Všechny sbírky
Automatizace
Modelové příklady automatů
Uvítací (welcome) kampaň pro nové kontakty
Uvítací (welcome) kampaň pro nové kontakty

Proč je tato automatizace oblíbená a jak jí nastavit se dozvíte v tomto článku.

Kateřina Sokolová avatar
Autor: Kateřina Sokolová
Aktualizováno před více než týdnem

Využijte sílu Uvítací automatizace a začněte budovat povědomí o vlastní značce
a kvalitní vztah s vašimi kontakty.

V tomto článku se podíváme na:



Dáváte přednost instruktážnímu videu?


1. Význam Uvítací automatizace

Síla Uvítací automatizace je v tom, že po přihlášení nového kontaktu dojde
k automatickému odeslání prvního e-mailu z aplikace. Automatizace reaguje na událost přihlášení nového kontaktu do seznamu a právě v tu chvíli se spustí scénář událostí, které v rámci automatizace nastavíte.

Namísto toho, abyste ručně odeslali e-mail s poděkováním k přihlášení nebo slevu na první nákup, provede aplikace akci za vás. Díky tomu ušetříte čas a ihned navážete vztah s novými kontakty.

Jako odesílatel e-mailů dopředu nevíte, kdy se uživatel k odběru vašich newsletterů přihlásí. Výhodou automatizace tak je, že dojde k odeslání e-mailů v době, kdy je uživatel u svého zařízení a můžete ho tak motivovat k nákupu na e-shopu nebo potěšit poděkování za odběr.

2. Na jaké kontakty se automatizace spustí

Automatizace se spustí pouze na nové kontakty, které se dosud ve vybraném seznamu kontaktů nevyskytovaly. Triggerem (spouštěčem) automatizace je “Přidán do seznamu” - díky tomu se do automatizace zařadí kontakty:

  • z formuláře na webu

  • ručně importované (zde je ovšem zapotřebí v posledním kroku importu zaškrtnout pole “na tyto kontakty spustit automatizaci”)

Trigger přihlášení do seznamu

  • z vlastní integrace pomocí API (u kontaktů z API nastavte parametr “trigger_autoresponders” na true)

Spustit na to


Aby došlo k odeslání e-mailů na kontakty, které mají skutečný zájem o vaše e-maily, nastavte si double opt-in. V tomto případě se automatizaci spustí až poté, co uživatelé potvrdí double opt-in.

💡 TIP: Chcete spustit Welcome automatizaci na kontakty, které se ve vaší databázi nachází z minulosti? Využijte trigger Spustit nyní. Vše o tomto triggeru se dozvíte v tomto článku.

3. Jaký obsah je možné v rámci automatizaci odeslat

Před nastavením automatizace je vhodné zamyslet se, čeho si přejete v rámci automatizace docílit. Přejete si přimět uživatele k prvnímu nákupu, poděkovat za odběr nebo zaslat sérii informativních či vzdělávacích e-mailů? Možností je spoustu, představíme vám ten nejoblíbenější obsah.

Máte na e-shopu vložený formulář pro sběr kontaktů a chcete uživatele nalákat k nákupu prostřednictvím slevy? Odešlete jim jako odměnu za vyplnění formuláře slevový kód. Právě v tento moment využijete okamžiku přítomnosti uživatele na vašem webu. Odesláním slevy na první nákup zvýšíte pravděpodobnost provedení nákupu a uživatele udržíte na vašich stránkách.

Sleva na první nákup

V tomto případě je nutné nejprve nahrát do Ecomailu vygenerované kupóny a vložit je do těla odesílaného e-mailu. Jak pracovat se slevovými kupóny v automatizaci se dozvíte zde. Unikátní slevový kód se ze složky propíše do obsahu newsletteru a zákazník jej může použít pro první nákup.

Oblíbenou rozesílkou v rámci Welcome automatizace je také série informativních či vzdělávacích e-mailů. Setkáváme se zpravidla se sérií několika e-mailů, které klienti odesílají s určitým časovým odstupem. Celé nastavení je samozřejmě ve vaší režii.


Série odesílaných e-mailů

Další možností je uživatele přivítat a zaslat jim krátké intro k plánované rozesílce, jaký obsah obdrží a v jaké frekvenci.

V případě sběru nových kontaktů z objednávek můžete kontaktům zaslat slevu na další nákup nebo doporučení dalšího produktu.

Pokud kontakty lákáte na e-book, posílejte odkaz na váš web, kde si mohou e-book stáhnout nebo posílejte kapitoly postupně (a vytvořte tak uvítací "seriál").

4. Nastavení automatizace

V úvodním nastavení automatizace zvolíte seznam, na který se automatizace spustí. V Ecomailu doporučujeme pracovat pouze s jedním seznamem kontaktů. Pokud z nějakého důvodu pracujete s několika seznamy, je třeba pro každý seznam vytvořit vlastní automatizaci.

Úvodní nastavení automatizace

Dále je třeba zvolit frekvenci spuštění. V případě Úvodní automatizace je vhodná

frekvence spuštění “pouze jednou”. Díky této frekvenci zamezíte tomu, aby se uživatelé opakovaně přihlašovali ke slevě nebo dalším výhodám.

Poté, co jste zvolili základní nastavení, se můžete pustit do tvorby samotného scénáře.

Triggerem automatizace je “Přihlásí se do seznamu”.

Dalším krokem standardně bývá akce odeslání e-mailu, protože reagujete na aktivní čas kontaktu. Okamžitě při zaznamenání přihlášení tak kontaktu odešleme obsah, který ho může zajímat (přivítání, sleva na první nákup nebo e-book, který jste slíbili v textaci formuláře).

E-mail je při tomto nastavení odesílán hned poté, co uživatel splní úvodní trigger (přihlášení).

Další scénář událostí je ve vaší režii. Můžete automatizaci zcela pozastavit nebo odesílat další obsah.

Velmi oblíbená je podmínka pro kontrolu zdroje kontaktů, díky které můžete na kontakty odesílat odlišný druh sdělení dle toho, odkud kontakt pochází. Podmínka může vypadat například takto:


V tomto případě by po triggeru v aplikaci následovala podmínka pro sledování různých zdrojů kontaktů. Namísto toho, abyste pro každý zdroj nastavili samostatnou automatizaci, můžete v rámci jedné automatizaci pracovat s tolika podmínkami, kolik zdrojů plánujete kontrolovat. Lze tak odeslat jiný obsah na kontakty z importu,
z pop up formuláře nebo z api.

Kontrola zdoje kontaktů v automatizaci

💡TIP: Využijte předpřipravené scénáře automatizací, najdete mezi nimi i Uvítací automatizaci. Nezapomeňte si upravit výchozí nastavení dle vašich parametrů.

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz

Dostali jste odpověď na svou otázku?