Modelové příklady automatizací

V tomto článku najdete některé modelové příklady automatizací, které vám mohou pomoci, případně vás inspirovat k vytvoření automatizací vlastních.

Odeslání uvítacího e-mailu ihned po registraci

Sbíráte-li kontakty z různých webových formulářů, můžete zaslat uvítací newsletter ihned po registraci vašeho kontaktu pomocí této jednoduché automatizace.

(Zobrazit plnou velikost obrázku)

2017-05-11_16_48_42-Ecomailapp.cz.png

Odeslání uvítacího e-mailu ihned po registraci a další e-mail 3 dny po registraci

V této automatizaci pošleme sekvenci e-mailů. První, uvítací, e-mail zašleme ihned po tom, co se kontakt zaregistruje a spadne do seznamu kontaktů. Následně počkáme 3 dny a pošleme druhý e-mail, například s akční slevou.

(Zobrazit plnou velikost obrázku)

2017-05-11_17_00_09-Ecomailapp.cz.png

Připomenutí opuštěného košíku a odeslání slevového kódu

Automatizace opuštěných košíků je více náročná, avšak velmi účinná automatická kampaň. Připomene vašemu zákazníkovi, že si zapomněl objednat svůj nákup, který vložil do košíku na vašem e-shopu.

  1. Triggerem (spouštěčem) automatizace je (url) stránka košíku ve vašem eshopu. Jakmile se zákazník objeví na stránce košíku - tedy vložil-li něco do košíku, automaticky spadne do automatizace.
  2. Po tomto kroku nastavíte časovou odmlku, tedy čas, za který mohl váš zákazník ještě nakoupit. Ideální čas odmlky jsou cca 2h.
  3. Po dvou hodinách se do automatizace vloží podmínka - kontrola, zda zákazník nakoupil. Pokud zákazník nakoupil, skončí pro něj tato automatizace. V případě, že nenakoupil, zašle se mu e-mail se slevovým kuponem k motivaci dokončení nákupu.

Aby systém rozpoznal, že se váš zákazník objevil na stránce košíku, je třeba nastavit na stránku trackovací kód.

Nejenom e-mailem je možné cílit na vaše zákazníky, kteří nenakoupili. Připomenout se jim můžete i pomocí facebook automatizací.

(Zobrazit plnou velikost obrázku)

automatizace-kosik-2.png

 

Odeslání slevového kupónu na narozeniny uživatele

Navrhněte svému zákazníkovi, aby si udělal radost k narozeninám a pošlete mu slevový kupon. Triggerem (spouštěčem) automatizace je výročí data. Výročí data mohou být jak narozeniny, tak i datum registrace do seznamu kontaktů apod.

Po zaslání slevového narozeninového kuponu dáte zákazníkovi prostor k nákupu a využití slevového kuponu. Tedy dalším krokem bude časová odmlka 5 dní, po které automatizace překontroluje, zda zákazník v obchodě nakoupil. Pokud ano, ukončí se pro tento kontakt automatizace a pokud ne, odešle se další slevový e-mail.

Jedná se pouze o převrácenou podmínku (nenakoupil x nakoupil), proto je potřeba dbát na správně použité negativy v podmínce.

(Zobrazit plnou velikost obrázku)

automatizace-narozeniny-2.png

 

Přihlášení uživatele do seznamu kliknutím na odkaz v e-mailu a webhook

Touto automatizací se uživatel, který klikne na jakýkoliv odkaz v e-mailu přihlásí k nastavenému seznamu a následně Ecomail zašle informace o uživateli na Vámi zadanou webovou adresu (webhook).

(Zobrazit plnou velikost obrázku)

automatizace-webhook-2.png

Otevření e-mailu a větší množství podmínek

Tato automatizace umožňuje spuštění při samotném otevření e-mailu, po kterém 3 hodiny vyčká, než zkontroluje podmínku, zda je uživatel z Prahy a pokud nevyhoví, automatizaci ukončí. Pokud vyhoví této podmínce, zeptá se další podmínkou na pohlaví uživatele, pokud je žena, pošle se e-mail s letní kolekcí plavek pro ženy, pokud je muž, pošle e-mail s letní kolekcí plavek pro muže.

 (Zobrazit plnou velikost obrázku)

automatizace-plavky.png

 

Systém Ecomailu pro správu automatizací je velmi flexibilní a sofistikovaný. Můžete tak nastavit veškeré možné myslitelné scénáře.

Nevíte si rady? Napište nám.

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.