Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyPříprava e-mailové šablonyInteraktivní editor
Použití zbožových feedů pro tvorbu šablony
Použití zbožových feedů pro tvorbu šablony

Vložte své produkty do šablony, nastavte si co chcete zobrazit.

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než 5 měsíci

Začněte využívat produktové XML feedy také v našem editoru šablon a zbavte se zdlouhavé tvorby produktového newletteru jednou pro vždy. Díky použití feedu budete mít své produkty v šabloně během několika minut, včetně všech potřebných informací o produktu.

👉 Produktové feedy jsou dostupné pouze pro tarif MARKETER+.

Maximální velikost produktového feedu je 500 MB.

V tomto článku se dozvíte, jak na to.



1. Začněte importem feedu

V interaktivním editoru můžete pracovat s produkty ze svého XML feedu (Heuréka.cz, Zboží.cz, Google). XML feed jednoduše nahrajete do účtu.


Nejprve vyberte typ vašeho feedu a poté vložte URL adresu svého XML feedu.

Potvrďte přidání feedu kliknutím na tlačítko Přidat zbožový feed. ☝️

🕒 Produktový feed se synchronizuje během 24 hodin. Pravidelně se poté synchronizuje každý den v ranních hodinách. Na základě poslední provedené synchronizace získává Ecomail informace o produktech ve feedu.

💡 TIP: Pokud feed potřebujete synchronizovat dříve, klikněte na tlačítko Obnovit u daného feedu. Synchronizovat feed můžete také pomocí api requestu.

❓ Pracujete s integrací se Shoptetem a zobrazila se Vám při synchronizaci chyba 403? Mrkněte na tento článek, jak feed správně synchronizovat.

❗ V případě, že pracujete s HTML v tagu <description>, je třeba, aby bylo vše v root elementu <div>, bez obrázků.

2. Přidejte produkty do šablony 

Po synchronizaci XML feedu už můžete začít pracovat s produkty v rámci editoru šablon. Ve struktuře své šablony vyberte místo, kam chcete produkt vložit. Do zvoleného místa jednoduše přetáhněte blok Produkt.

Následně do bloku klikněte a v seznamu vyberte svůj feed. Konkrétní produkt vyhledáte jednoduše podle názvu.

V dalším nastavení vyberte, které informace chcete zobrazit (cenu, název, tlačítko, obrázek, popis, cenu před slevou). Všechny informace si můžete v příslušných záložkách upravovat.

3. Produkt a aktuální data

V momentě vložení produktu do šablony se použijí data, která jsou v daném momentě v produktovém feedu aktuální. Pokud však chcete například naplánovat kampaň několik dní dopředu, a chcete aktuální data u produktů, pak je potřeba využít následujících merge tagů.

*|ECM_PRODUCT_productId_name|* - název
*|ECM_PRODUCT_productId_description|* - popis
*|ECM_PRODUCT_productId_url|* - odkaz
*|ECM_PRODUCT_productId_imgurl|* - odkaz obrázku
*|ECM_PRODUCT_productId_price_vat|* - cena

V každém z těchto merge tagů je potřeba nahradit productId za id produktu, který chcete propsat.

4. Cena před slevou

U produktového feedu Heureka.cz a Zbozi.cz:

<PRICE_BEFORE>199</PRICE_BEFORE>

u produktového feedu Google merchant pro původní cenu:

<g:price>199 CZK</g:price>

pro zlevněnou cenu:

<g:sale_price>199 CZK</g:sale_price>

můžete využít položku k plnění ceny před slevou, kterou následně v editoru naleznete v nastavení zobrazení produktu:

5. Použijte přednastavené produktové bloky

Pro ještě rychlejší práci můžete využít přednastavené bloky, které přichází s přednastavenou strukturou a obsahem, vy si pouze navolíte konkrétní produkt. Z části Základní bloky se překlikněte na Předpřipravené. Poté si zvolte takovou strukturu, která se vám bude hodit. Vybrat si můžete například jednoproduktové struktury nebo čtyřproduktové.

Do této přednastavené struktury už jen přidáte produkty z feedu způsobem, který je popsán výše. Kompletní šablonu tak složíte během chvilky.

💡TIP: Předpřipravené bloky, které pracují s produkty z feedu poznáte podle štítku Produktový feed v pravém spodním rohu

Případné úpravy produktů můžete provádět na všech nahraných produktech najednou. Stačí, když si v levém panelu zapnete Aplikovat pro všechny produkty najednou. Pokud třeba upravíte barvu tlačítka, změna barvy se projeví u všech produktů. 

V současné době také připravujeme funkci dynamického produktového bloku. Vhodné produkty pro své zákazníky tak již nebudete muset vybírat sami, Ecomail to na základě získaných informací udělá za vás.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?