Upozornění: Tato funkce je nyní ve veřejném beta-testování.
Ecomail nabízí jednoduchou možnost jak využít pro komunikaci se zákazníky další kanál, kterým je Facebook Messenger. Možností použití je více. V tomto návodu si ukážeme, jak messenger zakomponovat do uvítací kampaně pro potencionálního zákazníka. Stačí naplnit těchto pár bodů.
Integrace a nastavení formuláře
1. Připojte Facebook stránku pomocí níž chcete se zákazníky komunikovat a to u libovolného seznamu v sekci "Facebook integrace". Jak propojit Ecomail s Facebookem se dočtete zde.
2. "Whitelistujte" stránku, na kterou umístíte pop-up pro zobrazení Messengeru. U připojené stránky klikněte na tlačítko "Nastavení FB messengeru" a vložte doménu, na které bude váš pop-up zobrazen.
3. Pokud nemáte na svém webu inicializován Facebook script, přidejte ho do své stránky (https://developers.facebook.com/docs/javascript/quickstart/)
4. Aktivujte v pop-upu možnost "Poslat do Messengeru". Jděte do seznamu kontaktů, kliknete na záložku “formuláře” a vyberete si pro sběr kontaktů "pop-up okno".
5. Poté si nastavíte pop-up dle svých preferencí (vzhled, fonty, popis aj.). Nakonec aktivujte možnost "Poslat do Messengeru".
Nastavení automatizace s FB Messengerem
Abyste mohli uživateli poslat automatickou zpávu do messengeru, je potřeba nastavit automatickou kampaň, která se spustí, jakmile se uživatel přihlási k odběru.
1. Automatizaci si jednoduše nastavíte v sekci "Automatizace". Klikněte na "Nová automatizace", vyplňte název a seznam kontaktů, ke kterému chcete automatizaci nastavit. V tomto kroku také zvolíte spustit pouze jednou.
2. Kliknete na nový trigger (spouštěč automatizace). V tomto případě to bude "kontakt se přihlásil do seznamu".
3. Po nastavení triggeru vyberte tlačítkem plus novou akci a to "FB Messenger zprávu".
4. Nyní už stačí nastavit obsah Messenger zprávy.
Jakmile se uživatel zaregistruje k odběru novinek a nechá si zaslat zprávu na Messenger, tak příchozí zpráva, která dorazí do chatu může vypadat třeba takto:
A to je vše. Po přihlášení uživatele k odběru můžete se zákazníkem komunikovat ještě 24 hodin přes messenger a někdy v budoucnu mu případně poslat 1 upomínkovou zprávu.
Automatickou kampaň doporučujeme kombinovat s e-mailem. Ideálně pošlete zprávu do messengu třeba s promo kódem a zároveň uvítací e-mail. Jako další akci (v rámci welcome procesu) můžete zvolit - za 2 dny poslat další e-mail.
0 Komentáře