Všechny sbírky
E-mail kampaně
Měření kampaně pomocí Google Analytics
Měření kampaně pomocí Google Analytics

Jak vyhodnocovat kampaň pomocí Google Analytics 4.

Kateřina Sokolová avatar
Autor: Kateřina Sokolová
Aktualizováno před více než týdnem

V případě, že měříte návštěvnost vašich webových stránek pomocí Google Analytics, můžete je propojit také s Ecomailem a to jak v rámci běžných, tak i automatických kampaní. Díky propojení uvidíte v Ecomailu zrcadlené výsledky z Google Analytics.

V tomto článku naleznete:


Jak propojení Google Analytics s Ecomailem funguje

Při tvorbě běžných nebo automatických kampaní máte možnost sledovat kampaň pomocí Google Analytics. Zaškrtnutím této volby se veškerým odkazům v šabloně automaticky doplní UTM tagy, díky kterým se události o prokliku a nákupu zaznamenají ve vašich Google Analytics.

Propojení s Ecomailem umožňuje sledovat tyto statistiky přímo v Ecomailu, a to konkrétně Reportech, v záložce Google Analytics se vám tyto hodnoty vykreslí.

Jak na propojení Ecomailu s Google Analytics 4 naleznete v tomto článku.

POZOR! Zrcadlené hodnoty uvidíte v rámci reportů běžných kampaní. Pro sledování automatizací je třeba hodnoty sledovat ve vašem účtu Analytics dle vložených parametrů.

Jak měřit kampaně pomocí Google Analytics

1. V kampaních

Měření pomocí Google Analytics je velmi jednoduché - stačí, když při tvorbě kampaně ve druhém kroku zaškrtnete možnost "Sledovat kampaň pomocí Google Analytics”

Výsledky kampaně se měří pomocí UTM parametrů. Díky těmto parametrům ve svém Google Analytics účtu naleznete výsledky konkrétní kampaně.

Systém vám automaticky vygeneruje data do UTM podle názvu kampaně a data odeslání. UTM tagy si však můžete libovolně upravit. Dodržujte však tvar text_tetxt, tj. bez mezer a diakritiky. Tyto tagy se poté automaticky doplní za veškeré odkazy ve vybrané kampani.

  • UTM campaign: název kampaně

  • UTM source: zdroj

  • UTM medium: médium (zprostředkovatel)

2. V automatizacích

Pro sledování e-mailů odeslaných v automatizaci v kroku e-mail zaškrtněte zapnout sledování uživatelů. GA tag si pojmenujte například podle názvu automatizace.

Jak na tvorbu automatizace si můžete přečíst v tomto článku.

Kde v Google Analytics naleznu výsledky kampaně?

Výsledky kampaní nyní můžete sledovat v sekci Přehledy. Zde můžete sledovat jednotlivé uživatelské atributy a akvizice:

V rámci jednotlivých sekcí si pak můžete vyfiltrovat aktivity dle zdroje/média:

Aktivity z Ecomailu se propisují jako "ecomail" / "email" -> tedy stejně jako ve vámi zvolených UTM tazích.

Případně dle názvu kampaně(z parametru utm_campaign):

V GA4 si případně můžete grafy i metriky více přizpůsobit - pro nastavení blíže odpovídající potřebám vašeho podnikání se ovšem doporučujeme poradit se specialisty pro danou platformu.

Kde najdu výsledky v Ecomailu?

Ve svém Ecomail účtu najdete výsledky z Google Analytics v reportu odeslané kampaně v záložce Google Analytics.

V reportu se zobrazí následující hodnoty:

  • Počet konverzí (transactions)

  • Prodej celkem (totalRevenue)

  • Míra okamžitého opuštění (bounceRate)

  • Průměrná objednávka (averagePurchaseRevenue)

  • Objednávka na jednoho uživatele (averageRevenuePerUser)

  • Konverzní poměr (userConversionRate)

  • Cíle (conversions)

  • Počet událostí na uživatele (eventCountPerUser)

  • Uživatelé (totalUsers)

  • Průměrný čas na stránce (averageSessionsDuration)

  • Průměrný počet zobrazených stránek (screenPageViewsPerSession)

Časté dotazy

Jak se měří konverze u kampaní v Ecomailu?

Konverze se u kampaní zobrazí pouze tehdy, přenášíte-li do Ecomailu transakce a někdo na základě odeslané kampaně nakoupí.

Kdy se konverze připíše ke kampani?

Konverze v kampaních se připisují ve chvíli, kdy se transakce přenese ke kontaktu v Ecomailu.

Proč vidím jiné konverze v Ecomailu a jiné v Google Analytics?

Oba systémy měří nákupy na základě jiného algoritmu. V Ecomailu zaznamenáváme transakci ke kampani ve chvíli, kdy uživatel

  • provede nákup do 10 dnů od otevření e-mailu v kampani

  • provede nákup do 30 dnů od kliknutí v e-mailu v kampani

V Google Analytics jsou tyto algoritmy jiné, proto výsledky nemusí být totožné.

Pokročilé měření pomocí Ecomail trackovacího kódu

Získávejte detailnější statistiky o chování zákazníků jako je pohyb uživatele na vašem webu, včetně uskutečněných nákupů. Stačí si přidat na stránku náš trackovací kód. Více informací naleznete zde.

K odkazu se mi automaticky nepřidal UTM tag

Pokud se k odkazu automaticky nepřidal UTM parametr a funkce sledování je zapnutá, zkontrolujte tvar odkazu. Zpravidla by měl začínat protokoly "http", anebo "https".

Mohu přidat UTM parametry do odkazů ručně?

V případě, že si přejete sledovat pouze některé odkazy, anebo vám někde UTM tag schází, lze jej doplnit za odkaz ručně. Pro generování odkazu lze využít UTM buildery dostupné zdarma na webu.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?