Všechny sbírky
Automatizace
Modelové příklady automatů
Opuštěný košík s personalizovaným obsahem e-mailu
Opuštěný košík s personalizovaným obsahem e-mailu

Pošlete e-mail se zapomenutým obsahem košíku pomocí nejoblíbenější a nejúčinnější automatizace.

Jan Tlapák avatar
Autor: Jan Tlapák
Aktualizováno před více než týdnem

V tomto návodu si popíšeme:

Dáváte přednost instruktážnímu videu?

TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu - využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Automatizace se spustí pouze na otrackované kontakty z Vaší databáze v Ecomailu, které navštívily Váš web skrze proklik z trackované kampaně nebo trackované automatizace, nebo na kontakty, které byly již dříve otrackovány manuálně pomocí identifikátoru uživatele pro tracking.

Poté, co dojde k otrackování kontaktu, se automatizace pro opuštěný košík spustí v případě, že kontakt na Vašem e-shopu vloží zboží do košíku, ale nákup již nedokončí. Prostřednictvím automatizace tak uživatelům zboží připomenete a můžete je přimět nákup dokončit.

Nastavení automatizace krok za krokem

Před tvorbou automatizace je nezbytné:

  1. nasadit trackovací kód na Vaše stránky

  2. identifikovat uživatele (buď přes proklik trackovaného e-mailu v kampani či automatizaci, nebo manuálně předtím, než se kontakt sám skrze odkaz proklikne)

  3. připravit šablonu pro opuštěný košík

Pokud využíváte Prestashop plugin, Woocommerce, Shoptet nebo Shopify doplněk, bod 1-4 je nastaven automaticky a z Vaší strany je zapotřebí pouze vytvořit šablonu (bod 5).


Tvorba automatické kampaně

Jakmile je propojení aktivní a šablonu máte připravenou, můžete se pustit do tvorby samotné automatické kampaně.

Pro správné nastavení podmínky v automatizaci (nakoupil v obchodě) doporučujeme nejprve zaslat do aplikace testovací objednávku. Výběr konkrétního obchodu se zobrazí až ve chvíli, kdy se bude v aplikaci nacházet transakce z daného obchodu.


Frekvenci spuštění nastavte na “Několikrát” a jako trigger automatizace zvolte “Nastane vlastní událost”. Trigger následně upravte a vyplňte v něm hodnoty přesně dle vzoru níže. Automatizace se tak spustí ve chvíli, kdy uživatel vloží zboží do košíku.

Jakmile se automatizace spustí, následný scénář nastavte dle vámi zvolené strategie.

Scénář může vypadat takto:

  • počkat 3 hodiny

  • podmínka, zda uživatel za posledních X hodin nakoupil (doporučujeme přidat časovou rezervu, takže v tomto případě např. za posledních 6 hodin)

  • pokud ne, odeslat e-mail s obsahem košíku

  • následně můžete odeslat další e-mail například po dalších 48 hodinách

Strom automatizace pak může v Ecomailu vypadat následovně:

Tip: To, zda v košíku na e-shopu produkty zůstanou, nastavujete přímo v e-shopu. Pokud např. pracujete se skladovými zásobami a košíky pravidelně "vysypáváte", je potřeba tomu Automatizaci přizpůsobit -> pokud totiž košíky pravidelně vysypáváte po 24 hodinách, nebudete nastavovat čekání delší než 24 hodin.

Zároveň to, zda se produkty kontaktu zobrazí, souvisí s aktivitou kontaktu. Ta totiž musí být na stejném zařízení, ve kterém jsou uloženy cookies a historie, nebo musí e-shop pracovat např. s ukládáním informací k přihlášenému uživateli.


Pokud zasíláte dle návodu do Ecomailu i událost prázdného košíku, Automat e-mail kontaktu s prázdným košíkem neodešle.

Testování

Nyní si ukážeme, jak můžete otestovat nejen propisování vlastních událostí ke kontaktům, ale také funkčnost celé automatizace.

1. Testování zápisu vlastních událostí

Pokud si přejete otestovat, zda je automatizace pro opuštěný košík funkční, potřebujete se nejprve otrackovat. To můžete provést snadno dvěma způsoby:

a) Za URL odkaz vložte následující řetězec, který nahradíte svou e-mailovou adresou, kterou máte importovanou v seznamu kontaktů, pro který je automatizace nastavena:

?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

b) Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');

window.ecotrack('trackPageView');

Po otrackování vyčkejte, než se vlastní událost ke kontaktu propíše. Vlastní událost pak najdete v přehledu detailu kontaktu v sekci “Aktivita a události”:

2. Otestování samotné automatizace

Jakmile je vlastní událost propsána, můžete se pustit do testování samotné automatizace.

V automatizaci vložte svou e-mailovou adresu do sekce “Testování” a vyčkejte na doručení e-mailu s obsahem opuštěného košíku. Automatizace v tomto kroku nemusí být spuštěna.

Doplníme, že v testovací části automatizace dochází ke zkrácení jednotlivých kroků na přibližně 5 minut a méně.

Pokud byl váš e-mail doručen do cílové schránky a šablona je nastavena dle vašich představ, stačí již automatizaci spustit na seznam kontaktů. 😊

Tip: Nedaří se vám obsah košíku doručit do cílové schránky? Často je nedoručení e-mailu způsobeno merge tagy, které nejsou nastaveny korektně. Pokud tedy v reportu automatizace vidíte informaci, že byl na testovanou adresu obsah odeslán, ale ve schránce sdělení nevidíte, prověřte prosím, zda se nastavení merge tagů ve vaší šabloně shoduje s naší nápovědou.

Zdá se vám tvorba šablony a automatizace náročná? Potřebujete poradit s konkrétním nastavením? Neváhejte nás kontaktovat na našem chatu, který je vám k dispozici v aplikaci nebo na webu.

Dostali jste odpověď na svou otázku?