Tvorba kampaně je práce na pár minut. Pomocí našeho průvodce si v kampani nastavíte příjemce, obsah i formu.

1. V sekci "Kampaně" kliknete na +Nová kampaň

2. Kampaň pojmenujete (jméno slouží pouze pro váš přehled) a vyberete, zda se bude jednat o e-mailovou kampaň, nebo SMS kampaň.

3.  Vyberete seznam kontaktů, kombinaci seznamů nebo segment, na který má být kampaň odeslána.

4. V nastavení vyplníte základní údaje, jako je předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi (ten adresáti neuvidí, slouží pouze pro jejich případné odpovědi).

TIP: Jméno odesílatele by nemělo přesahovat cca 18 písmen (protože další text již není v některých poštovních klientech viditelný).
U textu předmětu je:

  • max. doporučená délka 55 znaků při standardním textovém předmětu
  • max. doporučená délka 50 znaků s použitím 1x emoji
  • max. doporučená délka 45 znaků s použitím oslovení

Obecně platí, že na telefonech v rámci notifikace se předmět zobrazí do cca 35 znaků (záleží na velikosti displeje), poté se ukončí třemi tečkami.

5. V dalším kroku nastavíte obsah kampaně.

  • Můžete použít některou z Nedávno použitých šablon.
  • V záložce Uložené naleznete šablony ze sekce "Šablony" v aplikaci
  • V další záložce Z kampaní jsou všechny šablony z již odeslaných kampaní.
  • Můžete vytvořit Novou interaktivní šablonu z jedné z předpřipravených šablon pomocí jednoduchého Drag & Drop editoru.
  • Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód, a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu.

6. Až si zvolíte šablonu, přepnete se do editoru obsahu kampaně. Dle zvolené šablony to bude buď interaktivní editor nebo editor zdrojového kódu. V tomto kroku se také můžete podívat na jednoduchý náhled zobrazení v počítači i na telefonu.
Ve chvíli, kdy jste se šablonou spokojeni, kliknete na "Uložit a zavřít".

7. V kroku pro testování si můžete poslat testovací e-mail kampaně. Pokud je váš e-mail personalizovaný, lze jednoduše otestovat i merge tagy. Máte-li například v šabloně oslovení pomocí merge tagu *|VOKATIV|*, můžete zvolit náhodnou hodnotu (vybere náhodně ze seznamu, na který je kampaň odeslána) nebo vepsat hodnotu vlastní.

8. Ve stejném kroku můžete také provést spam test. Ten slouží k tomu, aby vám pomohl otestovat obsah newsletteru a upozorní, zda projde e-mail spam filtry (o tom, jak se vyhnout spam složce, se dozvíte více v tomto článku).


9. V posledním kroku zkontrolujete, zda kampaň vyhovuje vašemu zadání. Dále si také můžete vybrat, zda chcete kampaň odeslat ihned nebo chcete naplánovat odeslání na později. Poté kliknete na tlačítko Odeslat kampaň.


V okně, které se vám objeví stačí již jen potvrdit, že chcete kampaň odeslat.

TIP: Pokud jste si vytvořili šablonu přímo v kampani a chcete šablonu zařadit mezi ostatní v sekci "Šablony" (abyste např. viděli její velikost nebo šablonu mohli využít v Automatizaci), stačí si šablonu uložit z kampaně.

V přehledu kampaní kliknete u požadované kampaně na šipku vedle textu "Zobrazit výsledky" a rozbalí se menu, kde je jedna z možností "Uložit e-mail do šablon".


Našli jste odpověď?