V tomto článku najdete některé modelové příklady automatizací, které vám mohou pomoci, případně vás inspirovat k vytvoření vlastních automatizací.

Odeslání uvítacího e-mailu ihned po registraci

Sbíráte-li kontakty z různých webových formulářů, můžete zaslat uvítací newsletter ihned po registraci nového kontaktu pomocí této jednoduché automatizace.

 

Odeslání uvítacího e-mailu ihned po registraci a další e-mail 3 dny po registraci

V této automatizaci pošleme sekvenci e-mailů. První uvítací e-mail zašleme ihned po tom, co se kontakt zaregistruje a spadne do seznamu kontaktů. Následně počkáme 3 dny a pošleme druhý e-mail, například s akční slevou.

 

Připomenutí opuštěného košíku a odeslání slevového kódu

Automatizace opuštěných košíků je sice náročnější, avšak velmi účinná automatická kampaň. Připomene vašemu zákazníkovi, že si zapomněl objednat nákup, který vložil do košíku na vašem e-shopu.

  1. Triggerem (spouštěčem) automatizace je (url) stránka košíku ve vašem e-shopu. Jakmile se zákazník objeví na stránce košíku - tedy vložil-li něco do košíku, automaticky spadne do automatizace.
  2. Po tomto kroku nastavíte časovou odmlku, tedy čas, za který mohl váš zákazník ještě nakoupit. Ideální čas odmlky jsou cca 2 h.
  3. Po dvou hodinách se do automatizace vloží podmínka - kontrola, zda zákazník nakoupil. Pokud zákazník nakoupil, skončí pro něj tato automatizace. V případě, že nenakoupil, zašle se mu e-mail se slevovým kupónem k motivaci dokončení nákupu.

Aby systém rozpoznal, že se váš zákazník objevil na stránce košíku, je třeba na ní nastavit trackovací kód.

Nejenom e-mailem je možné cílit na vaše zákazníky, kteří nenakoupili. Připomenout se jim můžete i pomocí facebook automatizací.

 

 

Odeslání slevového kupónu na narozeniny uživatele

Navrhněte svému zákazníkovi, aby si udělal radost k narozeninám a pošlete mu slevový kupón. Triggerem (spouštěčem) automatizace je výročí data. Výročí data mohou být jak narozeniny, tak i datum registrace do seznamu kontaktů apod.

Po zaslání slevového narozeninového kupónu dejte zákazníkovi prostor k nákupu a jeho využití. Dalším krokem tedy bude časová odmlka např. 5 dní, po které automatizace překontroluje, zda zákazník v obchodě nakoupil. Pokud ano, ukončí se pro tento kontakt automatizace a pokud ne, odešle se další slevový e-mail.

Jedná se pouze o převrácenou podmínku (nenakoupil x nakoupil), proto je potřeba dbát na správně použité negativy v podmínce.

 

 

Přihlášení uživatele do seznamu kliknutím na odkaz v e-mailu a webhook

Touto automatizací se uživatel, který klikne na jakýkoliv odkaz v e-mailu, přihlásí k nastavenému seznamu a následně Ecomail zašle informace o uživateli na vámi zadanou webovou adresu (webhook).

 

Otevření e-mailu a větší množství podmínek

Tato automatizace umožňuje spuštění při samotném otevření e-mailu, po kterém 3 hodiny vyčká, než zkontroluje podmínku, zda je uživatel z Prahy a pokud této podmínce nevyhovuje, automatizaci ukončí. Pokud této podmínce vyhovuje, zeptá se další podmínkou na pohlaví uživatele, pokud je žena, pošle se e-mail s letní kolekcí plavek pro ženy, pokud je muž, pošle e-mail s letní kolekcí plavek pro muže.

 

 

Systém Ecomailu pro správu automatizací je velmi flexibilní a sofistikovaný. Můžete tak nastavit veškeré možné myslitelné scénáře.

Nevíte si rady? Napište nám.

Našli jste odpověď?