Všechny sbírky
Automatizace
Modelové příklady automatů
Jak pracovat s přednastavenými scénáři automatizací
Jak pracovat s přednastavenými scénáři automatizací

Rádi byste používali automatizované kampaně, ale zdá se vám jejich nastavení příliš komplikované? Nyní je to jednodušší než kdy dřív.

Andrea Fuxova avatar
Autor: Andrea Fuxova
Aktualizováno před více než týdnem

Automatizace si samozřejmě můžete vytvořit zcela sami a nastavit si celý scénář dle vašich představ. Nově však také máte k dispozici naše přednastavené scénáře, které vám práci ještě usnadní.

Připravili jsme pro vás 8 scénářů nejpoužívanějších automatizací, a to včetně šablon, které vám mohou posloužit jako inspirace na:

  • Poděkování za přihlášení k odběru

  • Sleva na první nákup

  • Přání k svátku

  • Přání k narozeninám

  • Opuštěný košík

  • Odměna 30 dní po nákupu

  • Výročí od 1. nákupu

  • E-book ke stažení


A jak si tedy přednastavenou automatizaci připravit a spustit?
Pojďme se na to podívat krok za krokem:


1. V sekci Automatizace klikněte na zelené tlačítko + Nová automatizace

2. V nově otevřeném okně vyplňte název automatizace, frekvenci jejího spouštění a vyberte seznam kontaktů, na který má být napojena.

UPOZORNĚNÍ: v této nápovědě naleznete více informací, o tom jak si zvolit správnou frekvenci dle konkrétního typu automatizace. Frekvenci je poté možné kdykoliv v nastavení upravit. Seznam, na který je automatizace napojena, však změnit nelze.

3. Vyberte si šablonu automatizace, ze které budete chtít vycházet

Více informací o účelu a nastavení každé z přednastavených automatizací, a také náhled celého scénáře můžete vidět po kliknutí na Náhled a více informací.

Pokud jste s výběrem automatizace spokojeni, klikněte na Použít šablonu.

4. Nyní se již můžete pustit do úpravy scénáře a nastavení detailů stejným způsobem jako byste tvořili novou (vlastní) automatizaci. Bližší podrobnosti o tvorbě a správě automatizace pak můžete najít v této nápovědě >> .

V každé akci "Odeslat e-mail" nezapomeňte vyplnit potřebné detaily jako je jméno a e-mail odesílatele s ověřenou doménou, předmět e-mailu a adresa pro odpovědi:

Pokud se v automatizaci nachází podmínka kontrolující nákup, jako je tomu například u opuštěného košíku, je třeba v této podmínce nastavit váš e-shop, aby tato kontrola probíhala. Obchod se zobrazí na výběr až ve chvíli, kdy se bude v aplikaci nacházet alespoň jedna transakce z daného obchodu:

S výběrem scénáře, se vám také vždy automaticky stáhne předpřipravená šablona (nebo šablony), která je k němu připravená. Tuto šablonu/y naleznete v sekci Šablony.
Upravte si tedy prosím každý mail a jeho obsah, aby odpovídal vaší značce, nebo si připravte svou vlastní a propojte ji s automatizací viz bod výše - Šablona e-mailu.

5. Pokud máte automatizaci dokončenou a otestovanou, klikněte na Spustit a zavřít. Od této chvíle bude automatizace aktivní a e-maily se začnou odesílat dle připraveného scénáře 😉.

Dostali jste odpověď na svou otázku?