Vstupy do automatizace, aneb Triggery

Automatické kampaně jsou dostupné pouze pro tarify PROFI a MARKETER+

Každá automatická kampaň začíná nějakou akcí, která musí nastat, aby se uživatel / kontakt do automatické kampaně dostal.

Nejtypičtějším případem je situace, kdy se uživatel přihlásí k odběru e-mailů u určitého seznamu kontaktů a vy mu chcete například odeslat uvítací e-mail. Nebo třeba sérii uvítacích e-mailů. Jinou událostí, která spustí automatizaci pro daný kontakt může být například návštěva některé stránky, otevření či proklik e-mailu v kampani, nebo uskutečnění nákupu ve vašem e-shopu.

Automatizaci si jednoduše nastavíte v sekci "Automatizace". Klikněte na "Nová automatizace", vyplňte název a seznam, ke kterému chcete automatizaci nastavit. Pak už jen vyberte akci, která automatizaci spustí. 

V tomto článku si všechny tyto akce, které mohou automatizaci spustit, představíme. Říkáme jim triggery.

Untitled-1.png

 

Uživatel se přihlásí do seznamu

Tato událost nastane ve chvíli, kdy se uživatel přihlásí k odběru vašich e-mailů, a to přes webový formulář, pop-up nebo pomocí API (zde je potřeba explicitně zmínit, že se má automatizace spustit).

Tato akce nenastává pro kontakty importované v rámci uživatelského rozhraní Ecomailu nebo při přidání kontaktu do seznamu skrze jinou automatizaci.


Nastane výročí data

Událost vhodná pro opakující se události vztažené k datu. Tedy například blahopřání k svátku nebo k narozeninám. Tato událost se bude opakovat každý rok.


Nastane přesné datum

Podobně jako předchozí je i tato událost vztažená k datu. Avšak v tomto případě je zohledněn i rok, jde tedy o jednorázovou událost.


Uživatel otevře e-mail

Tato událost nastane ve chvíli, kdy uživatel otevře e-mail ve vámi vybrané kampani.


Uživatel klikne v e-mailu

Tato událost nastane ve chvíli, kdy uživatel klikne na jakýkoliv odkaz e-mailu ve vámi vybrané kampani.


Uživatel navštíví stránku

Tento trigger je spuštěn v případě, že uživatel navštíví vámi definovanou stránku.

Pro tento typ triggeru musíte mít na dané stránce implementován trackovací kód od Ecomailu a mít aktivní tarif MARKETER+.
Uživatel se musí prokliknout skrze Váš newsletter nebo lze nastavit manuálně trackování uživatele.


Uživatel nakoupí v obchodě

Tento trigger je spuštěn v případě že uživatel nakoupí ve vašem obchodě. Pro tento typ triggeru musíte mít na dané stránce implementováno sledování transakcí a mít aktivní tarif MARKETER+.


Nastane vlastní událost

Můžou i nastat situace, které nepodchytí žádný z těchto "triggerů", proto pro vás máme připraven i univerzální trigger, který si můžete definovat dle libosti. Bližší informace, jak sledovat vlastní události na vašich webových stránkách naleznete zde.

 

API trigger

Co když ale plánujete spouštět automatizace pomocí API? Stačí zvolit tzv. API trigger. Dokumentaci k API naleznete zde.

 

Tímto máte nastavenu akci, kterou se uživatel do automatizace dostane. Dále už jen stačí definovat akce, které se budou v průběhu automatické kampaně odehrávat. Jejich popis naleznete v tomto článku.

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.