Automatické kampaně na Facebook okruhy

Pokud chcete vytvářet automatické kampaně také na Facebooku a Instagramu, je potřeba nejprve propojit Ecomail s Facebookem. Podrobný návod naleznete v tomto článku.

Před samotným nastavením automatické kampaně, vytvořte v sekci Facebook okruhy nový “Prázdný okruh uživatelů”. Uživatelé se do tohoto okruhu automaticky přidají pouze pokud splní podmínku v následně nastavené automatické kampani. Podmínkou může být například “uživatel opustil nákupní košík”. Automatická kampaň na Facebooku se u něj poté bude zobrazovat po dobu, kterou si nastavíte.

Tvorba prázdného okruhu

Prázdný okruh vytvoříte  v sekci “Správa účtu & události” možnost “Facebook okruhy”.

Vpravo nahoře klikněte na “Vytvořit nový okruh”, zobrazí se tabulka, kde je potřeba vyplnit název a popis okruhu a zvolit “Prázdný okruh navázaný na automatizaci”.

 V_st_i_ek.PNG

Prázdný okruh má zatím status “Málo uživatelů” a nyní jej tedy není možné použít pro kampaň na Facebooku. Minimální množství uživatelů je 20. Jakmile bude podmínce v automatizaci odpovídat alespoň 20 uživatelů z vašeho seznamu, začne se kampaň na Facebooku pro tento okruh zobrazovat.

V_st_i_ek7.PNG

Nastavení automatické kampaně

Prázdný okruh uživatelů již máte hotový. Nyní je potřeba nastavit výše zmíněnou automatizaci. Je možné nastavit mnoho scénářů automatických kampaní pro Facebook kampaně - uživatel otevře e-mail, klikne na odkaz, zaregistruje se do seznamu kontaktů apod. Pro příklad jsme vybrali automatickou kampaň “připomínka opuštěného košíku”.

Automatizace opuštěných košíků s propojením i na facebook okruhy má stejný průběh jako běžná automatizace. Nejprve si ji pojmenujte a vyberete příslušný seznam kontaktů. Zvolte možnost “Spustit několikrát a paralelně”. Tím zajistíte, že se uživatel do automatizace může dostat opakovaně - vždy, když nedokončí nákup v obchodě.

V_st_i_ek2.PNG

Dalším krokem zvolíte trigger (spouštěč) celé automatizace. Pro náš případ vyberte “Uživatel navštíví stránku” a uvedete URL stránky s košíkem např. www.mujobchod.cz/kosik

triger.png

Následně nastavíte, za jak dlouho má být uživateli odeslán první e-mail s připomínkou. Obecně platí, že by to mělo být do několika hodin od chvíle, kdy je košík opuštěn. V naší automatizaci vidíte nastaveno “počkat 2 hodiny”. Před samotným odesláním e-mailu s připomínkou je nutné vložit ještě podmínku, která kontroluje, zda zákazník dokončil objednávku nebo nechal skutečně košík opuštěný. V případě, že zákazník nenakoupil, pošle se mu e-mail v opačném případě je pro tento kontakt automat ukončen.

V_st_i_ek20.PNG

Kromě akce “Odeslat e-mail” ještě přidejte akci “Přidat do FB audience”. Ve stejnou chvíli, kdy se pošle zákazníkovi první e-mail, začne se mu také automaticky zobrazovat předem nastavená kampaň na Facebooku např. “Máme pro Vás 10 % slevu na vše!”

 p_idat_do_audience.png

V tomto kroku zvolíte již dříve vytvořený “Prázdný okruh pro automatizaci”

 V_st_i_ek6.PNG

Nyní cílíte na konkrétního zákazníka jak e-mailovou kampaní, tak reklamou na Facebooku. S další akcí doporučujeme počkat několik dní, během kterých zákazníkovi běží reklama na Facebooku. V naší automatizaci vidíte “Počkat 2 dny”. Poté je znovu nastavena podmínka, která zkontroluje, zda zákazník nenakoupil.

V_st_i_ek18.PNG

V případě, že zákazník v obchodě nakoupil, nastavíme “Odebrat z FB audience”, aby se tomuto konkrétnímu zákazníkovi přestala reklama zobrazovat. Pro tento kontakt je automat ukončen.

odebrat_audince.png

Zákazníkům, kteří ani po dalších dvou dnech nenakoupili, je odeslán druhý automatický e-mail. Souběžně se jim zobrazuje také reklama na Facebooku. Jak dlouho chcete cílit tuto reklamu na zákazníka, který nenakoupil je na vás. V naší automatizaci jsme nastavili 3 denní zobrazovaní reklamy a poté ukončení automatu pro tento kontakt.


automat.png

 

Nastavení FB kampaně pro prázdný okruh

Nejprve zvolíte kampaň a nazvete ji například Opuštěný košík.

fb1.PNG

Vyberete “Prázdný okruh pro automatizaci”, tedy okruh, jež jste si vytvořili ve svém Ecomail účtu a zakomponovali do automatizace. Zatím je vidět, že je v okruhu méně než 20 lidí. Jakmile počet kontaktů v okruhu přesáhne 20 kontaktů, kampaň bude zveřejněna.

V_st_i_ek10.PNG

Při zadávání rozpočtu, který je čistě individuální na základě množství kontaktů a zobrazení, volíte i časový plán zobrazení kampaně. U prázdných okruhů navázaných na automatizaci volte delší časovou osu. Doporučujeme “Spustit sadu reklam ode dneška na neomezenou dobu”.

 V_st_i_ek12.PNG

Další postup je již stejný jako u běžné tvorby Facebook kampaně. Zvolíte formát, obrázek, text a umístění na Facebooku nebo Instagramu.
fb2.PNG

Jakmile jste se svou kampaní spokojeni, stačí ji potvrdit pomocí tlačítka vpravo dole “Objednat” a po schválení bude kampaň pro nastavený okruh “opuštěný košík” aktivní.

Upozorňujeme, že někteří zákazníci nemusí být Facebookem rozpoznáni, protože jsou ve vaší databázi pod jiným e-mailem. Automatický e-mail se jim tedy zašle, ale kampaň na Facebooku pro ně nemusí být spuštěna.

Pro automatizaci opuštěného košíku je nutné mít propojený Ecomail s vašim e-shopem pomocí API a musí být nasazen trackovací kód.

Nápověda pro integraci s Ecomailem zde.

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.