Upozornění: Tato funkce je nyní ve veřejném beta-testování.

Ecomail nabízí jednoduchou možnost, jak využít pro komunikaci se zákazníky další kanál, kterým je Facebook Messenger. Možností použití je více. V tomto návodu si ukážeme, jak Messenger zakomponovat do uvítací kampaně pro potencionálního zákazníka. Stačí splnit těchto pár bodů. 

Integrace a nastavení formuláře

1. Připojte Facebook stránku, pomocí které chcete se zákazníky komunikovat, a to u libovolného seznamu v sekci "Facebook integrace". Jak propojit Ecomail s Facebookem se dočtete zde.

2. "Whitelistujte" stránku, na kterou umístíte pop-up pro zobrazení Messengeru. U připojené stránky klikněte na tlačítko "Nastavení FB Messengeru" a vložte doménu, na které bude váš pop-up zobrazen. Ujistěte se, že vkládáte přesný název vaší domény, nikoliv konkrétní stránku nebo odkaz se znaky navíc (znaky jako / ? # apod.).

3. Vytvořte aplikaci https://developers.facebook.com/apps/, vyplňte název a e-mail. Dále nemusíte vkládat žádné další produkty do aplikace, pro funkci messengeru postačí vygenerované APP ID, které naleznete v levém horním rohu.

4. Pokud nemáte na svém webu inicializován Facebook script, přidejte ho do své stránky (https://developers.facebook.com/docs/javascript/quickstart/). Nezapomeňte ve scriptu nahradit vaším APP ID.

5. Aktivujte v pop-upu možnost "Poslat do Messengeru". Jděte do seznamu kontaktů, klikněte na záložku “formuláře” a vyberete si pro sběr kontaktů "pop-up okno".

6. Poté si nastavíte pop-up dle svých preferencí (vzhled, font, popis aj.). Následně vložte obsah Messenger.

Nakonec nastavte parametry pro svou Facebookovou stránku.

Nastavení automatizace s FB Messengerem

Abyste mohli uživateli poslat automatickou zprávu do Messengeru, je potřeba nastavit automatickou kampaň, která se spustí, jakmile se uživatel přihlásí k odběru.

1. Automatizaci si jednoduše nastavíte v sekci "Automatizace". Klikněte na "Nová automatizace", vyplňte název a seznam kontaktů, ke kterému chcete automatizaci nastavit. V tomto kroku také zvolíte spustit pouze jednou.

 

2. Klikněte na nový trigger (spouštěč automatizace). V tomto případě to bude "kontakt se přihlásil do seznamu".

3. Po nastavení triggeru vyberte tlačítkem plus novou akci a to "FB Messenger zprávu".

4. Nyní už stačí jen nastavit obsah Messenger zprávy.

Jakmile se uživatel zaregistruje k odběru novinek, odešle se zpráva na Messenger. Příchozí zpráva, která dorazí do chatu, může vypadat třeba takto:

A to je vše. Po přihlášení uživatele k odběru můžete se zákazníkem komunikovat ještě 24 hodin přes Messenger a někdy v budoucnu mu případně poslat 1 upomínkovou zprávu.

Automatickou kampaň doporučujeme kombinovat s e-mailem. Ideálně pošlete zprávu do Messengeru třeba s promo kódem a zároveň uvítací e-mail. Jako další akci (v rámci welcome procesu) můžete třeba za 2 dny poslat další e-mail.

Našli jste odpověď?