Modelové příklady automatizací

Automatické kampaně Vám šetří čas, reagují na chování kontaktu a často mají také lepší výsledky než běžné kampaně.

Veronika Dostálová avatar
Autor: Veronika Dostálová
Aktualizováno před více než týdnem

V tomto článku najdete několik modelových příkladů automatizací a tipy, které vám mohou pomoci, případně vás inspirovat k vytvoření vlastních automatizací.

TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu - využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

Pokud se do vaší databáze přihlásil nový kontakt, máte možnost jej v reakci registraci také přivítat -> tj. první uvítací e-mail se posílá kontaktu ihned po přihlášení, a nemusí tak čekat na čas běžné rozesílky.

Odeslání uvítacího e-mailu ihned po registraci a další e-mail 3 dny po registraci

Lze samozřejmě poslat také sekvenci e-mailů. První uvítací e-mail zašleme ihned po tom, co se kontakt zaregistruje a spadne do seznamu kontaktů. Následně počkáme 3 dny a pošleme druhý e-mail, například s akční slevou.

Připomenutí opuštěného košíku a odeslání slevového kódu

Automatizace opuštěných košíků je sice náročnější, avšak velmi účinná automatická kampaň. Připomene vašemu zákazníkovi, že si zapomněl objednat nákup, který vložil do košíku na vašem e-shopu.

  1. Triggerem (spouštěčem) automatizace je (url) stránka košíku ve vašem e-shopu. Jakmile se zákazník objeví na stránce košíku - tedy vložil-li něco do košíku, automaticky spadne do automatizace.

  2. Po tomto kroku nastavíte časovou odmlku, tedy čas, za který mohl váš zákazník ještě nakoupit. Ideální čas odmlky jsou cca 2 h.

  3. Po dvou hodinách se do automatizace vloží podmínka - kontrola, zda zákazník nakoupil. Pokud zákazník nakoupil, skončí pro něj tato automatizace. V případě, že nenakoupil, zašle se mu e-mail se slevovým kupónem k motivaci dokončení nákupu.

Aby systém rozpoznal, že se váš zákazník objevil na stránce košíku, je třeba na ní nastavit trackovací kód.

Nejenom e-mailem je možné cílit na vaše zákazníky, kteří nenakoupili. Připomenout se jim můžete i pomocí facebook automatizací.

Automatizace opuštěný košík (doporučeno pro e-shopy)

Odeslání slevového kupónu na narozeniny uživatele

Navrhněte svému zákazníkovi, aby si udělal radost k narozeninám a pošlete mu slevový kupón. Triggerem (spouštěčem) automatizace je výročí data. Výročí data mohou být jak narozeniny, tak i datum registrace do seznamu kontaktů apod.

Po zaslání slevového narozeninového kupónu dejte zákazníkovi prostor k nákupu a jeho využití. Dalším krokem tedy bude časová odmlka např. 5 dní, po které automatizace překontroluje, zda zákazník v obchodě nakoupil. Pokud ano, ukončí se pro tento kontakt automatizace a pokud ne, odešle se další slevový e-mail.

Jedná se pouze o převrácenou podmínku (nenakoupil x nakoupil), proto je potřeba dbát na správně použité negativy v podmínce.

Přihlášení uživatele do seznamu kliknutím na odkaz v e-mailu a webhook

Touto automatizací se uživatel, který klikne na jakýkoliv odkaz v e-mailu, přihlásí k nastavenému seznamu a následně Ecomail zašle informace o uživateli na vámi zadanou webovou adresu (webhook).

Otevření e-mailu a větší množství podmínek

Tato automatizace umožňuje spuštění při samotném otevření e-mailu, po kterém 3 hodiny vyčká, než zkontroluje podmínku, zda je uživatel z Prahy a pokud této podmínce nevyhovuje, automatizaci ukončí. Pokud této podmínce vyhovuje, zeptá se další podmínkou na pohlaví uživatele, pokud je žena, pošle se e-mail s letní kolekcí plavek pro ženy, pokud je muž, pošle e-mail s letní kolekcí plavek pro muže.

Systém Ecomailu pro správu automatizací je velmi flexibilní a sofistikovaný. Můžete tak nastavit veškeré možné myslitelné scénáře.

Nevíte si rady? Napište nám.

Dostali jste odpověď na svou otázku?