Všechny sbírky
Formuláře
Možnost přes formuláře sbírat nové a aktualizovat již existující kontakty
Možnost přes formuláře sbírat nové a aktualizovat již existující kontakty

Přihlášení k odběru e-booku, aktualizace preferencí již existujících kontaktů.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než týdnem

Pomocí formulářů máte jedinečnou možnost sbírat nové kontakty, které se automaticky přenášejí do databáze v Ecomailu. Ty řeší sběr všech nových kontaktů.
Pokud se tak k odběru (např. pro získání slevy na první nákup) snaží přihlásit již existující kontakt, formulář automaticky podle výchozího nastavení informuje o tom, že kontakt již v databázi existuje. Kontakty tak nemohou zneužít např. opětovného získání slevy na 1. nákup po přihlášení.

Aktualizace již existujících kontaktů

Formuláře však mohou pomoci i při aktualizaci již existujících kontaktů.
Pro představu uvedeme "zápis k e-booku" přes formulář => e-book je např. nově na Vašem webu k dispozici a proto chceme, aby se kontakty k jeho odběru přihlásily přes formulář - a přihlásí se tím pádem jak nové kontakty (které se přihlašují k odběru novinek i k odběru e-booku), tak již existující kontakty (ty se k odběru již přihlásily v minulosti, v databázi se již nachází a nyní se nově přihlašují k odběru e-booku).

V nastavení formuláře je k dispozici funkce "aktualizovat" -> Aktualizace již existujícího kontaktu.

Díky tomu se existujícím kontaktům podaří přes formulář zapsat (aniž by se jim ukázala hláška o existenci e-mailové adresy v databázi) a po aktivaci této funkce máte navíc automaticky na výběr dvě stránky "po odeslání formuláře" - jednu pro nový kontakt, druhou pro již existující.

Dojde tedy k zápisu jak nových, tak existujících adres a zároveň se jim ukazuje relevantní stránka "po odeslání", tzv. děkovná stránka.


Nové kontakty pak typicky informujete o nutnosti potvrzení double opt-in:

Existujícím kontaktům pouze potvrdíte zápis k odběru e-booku a poděkujete:

To souvisí s tím, že u již existujících kontaktů nikdy neměníme původní informaci o zdroji a datu registrace. Pokud tedy potřebujete existující kontakty rozlišovat pomocí toho, zda se přes formulář přihlásili (a podle toho např. spouštět Automatizaci), přidejte do formuláře tzv. "hidden", tj. skryté pole, v kterém nastavíte hodnotu, která se automaticky propíše všem kontaktům, které potvrdí svou e-mailovou adresu přes vybraný formulář.

V tomto případě se tak všem kontaktů (bez rozdílu) propíše do vlastního pole "Sběr kontaktů" hodnota "ebook".

Pokud tak budete chtít kontaktům na základě přihlášení přes formulář posílat obsah v Automatizaci, nastavíte (2) triggery (spouštěče) následovně:
1. triggerem bude "přihlášení do seznamu": pro nové kontakty -> těm bude po přihlášení z formuláře a kontrole aktuálního data registrace okamžitě Automat spuštěn
2. triggerem pak bude "Spustit opakovaně": pro existující kontakty, u kterých k přihlášení nedojde (protože již přihlášeny byly a v databázi existovaly) -> u těch se ve zvolený čas zkontroluje, zda ve vlastním poli "sběr kontaktů" existuje hodnota "ebook" a pokud ano, taktéž jim je po vyhodnocení podmínky Automat spuštěn

Dostali jste odpověď na svou otázku?