Co je double opt-in?

Pomocí této funkce bude vašemu zákazníkovi vzápětí po registraci poslán e-mail na zadanou e-mailovou adresu, kde musí potvrdit existenci a funkčnost této adresy.

Proč double opt-in nastavit?

Jedná o jednu z metod, jak prověřit, zda registrace není falešná. Zavedením tohoto procesu ještě lépe prokážete vědomý a svobodný souhlas uživatele s odběrem novinek. Další výhody použití tzv. dvojitého potvrzení jsou tvorba správné databáze bez překlepů, obrana proti nařknutí z posílání spamu a v neposlední řadě zlepšení doručitelnosti.

Nastavení

Pokud již máte k existujícímu seznamu kontaktů vytvořený formulář pro sběr kontaktů a chcete mít u každého nového kontaktu dvojité potvrzení, můžete ho jednoduše nastavit. Vyberete daný seznam kontaktů a kliknete na tlačítko nastavení.

Následně zvolíte „Registrace s potvrzením e-mailu (tzv. double opt-in)“. Vytvořit předmět a text potvrzovacího e-mailu dle vašich představ a to buď přes "Plain text" (tedy čistý text bez html kódování) nebo "HTML" výběrem jedné z vašich šablon. Šablonu pro double opt-in si můžete předem vytvořit v našem editoru šablon v sekci "šablony". Pokud pro double opt-in použijete html šablonu, dbejte na veškeré zásady vytváření e-mailu jako u běžných kampaní (více textu než obrázků, neskrývat text do obrázků, jednoduchost, přehlednost apod.).

V obou případech musí e-mail/šablona obsahovat odkaz pro potvrzení. Můžete vložit klasicky merge tag v textové podobě - *|SUBCONFIRM|*, který bude nahrazen odkazem. Pokud chcete pro potvrzení využít tlačítko v šabloně, přidejte na tlačítko odkaz ve formě tohoto merge tagu - *|SUBCONFIRM|*. Obrázek s odkazem nedoporučujeme. Více o tvorbě šablon v interaktivním editoru zde.

Pak už jen vyplníte URL, kam bude uživatel po potvrzení odběru přesměrován. Odběratele ideálně nasměrujte na váš web nebo děkovnou stránku. 

Jestliže přidáváte nový seznam kontaktů, můžete dvojité potvrzení nastavit rovnou.

Přesměrování

Pokud nedojde k nastavení přesměrovací URL, uživatel po kliknutí na potvrzovací odkaz zůstane na hostované stránce Ecomailu. 

Nastavíte-li URL k přesměrování, uživateli se zobrazí stránka, kterou jste si nastavili. Proto je dobré uvážit, zda by neměla obsahovat poděkování či potvrzení o přihlášení do seznamu, aby uživatel věděl o validním přihlášení.

Nastavení přesměrovací url naleznete v pravé části nastavení double opt-in.

 

Našli jste odpověď?