakupující odhlášené z odběru novinek. Na základě štítků můžete kontakty dále třídit a pracovat s nimi pomocí segmentace.

Více o tom, jak štítky fungují naleznete zde.

Kontrola prvního propojení

Pro kontrolu přenosu dat klikněte v horním menu na "Kontakty" a rozklikněte si seznam, který jste při integraci zvolili (např. První seznam nebo Zákazníci).

1. V seznamu vidíte, kolik máte nyní v Ecomailu aktivních e-mailových adres.

2. Pro kontrolu kontaktních údajů zákazníka, klikněte na libovolnou e-mailovou adresu.

💡Pro převedení kontaktů bylo navíc automaticky vyskloňováno jméno a určeno datum svátku a pohlaví.

3. Pro kontrolu objednávek pak klikněte v detailu kontaktu na -> Provedené nákupy

💡Název seznamu "První seznam", který jste zvolili při integraci, můžete v "Nastavení" seznamu kdykoli přejmenovat například na název "Zákazníci".

Trackování uživatele

Do kódu vašeho e-shopu byl také automaticky přidán trackovací kód pro sledování pohybu zákazníka na webu včetně "opuštění košíku". Trackování uživatele na webu začne fungovat od chvíle, kdy se na něj uživatel poprvé proklikne přes e-mail.

Od tohoto okamžiku budete vědět, jaké stránky váš zákazník navštěvuje nebo kdy opustil košík. Získaná data můžete následně využít pro lepší zacílení newsletterů nebo automatizované kampaně.

Údaje o navštívených stránkách naleznete v detailu kontaktu -> Aktivita & události -> Návštěva stránky

Časté dotazy

Nedorazil mi kód k propojení

Kód pro propojení Shoptetu s Ecomailem naleznete na e-mailové adrese majitele Shoptet účtu, na které je registrovaný váš e-shop.

Nahlédněte do všech složek v příslušné e-mailové schránce (promo/hromadné nebo spam). Zkontrolujte také, zda je e-mail (pod kterým jste zaregistrováni u Shoptetu) funkční.

💡 Pokud i přesto kód nenaleznete, obraťte se na naši podporu na support@ecomail.cz. Pomohou nám informace o tom, kdy a v kolik hodin jste doplněk objednali a jaká je adresa vašeho e-shopu.

Nedaří se mi připojit zbožový feed

(failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden)

V tomto případě to znamená, že nemáme dostatečné právo k vašemu feedu. Je nutné si zkontrolovat nastavení zabezpečení feedů v Shoptet administraci. Otevřete si nastavení Shoptetu a v Propojení › XML feedy › Nastavení - uvidíte následující:

Pokud máte zaškrtnuté Zakázat přístup z IP adres, které nejsou uvedené na globálním whitelistu, tak nastavení odškrtněte, jinak nelze k feedu přistoupit.

Pokud používáte Zakázat přístup z IP adres, které nepoužijí bezpečností hash, tak zkopírujte vygenerovaný hash a přidejte za URL vašeho feedu.

Příklad:

Hash: SH6PPVbVT5zutsqZ3x55KX7x

Už jsem měl Shoptet s Ecomailem propojený v minulosti.

Pokud jste si v minulosti propojili Ecomail se Shoptetem a nyní se k využívání Ecomailu vracíte, doporučujeme pro správné fungování doplňku doplněk zcela odebrat z Vašeho Shoptetu i Ecomailu. Provedením instalace znovu obdržíte nový kód pro propojení a provedete opětovnou synchronizaci dat.


Nenašli jste Vaši odpověď? Mrkněte ještě do článku Jak na Ecomail se Shoptetem, dejte nám vědět na chatu, nebo na adrese support@ecomail.cz. Rádi Vám pomůžeme.

Dostali jste odpověď na svou otázku?