Proč mít co nejméně seznamů kontaktů?

V tomto článku vám vysvětlíme, jak v Ecomailu pracovat se seznamy kontaktů tak, aby jejich správa byla pro vás do budoucna co nejefektivnější. Ideální stav je mít pouze jeden seznam kontaktů. Přečtěte si proč.

Aktualizace seznamu

V rámci našeho systému můžete neustále aktualizovat svou databázi v jednom seznamu. V posledním kroku importu vždy stačí zakliknout “u nalezených kontaktů aktualizovat údaje”. Ke  všem kontaktům jsou přidány pouze nové informace jako je třeba jméno. Odhlášené kontakty zůstanou odhlášené, takže se nemusíte bát, že by byly odhlášené kontakty po znovu naimportování databáze označeny jako aktivní. Každý e-mail může být v seznamu pouze jednou. Nemusíte se tedy obávat ani duplicit.

Globální správa databáze

Budete mít všechny aktivní, vrácené i odhlášené e-maily v jednom seznamu kontaktů. Pokud máte více seznamů, může být uživatel přihlášen do více seznamů najednou, což může do budoucna způsobit značné problémy:

  1. Uživatel se odhlásí pouze z jednoho seznamu a vy mu opět pošlete newsletter, protože je přihlášen v jiném seznamu. Váš newsletter by jej mohl nejen rozzlobit, ale také by jej mohl označit jako spam, což by vám mohlo postupem času narušit celkovou reputaci.

  2. Pokud tvoříte stále nové seznamy kontaktů, může se stát, že opětovně naimportujete kontakt, který se již v minulosti odhlásil z jiného seznamu. Náš nástroj neumožňuje ruční odhlášení kontaktů napříč všemi seznamy nebo vytvoření “black listu”. Ručně je možné kontakty odhlásit pouze zvlášť z každého seznamu, což může být časově velmi náročné.

Práce se skupinami kontaktů v jednom seznamu

Možná řešíte problém, že potřebujete posílat různé newslettery na různé skupiny kontaktů. Napadá vás nejjednodušší cesta - vytvořit několik seznamů kontaktů např. dle měst nebo krajů. Následně budete přeci posílat cílenou nabídku na uživatele třeba jen z Prahy. Toto lze však jednoduše zabezpečit také v rámci jednoho seznamu pomocí segmentů (skupin kontaktů). Segmenty dokáží zcela nahradit seznamy kontaktů a ještě vám usnadní práci. Stačí ke každému kontaktu přidat co nejvíce informací, které máte k dispozici. Především zdroj, odkud kontakt pochází.

Navíc segmenty jsou oproti seznamu kontaktů “živé”, takže do nich e-mailové adresy padají a zase vypadávají podle toto, zda vyhovují zadanému kritériu.

Př.: Nahráváte databázi kontaktů, kterou jste nasbírali na promo akci Maraton 2016 a chcete vědět, že kontakty pochází právě z této akce, abyste mohli následně poslat cílenou kampaň třeba na tyto kontakty. Není nic jednoduššího, než si přidat ke kontaktům sloupec třeba Zdroj a do jednotlivých řádků vyplníte (nakopírujete) Maraton 2016 a databázi takto naimportujete. Příští databáze z promo akce Běžecká soutěž bude mít ve sloupci Zdroj Běžecká soutěž. Obě tyto databáze můžete mít nahrané v jednom seznamu kontaktů. Pokud byste chtěli poslat kampaň pouze na kontakty z Maratonu, vytvoříte segment.

Snadnější tvorba a používání segmentů

Segmenty lze vytvářet nejen dle vlastností, ale také chování uživatele na webu nebo v kampani. Jedná se třeba o skupiny kontaktů, které otevřeli e-mail v minulé kampani nebo nakoupili v obchodě. Segment se však dá vytvořit pouze v rámci konkrétního seznamu. Kampaň se navíc nedá odeslat na kombinaci segmentů z více seznamů kontaktů. Pokud byste přece jen vytvořili segmenty v každém seznamu, museli byste následně kampaň poslat zvlášť na každý segment.

Př.: Rozesíláte kampaň na kombinaci seznamů kontaktů a příští kampaň plánujete poslat právě těm klientům, kteří váš e-mail otevřeli. Tato segmentace možná je, ale pouze v rámci seznamu. V případě, že tedy budete mít více seznamů, budete muset rozeslat více totožných kampaní v rámci všech seznamů, kteří váš e-mail v předchozí kampani otevřeli. V rámci odeslání kampaní na jednotlivé seznamy zvlášť se však vystavujete riziku, že totožnou kampaň odešlete jednomu kontaktu vícekrát. S jedním seznamem kontaktů se toto stát nemůže.

Tvorba segmentů ve více seznamech je velmi neefektivní a zabere vám mnohem více času. Přitom v rámci jednoho seznamu můžete jednoduše poslat navazující kampaň na předchozí kampaň v závislosti na otevření nebo kliknutí v e-mailu.

 

Kdy tedy rozdělit kontakty do více seznamů kontaktů?

Nahrávat kontakty do více než jednoho seznamu kontaktů se hodí ve chvíli, kdy rozesíláte naprosto odlišné kampaně. Například podnikáte ve dvou odvětvích a svým kontaktům rozesíláte slevy na kadeřnické služby a v druhém odvětví posíláte informace o nových kolekcích sportovního oblečení. Dalším příkladem mohou být odběry novinek na určité téma, kdy uživatel již nechce dostávat e-maily pouze na dané téma.

Jak v Ecomailu spravovat kontakty pouze v jednom seznamu kontaktů pomocí vlastních polí a segmentů?

A nebo co dělat, když máte vytvořené velké množství seznamů kontaktů a přejete si seznamy sloučit v jeden? Postupujte podle těchto kroků.

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.