Reporty odeslaných kampaní

Jedna z důležitých oblastí v e-mail marketingu je práce se statistikami. Ecomail ve svých reportech nabízí následující typy statistik, které můžete sledovat, jakmile odešlete svou první kampaň. 

Ke statistikám kampaně se dostanete přes záložku „Reporty“ a následně vyberete kampaň, na kterou se chcete podívat.

1. Přehled

V sekci přehled vidíte počet příjemců newsletteru, kolik z těchto příjemců e-mail otevřelo a kolik kliklo na odkaz, kolik bylo vrácených, kolik odhlášených e-mailů a kolik e-mailů bylo označeno jako spam (odběratel e-mail označil jako nevyžádanou poštu).

Kromě toho v přehledu vidíte:

  • kolik e-mailů bylo úspěšně doručeno
  • kolikrát byl váš newsletter celkově otevřen (někteří uživatelé jej mohli otevřít i vícekrát)
  • poslední otevření e-mailu
  • průměrné otevření na jednoho uživatele
  • prokliky na unikátní otevření (kolikrát uživatel průměrně kliknul po otevření vašeho e-mailu)
  • prokliky celkem (někteří uživatelé mohli na jeden odkaz kliknout vícekrát)

2. Aktivity

V sekci „Aktivity“ vidíte jednotlivé kontakty každé ze skupin. Ve skupině vrácených e-mailů si můžete všimnout, že je u kontaktů uvedeno tzv. „hard bounce“ (e-mailová adresa neexistuje) nebo „soft bounce“ tedy dočasně nedoručené e-maily (server příjemce e-mail nepřijímá např. z důvodu plné schránky). "Soft bounce" jsou stále aktivní. Abychom zajistili co nejvyšší doručitelnost, tak u těchto dočasně nedoručených e-mailů provádíme ještě 6 pokusů e-maily doručit. Pokud se nám to ani tak nepodaří, tyto kontakty budou označeny jako "hard bounce", tedy neaktivní. U odhlášených kontaktů máte zase uveden důvod, proč se uživatel z odběru odhlásil. Kontakty, které jsou označeny jako hard bounce, odhlášené nebo nahlásily spam sice dále v databázi existují, ale v příští kampani na ně již e-mail automaticky odeslán nebude, takže se nemusíte o nic starat.  Zároveň se tyto neaktivní e-maily nepočítají do seznamu kontaktů a vy za ně nic neplatíte.

                  

 

3. Návštěvnost

V sekci „návštěvnost“ vidíte graf, který ukazuje, počet otevřených e-mailů a počet prokliků v daném čase.

4. Odkazy

V sekci odkazy můžete detailněji prozkoumat, co odběratele v dané kampani zajímalo nejvíce. Ve statistice odkazů vidíte, který odkaz byl nejoblíbenější. Velmi užitečná je také „mapa prokliků“, kde je u každého odkazu ukázáno, kolik procent, ze všech prokliků zaujímají jednotlivé unikátní odkazy v celém newsletteru.

 

5. Demografie

V záložce demografie zjistíte, v jaké státě a kraji si uživatelé otevřeli váš newsletter.

 

 

6. OS / Klienti / Schránky

Sledovat, jakou e-mailovou schránku nebo operační systém vaši odběratelé využívají, je také velice důležité. Můžete váš newsletter přizpůsobit třeba tak, aby se především správně zobrazoval např. na Seznamu, protože vaši zákazníci ve většině případů používají schránku od Seznamu.

Zde vidíte zastoupení jednotlivých schránek jedné z kampaní.

 

Máte k dispozici také graf poštovních klientů a operačních systémů vašich odběratelů.

 

 

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.