Facebook Custom Audiencies - vlastní okruh ze seznamu kontaktů

Jistě znáte tvorbu okruhů na facebooku při vytváření kampaní, kde si můžete nadefinovat vlastnosti uživatelů, které chcete oslovit.

Zacílit můžete také přímo na své zákazníky nebo uživatele, kteří se přihlásili k odběru newsletteru. Stačí vytvořit “vlastní okruh uživatelů ze seznamu kontaktů”. Vaše e-maily nemusíte do Facebooku složitě nahrávat. Účet u Ecomailu snadno propojíte s Facebookem pomocí několika kliků. Následně dojde porovnání vaší databáze e-mailů s daty na Facebooku a vytvoří se nový okruh uživatelů, který je tvořen vašimi zákazníky.

Jednoduché propojení Facebooku s Ecomailem

Ve „Správě účtu & událostí“ v Ecomailu kliněte na “Facebook okruhy”

 1.png

 

Připojíte se klasickým přihlášením, jako při přihlášení ke svému soukromému účtu na Facebooku.

 2.png

 

Po připojení vidíte veškeré dříve vytvořené okruhy při tvorbě kampaní na Facebooku. V Ecomailu však můžete upravovat pouze ty okruhy, které jste si vytvořili v aplikaci Ecomail. Nikoli ty, které si vytváříte přímo na Facebooku.

Ještě před úplným spuštěním je třeba otevřít odkaz v červeném rámečku v nové záložce.

3.png

 

V případě, že spravujete více účtů, můžete si zvolit pouze jeden konkrétní, se kterým chcete v Ecomailu pracovat. Stačí jej vybrat v rozbalovacím seznamu.

okruhy.png

 

Otevře se vám Facebook business manager, kde kliknete na „Přijmout podmínky pro vlastní okruhy uživatelů“.


4.png

 

Nyní máte vše připraveno a můžete se pustit do tvorby vlastních okruhů ze seznamu kontaktů.

Vráťte se zpátky do účtu Ecomail a v sekci „Facebook okruhy“ vpravo nahoře klikněte na „vytvořit nový okruh“

Můžete vytvořit různé okruhy ať už bude jejich obsahem celý seznam, vybraný segment z daného seznamu a nebo zcela prázdný facebook okruh, který navazuje na automatizace v Ecomailu.

 

1. Vlastní okruh z celého seznamu kontaktů

Tento okruh bude obsahovat všechny kontakty, které máte ve vybraném seznamu kontaktů u Ecomailu.

Název okruhu uživatelů

Slouží pouze pro vaši orientaci. Pod tímto názvem naleznete okruh později v rámci tvorby Facebookové kampaně.

Popis pro tento nový okruh uživatelů

Zde stručně popište okruh uživatelů. Slouží také pro vaši orientaci.

Typ okruhu uživatelů

Vyberte připojený segment.

Připojený seznam kontaktů

Vyberte seznam kontaktů, ze kterého chcete vytvořit okruh. Okruh uživatelů nelze vytvořit z více seznamů kontaktů. Je nutné vybrat pouze jeden. I z tohoto důvodu je výhodné mít v účtu u Ecomailu co nejméně sezamů kontaktů. Proč je dobré mít všechny kontakty ideálně v jednom seznamu se dočtete zde.

Připojený segment

Abyste vytvořili okruh ze všech uživatelů, je nutné vybrat “celý seznam”.

 5.png

 

Upozorňujeme, že některé e-maily vaší databáze nebudou na Facebooku nalezeny. Zákazníci mohli pro nákup u vás použít jiný e-mail než ten, pod kterým jsou registrováni na Facebooku. Nepočítejte tedy se sto procentní shodou vašich e-mailů s e-maily na Facebooku.

Minimální počet kontaktů pro Facebook okruh je 20. Jedná se však o 20 e-mailů zákazníků, které se shodují s e-maily na Facebooku.

Vytvořené okruhy u Ecomailu se s vaším Facebookem propojí do 24h. Jakmile vidíte u vašeho nového okruhu “připraven”, projení proběhlo v pořádku a můžete se pustit do tvorby reklamní kampaně na Facebooku.  

6.png

 

2. Vlastní okruh uživatelů ze segmentu

Pokud potřebujete zacílit reklamu na Facebooku pouze na vybranou skupinu vašich zákazníků, vytvořte okruh uživatelů ze segmentu. Postup je téměř stejný jako při tvorbě klasického okruhu ze seznamu. V posledním poli pouze místo “celý seznam”, vyberte název segmentu např. muži.

Screenshot_2017-05-04_14.35.28.png

Vybranou skupinu uživatelů neboli segment je potřeba nejdříve v rámci seznamu kontaktů u Ecomailu vytvořit. Pokud jste ještě se segmenty v Ecomailu nepracovali, nápovědu co je segment a jak jej vytvořit naleznete zde.

3. Vlastní prázdný okruh uživatelů

Používá se pro automatické kampaně, kdy se uživatel do okruhu dostane pouze v případě, že splní předem nadefinovou podmínku např. uživatel opustí košík ve vašem e-shopu. Jak nastavit prázdný okruh a připravit automatické kampaně pro Facebook naleznete v tomto článku. (připravujeme)

 

Tvorba kampaně na Facebooku

V účtu na Facebooku klikněte na “Vytvořit reklamy”.
7.png

 

Předem vytvořené okruhy v Ecomailu můžete použít pro jakoukoli kampaň potřebujete.

 8.png

 

Po výběru účelu kampaně se dostanete do volby okruhů. Zde přichází na řadu použití nového okruhu s vašimi zákazníky. V sekci “vlastní okruhy uživatelů” se Vám může objevit informační okno od Facebooku, které stačí pouze odkřížkovat.


9.png

 

Následně po kliknutí do pole „Vlastní okruhy uživatelů“ se vyrolují všechny uložené okruhy. Jednoduše si zvolíte okruh, který jste si vytvořili v Ecomailu. A následující postup je stejný jako u běžné facebookové kampaně.

10.png

 

Podobný okruh uživatelů

V rámci tvorby kampaně na Facebooku můžete kromě svých zákazníků zacílit na potencionální klienty, kteří se podobají vašim zákazníkům.  Stačí kliknout na „Podobný okruh uživatelů“ a nastavit nový okruh uživatelů s podobnými zájmy dle vašich představ.

U “lookalike audience”, neboli „podobného okruhu uživatelů“ je potřeba, aby byl základní okruh vašich zákazníků tvořen více kontakty. Jen tak bude možné statisticky vyhodnotit okruh potenciálních zákazníků. Je tedy potřeba promyslet, zda se vyplatí tvořit lookalike okruh. Vaše databáze by měla mít alespoň 500 kontaktů.

 

11.png


Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.