První krůčky - jednoduchý začátek

Ecomail je online aplikace, která vám umožní jednoduše vytvořit a rozeslat e-mailovou kampaň, spravovat vaši databázi kontaktů a sledovat výsledky odeslaných kampaní.

Ještě než začnete

Ecomail funguje ve většině webových prohlížečů, což znamená, že na váš počítač nemusíte stahovat ani instalovat žádný software. Zobrazení aplikace v jednotlivých prohlížečích se může nepatrně lišit, vše by mělo nejlépe fungovat v aktuální verzi prohlížeče Chrome, Firefox, nebo Opera.

Vytvořením účtu souhlasíte s obchodními podmínkami Ecomailu a s tím, že nebudete rozesílat nevyžádaná obchodní sdělení (spam).

Pro odeslání prvního hromadného e-mailu potřebujete do Ecomailu naimportovat kontakty, na které chcete posílat, musíte si vytvořit obsah, který chcete poslat a poté toto vše spojíte při tvorbě kampaně.

Import kontaktů

Základem e-mail marketingu je čistý, aktuální seznam e-mailových kontaktů. Doporučujeme vytvořit pouze jeden seznam, v rámci kterého vytvářet segmenty (různé skupiny zákazníků) dle nejrůznějších kritérií. Před tvorbou nového seznamu se vždy zamyslete, zda má smysl nový seznam vytvářet. Jak správně spravovat vaši databázi se dočtete v tomto článku

Kontakty do aplikace Ecomailu přidáte následujícím způsobem:

1. Nový seznam kontaktů

Otevřete si záložku "Kontakty" a vpravo nahoře klikněte na "přidat seznam kontaktů". Následně vyplníte základní údaje pro tento seznam a kliknete na "vytvořit seznam". 

Název seznamu - slouží pouze pro váš přehled, příjemce jej neuvidí

Jméno odesílatele - jméno, které se bude zobrazovat příjemcům jako jméno odesílatele, může se jednat o vaše jméno nebo třeba jméno společnosti - mujobchod.cz

E-mail od - e-mailová adresa, která se bude zobrazovat příjemcům jako e-mail odesílatele např. info@mujobchod.cz

E-mail pro odpovědi - e-mailová adresa, kam budou chodit odpovědi na newslettery. 

2. Import

Nyní máte seznam připraven a ještě potřebujete nahrát všechny vaše kontakty. Kliknete vpravo nahoře na "import" a před vámi se objeví několik možností, jak kontakty přidat. 

  • import ze souboru CSV nebo z excelu

Připravte si vaše kontakty v excelu tak, aby byl každý kontakt zvlášť na řádku. Následně všechny kontakty zkopírujte a vložte do pole pro vložení kontaktů. Až budou kontakty vložené, klikněte na "importovat kontakty". 

Poté stačí pojmenovat jednotlivé sloupce - e-mail, jméno, město apod. Jestliže v nabídce nenajdete název pole, můžete si přidat vlastní - "přidat jako nové pole"

 

Ve spodní části ještě nastavíte, o jaké kontakty se jedná - běžné přihlášené, odhlášené nebo odražené kontakty. Pokud je potřeba, můžete zatrhnout, aby se u kontaktů, které již v seznamu jsou, zaktualizovaly údaje. Kliknete na "importovat kontakty" a pak už stačí počkat pár minut, než budou kontakty načteny do vámi vybraného seznamu. 

 

Jestliže chcete vaše kontakty náhrát v souboru CSV, připravte si je na export, klikněte na vybrat soubor a čekejte, než bude soubor nahrán. Následně je postup stejný jako při kopírování z excelu.

  • vložení kontaktů přímo do formuláře

U této možnosti si můžete kontakty vyplnit ručně nebo zkopírovat. Pozor - vždy jeden kontakt na řádek. Následně postupujete jako u importu z excelu. 

  • asistovaný import

Pokud by vám ani jedna z těchto možností nevyhovovala, pak můžete použít asistovaný import, kdy pouze vložíte jakýkoli soubor s kontakty, do poznámky napíšete vaše požadavky, kliknete na "zaslat žádost o asistovaný import" a my provedeme import za vás.

 

Že ještě žádné kontakty nemáte? Nevadí. Připravili jsme pro vás formuláře, které si můžete vložit na vaše stránky a pohodlně tak kontakty sbírat a pracovat na své databázi kontaktů. Vše si jednoduše nastavíte v detailu seznamu v sekci Formuláře. 

Pro sběr kontaktů můžete využít také váš Facebook. Stačí si přidat na vaši facebookovou stránku formulář pro sběr kontaktů tzv. Facebook Page Tab. Novinkou pro efektivní sběr kontaktů z Facebooku jsou Facebook Lead Ads.

 

První kampaň

První newsletter je možné vytvořit v sekci šablony nebo rovnou v procesu tvorby nové kampaně. 

1) Tvorba kampaně se tvoří v sekci “Kampaně“

 

2) Novou kampaň přidáte přes zelené tlačítko vpravo nahoře “+ NOVÁ KAMPAŇ“

 

3) V tomto kroku volíte formu, jakou bude kampaň probíhat. Buď pomocí e-mailů, nebo přes sms zprávy. A vyplníte název své kampaně.

4) Příjemci kampaně. V tomto kroku si zvolíte seznam kontaktů, či kombinaci seznamů kontaktů. Případně si můžete vybrat daný segment (část seznamu kontaktů), předem vytvořený v rámci seznamu kontaktů. Jak tvořit segment naleznete zde.

V případě, že chcete v kampani zkombinovat více seznamů – “Kombinace seznamů“ přidržíte při zaklikávání seznamů tlačítko “CTRL“ tím se Vám označí seznamy, které chcete.

Klikněte na modré pole pokračovat.

 

5) Dalším krokem jsou “Základní informace“ kampaně. Název kampaně máte již předvyplněný a vyplňujete pouze:

  • “Předmět“ mailu
  • “Jméno odesílatele“ – zobrazí se v hlavičce mailu
  • “E-mail odesílatele“
  • “Adresa pro odpovědi“

V tomto kroku můžete zaškrtnout i "Sledování kampaně pomocí Google Analytics"

V rámci tarifu Marketer + je dostupná také funkce A/B testování. Otestovat si můžete předmět nebo jméno odesílatele.

 

6) V šestém kroku nastavíte obsah mailu, který v kampani odesíláte. Na výběr máte z následujících možností:

 

 

  • Nedávno použité šablony – výběr z posledních odeslaných šablon
  • Uložené – již v minulosti vytvořené a uložené šablony
  • Z kampaní – šablony, které byly odeslány v předchozích kampaních
  • Nová interaktivní šablona – vyberete jednu s přednastavených šablon a tvoříte zcela novou šablonu pomocí jednoduchého Drag and Drop editoru
  • Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu. Nahrávání šablony ve formátu PDF není možné.

 

7) Pokud jste již vytvářeli šablony v sekci „šablony“ můžete na některou z nich kliknout a šablona se otevře v editoru šablon. Zde si ji ještě můžete upravit pro aktuální kampaň.

V případě, že se jedná o vaši první šablonu nebo chcete přidat úplně novou, zobrazí se vám výběr našich přednastavených šablon. Vyberte jednu z nich a upravujte dle libosti.

Nápovědu pro základní práci s editorem naleznete zde.

Jakmile máte šablonu hotovou, můžete ji uložit kliknutím vpravo nahoře na “ULOŽIT A ZAVŘÍT“ a dostanete se k dalšímu kroku.

 

8) Nyní vidíte v obsahu zmenšený náhled vybrané šablony, která bude v kampani odeslána. Před odesláním máte samozřejmě ještě možnost šablonu „vyměnit“ nebo „upravit“. V tomto kroku je také možné připojit k e-mailu přílohu. Poté opět pokračujete kliknutím na modré tlačítko vlevo dole “Pokračovat“.

9) Nyní už máte vše připraveno. Můžete se však ještě ujistit, že vše vypadá tak, jak si představujete. Máte možnost „odeslat testovací e-mail“ na zkoušku třeba na svou e-mailovou adresu nebo adresy kolegů.

V případě, že máte do šablony přidány merge tagy (např. oslovení), můžete si jejich funkčnost otestovat na náhodně vybraném uživateli z vašeho seznamu. Stačí kliknout na „náhodné hodnoty“. Testovací e-mail Vám následně přijde včetně propsaného merge tagu, např. Dobrý den, Renato.

Více o personalizaci a jak na merge tagy zde.

V tomto kroku také můžete pro připravený newsletter spustit spam test. Po ukončení spam testu opět kliknete na tlačítko “pokračovat“.

 

10) V posledním kroku si vyberete, zda chcete e-mail odeslat okamžitě nebo si rozesílku naplánovat podle potřeby.

 

11) V okně, které se vám objeví stačí jen potvrdit váš úmysl.

 

Výsledky vaší kampaně si můžete pohlédnout pod záložkou "Reporty". Statistiky kampaní jsou detailněji popsány v naší nápovědě.

 

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.