Co je to segment?

Máte seznam kontaktů a na všechny bez rozdílu posíláte pravidelně newsletter? Možná máte pocit, že byste se mohli posunout dál a začít efektivně pracovat s vaší databází. 

Jedním ze způsobů, jak lépe zacílit vaše kampaně a zvýšit tak jejich šanci na úspěch, je tvorba segmentů. Segment je vybraná skupina uživatelů z vašeho seznamu kontaktů dle předem stanovených kritérií. Pokud máte v akci produkt, který je určen výhradně ženám, je efektivnější vytvořit segment, ve kterém budou pouze ženy, a poslat e-mail s tímto produktem pouze na segment "ženy".  

Hlavní výhodou segmentů oproti seznamům kontaktům kontaktů je, že segmenty jsou plynulé a neustále aktuální. To znamená, že do segmentu budou automaticky přibývat, nebo z něj ubývat kontakty na základě toho, zda odpovídají předem nadefinované podmínce.

Abyste mohli tvořit co nejvíce segmentů, je důležité shromažďovat a uchovávat co nejvíce informací o vašich kontaktech. Sbírat tyto informace můžete pomocí nejrůznějších formulářů.

Jaké segmenty můžu tvořit?

Kritérií, podle kterých můžete kontakty roztřídit je nesčetné množství. Uvedeme vám proto jen ty nejběžnější. 

Základní možností je segmentace podle detailu kontaktu. Tedy pokud máte u kontaktu vyplněné např. město, můžete poté vytvořit segment všech kontaktů z Prahy. Stejně tak můžete segmentovat podle pohlaví, věku, obce, kraje, zaměstnání, data registrace apod.

Dále můžete segmenty tvořit dle chování uživatele na vašem webu nebo v rámci kampaně.

Aktivita v rámci kampaně/í

Uživatelé byli/nebyli příjemci kampaně, otevřeli/neotevřeli e-mail, klikli na jakýkoli odkaz, klikli na specifický odkaz, otevřeli e-mail, ale neklikli na odkaz apod. Všechny parametry můžete nastavit na konkrétní kampaň nebo na všechny kampaně.

Aktivita na webu

Uživatelé navštívili stránku, nakoupili/nenakoupili v obchodě, zakoupili/nezakoupili zboží z kategorie nebo konkrétní zboží, zakoupili zboží v ceně větší/menší apod.

 

 

 

Jak vytvořit segmenty v Ecomailu si přečtěte zde.

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.