Jak spravovat kontakty pouze v jednom seznamu

Proč je dobré mít celou svou databázi pouze v jednom seznamu jsme probrali v tomto článku. Nyní vysvětlíme, jak efektivně pracovat s kontakty v rámci právě jednoho seznamu kontaktů.

Vytvoříte si nový kompletní seznam kontaktů přes “+ Nový seznam kontaktů“ a nazvete ho dle libosti. Nastavíte vše potřebné jako jméno odesílatele, mail odesílatele a mail k odeslání. Nemusíte se bát, když tyto informace budete chtít časem pozměnit je možné tak učinit v nastavení v daném seznamu.

V případě, že si potřebujete do budoucna rozdělit kontakty dle:

  • místa sběru – například různé promo akce (Běžecká soutěž, maraton 2016 apod.)
  • soutěží – vypsaná soutěž o valentýnskou večeři pro dva, výhra lednice apod.
  • členství – zda je kontakt členem klubu či nikoli
  • zájmu – psí žrádlo, kočičí žrádlo
  • s jiných kritérií

nastavte si nejprve vlastní pole v daném seznamu kontaktů.

Screen1.png

Vlastní pole nastavíte přes „Přidat vlastní pole“ a vyplníte název vlastního pole. Například zvíře. Do pole název „Merge tagu“ vyplníte zvire (bez diakritiky). Informace ve vlastních polích pak následně můžete využít pro tvorbu segmentů nebo personalizovaný obsah. Více o personalizovaných e-mailech se dočtete zde.

Po kliknutí na „Vytvořit vlastní pole“ máte své individuální pole vytvořené.

Nyní je čas nahrávat svou databázi do seznamu kontaktů, který jste si vytvořili. Nejlepší variantou, jak pracovat se svými kontakty je segmentovat pomocí přednastavených nebo vlastních polí. Vlastní pole jsme si vytvořili v předchozím kroku a teď si chceme kontakty včetně vlastních polí nahrát do seznamu kontaktů. Vytvoříme si tedy sloupečky v Excelu na základě vlastních polí.

Teď stačí kontakty zkopírovat do daného seznamu přes modré tlačítko „Import“. Podrobnější postup jak importovat kontakty naleznete zde.

Ecomailapp.cz.png

Zaškrtnete políčko „Od všech kontaktů mám souhlas se zasíláním obchodního sdělení. Toto není zakoupená databáze kontaktů.“ a dáte „IMPORTOVAT KONTAKTY“

Kontakty se nahrají a nyní je nutné pojmenovat jednotlivé sloupečky dle jejich obsahu viz. obrázek. Poslední tři sloupce jsou vlastní pole, které jsme si vytvořili. Promo akce, Členství a Soutěž. Kliknout na tlačítko „Importovat kontakty“ a kontakty se naimportují do seznamu kontaktů.

Nyní jsou kontakty naimportovány a v přehledu po nastavení sloupců jsou vidět kontakty včetně vlastních polí.

blobid5.png

Po nahrání kontaktů včetně všech polí je načase vysegmentovat ty kontakty, které potřebujete pro kampaň.

Například vytvoříte segment zákazníků, kteří si kupují žrádlo pro psy a jsou z Prahy, protože jim chcete poslat newsletter psí přehlídky v Praze, které se budete se svým obchodem účastnit.

Screen8.png

 

Více o segmentování se dočtete zde.

Odeslání kampaně na jednotlivé segmenty

Přes sekci kampaně si vytvoříte novou kampaň. Vyplníte název a přesune vás to do prvního bodu „Příjemci kampaně“ zde můžete nastavit příjemce ze segmentu, který jste si vytvořili.

Zvolíte seznam, v kterém jste segment tvořili a vyberete daný segment. Zde Pražští psi. A dále postupujete dle jednotlivých kroků tvorby kampaně.

 

Co dělat, když máte spoustu seznamů kontaktů a potřebujete seznamy sloučit?

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.