Samotné testování kampaně je velice jednoduché. Můžete si buď poslat testovací e-mail přímo z šablony newsletteru - zde se jedná pouze o test šablony nebo v tomto případě test celé kampaně v posledním kroku tvorby kampaně.

Co je dobré vědět před testováním při tvorbě kampaně?

1. Pokud máte správně nastavené odkazy pro odhlášení a online verzi, zobrazí se vám naše hláška.

2. Velké procento adresátů používá jako svého e-mail klienta Outlook. Někteří z nich nemají ve své schránce povoleno stažení externích obrázků. Proto do newsletteru vložte odkaz na online verzi, aby se na něj mohli podívat v celé své kráse.

E-mail vypadá v Outlooku jinak, než v editoru? To je zpravidla způsobeno starší verzí Outlooku, které nepodporují určité fonty, tvary tlačítek a barvy. Týká se to především verze 2010 a níže. Editor se snažíme maximálně přizpůsobit všem e-mail klientům, ale u starých verzí Outlooku se bohužel musíme spokojit s tím, co nabízí.

3. Řádkování v šabloně vypadá jinak, když jste myší uvnitř bloku než když jste mimo blok? To je pravděpodobně způsobeno tím, že kopírujete obsah z Wordu, webu apod. Před tím, než text vložíte do editoru jej zbavte formátování např. v poznámkovém bloku.

4. Obsahuje vaše kampaň merge tagy? Merge tag je vždy v newsletteru nahrazený obsahem podle toho, jaký merge tag zrovna použijete. V případě merge tagu *|VOKATIV|* je to oslovení jménem.
Merge tag se v newsletteru propíše v případě, že je u kontaktu vyplněn obsah merge tagu. V tomto případě je to oslovení v 5. pádě.
Když si tedy posíláte testovací e-mail z kampaně a máte v ní merge tagy, vyplňte ručně obsah merge tagu nebo si nechte vygenerovat náhodnou hodnotu. 

Merge tagy se vždy propisují místo obsahu, který je u kontaktu, proto se v testovacím e-mailu nezobrazí jako v ostré kampani. (Merge tag nemá odkud si brát obsah)

Můžete si ale poslat ostrou kampaň například sami na sebe. Je potřeba myslet na to, že pole, které se má do newsletteru propsat musí být u vašeho kontaktu vyplněné.
V našem případě je to vaše jméno v 5. pádě.

5. Dbejte na správné poskládání produktů v šabloně.
Aby se produkty v šabloně zobrazovaly správně i na telefonu - tzn. produkty pod sebou, je potřeba je správně vkládat do bloků. Vždy vkládejte do jednoho políčka ve struktuře dohromady obrázek + text + tlačítko. Pro urychlení práce můžete využít zbožový feed.

Správné zobrazení v telefonu potom vypadá takto:

Našli jste odpověď?