Každý e-shopař si přeje, aby u něj zákazník nakupoval opakovaně. Ale, co když na vás zákazník zapomene a další nákup již neuskuteční? Tzn., že přejde ke konkurenci, nakoupí raději v kamenném obchodě a podobně.

Této situaci se dá jednoduše předejít pomocí vytvoření jednoduchého Automatu, kdy se zákazníkovi odešle e-mail, ve kterém se mu se svým obchodem připomenete.

Co je k Automatizaci potřeba?

Pokud využíváte tarif Marketer+ a máte nastavenou aktivní integraci se svým e-shopem, tak se rovnou můžete pustit do tvorby automatizace.

Jak Automatizaci vytvořím?

Jako první vytvořte šablonu, kterou se chcete svým zákazníkům připomenout.

Šablona může vypadat například takto:

V dalším kroku přejdeme k samotnému vytvoření automatizace. V hlavním přehledu účtu kliknete na sekci “Automatizace” → následně kliknete na “Nová automatizace” a zobrazí se vám tato nabídka:

Jako název můžete použít například “Výročí od prvního nákupu”(název slouží pro váš přehled).

Poté je potřeba vybrat frekvenci spouštění automatizace. Pro tuto kampaň doporučujeme frekvenci “Spustit jednou”, protože tak zajistíte, že kontakt oslovíte touto Automatizací pouze jednou, což je žádoucí, pokud se jedná o výročí “prvního” nákupu.

Další krok je připojení seznamu kontaktů, na který má být automatizace navázána.

Jak by mohla Automatizace vypadat?

Na printscreenu vidíte, jak by mohl strom Vaší Automatizace vypadat, pokud reagujete na první nákup a poté se kontaktům, které nenakoupily, připomínáte touto Automatizací v e-mailu.

Pokud si přejete připomenutí vašeho e-shopu zaslat dříve, než po roce, tak stačí upravit podmínku a čekání na dobu, kterou si zvolíte (například 3 měsíce).

TIP: Do šablony, kde budete Váš e-shop připomínat Vám určitě doporučujeme vložit slevový kód, kterým můžete zákazníka přimět k opětovnému nákupu, případně jiný prvek motivace k nákupu (doprava zdarma, 1+1 apod.).

Více o slevových kupónech v automatizaci se dozvíte v tomto článku.

Pokud byste si přáli tento druh automatizace vytvořit na míru i s dalšími možnostmi, tak nás neváhejte kontaktovat na support@ecomail.cz.

Našli jste odpověď?