Sledování obsahu košíku

Pokud chcete ve svých automatizacích využít přímo obsah košíku, tedy produkty do košíku zvolené, pak je potřeba do Ecomailu posílat vždy aktuální obsah košíku. Tedy událost po přidání, nebo odebrání produktu z košíku.

Naštěstí je to velmi jednoduché, stačí poslat speciální událost trackUnstructEvent takto:

window.ecotrack('trackUnstructEvent', {
    schema: '',
        data: {
            action: 'Basket',
                products: [{
                    productId: 1,
                    img_url: 'https://www.mujshop.cz/produkt.jpg',
                    url: 'https://www.mujshop.cz/produkt/1',
                    name: 'Můj produkt 1',                                                
                    price: 1,
                    description: 'Popis mého produktu'
                }]
        }
});

 

V e-mailové šabloně můžete poté "natáhnout" pro uživatele do e-mailu poslední obsah jeho košíku pomocí tagu *|ECM_BASKET|* tímto způsobem:

  • #ECM_BASKET - počet produktů v košíku
  • *|IF:#ECM_BASKET=2|* - podmínka pokud počet produktů v košíku je roven 2
  • *|ECM_BASKET[1].name|* - název prvního produktu v košíku
  • *|ECM_BASKET[2].price|* - cena druhého produktu v košíku

Vlastnosti produktu jsou pak následující (demonstrováno na prvním produktu v košíku):

  • *|ECM_BASKET[1].productId|* - ID produktu
  • *|ECM_BASKET[1].img_url|* - umístění obrázku
  • *|ECM_BASKET[1].url|* - odkaz na produkt
  • *|ECM_BASKET[1].name|* - název produktu
  • *|ECM_BASKET[1].price|* - cena
  • *|ECM_BASKET[1].description|* - popis

Výsledná šablona pro personalizovaný e-mail opuštěného košíku, ve které bude zobrazen 1, 2 nebo 3 produkty z opuštěného košíku pak může tedy vypadat následovně: https://gist.github.com/Tlapi/19dda4892ae99076d5d25e6727da1346

Máte další otázky? Odeslat požadavek

3 Komentáře

  • 0
    Avatar
    Jan Hrabal

    Dobrý den, možná triviální dotaz. Předpokládám, že trackovaci kod, zasilani objednavek, prazdnych kosiku apod. lze nastavit před Google Tag Manager? Děkuji

  • 0
    Avatar
    Jan Tlapák

    Dobrý den,

    ano, lze použít i Google Tag Manager, pokud zde máte všechny potřebné informace již k dispozici.

  • 0
    Avatar
    Petr Ogurčák

    Pokud bychom implementovali přes Tag Manager, který čerpá z datalayeru, ve kterém není url obrázku a url. Jde potom při sestavování emailové šablony podle id produktu v tomto eventu čerpat data o produktu z některého z datových feedů?

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.