Proč nekupovat databáze kontaktů?

E-mail marketing je velice efektivním nástrojem marketingového mixu společnosti. Díky e-mailové komunikaci můžete dostat k vašim zákazníkům hodnotný obsah, který je opravdu zajímá nebo jim pomáhá. Získáte tak pozornost zákazníků relativně rychle a levně. 

Jednou z nejdůležitější částí správného e-mail marketingu je kvalitní databáze kontaktů. Vybudovat takovou databázi však není vůbec jednoduché. Databázi kontaktů si musí každá společnost tvořit vlastními silami a to tak, že různými způsoby žádá své zákazníky o poskytnutí kontaktu (např. webové formuláře, sociální sítě, soutěže, ankety, e-booky nebo třeba sběr kontaktů na akcích firmy). Je potřeba si uvědomit, že je to dlouhodobý a promyšlený proces. Při takovém sběru kontaktů však máte jistotu, že potencionální odběratel dal souhlas se zasíláním e-mailů právě vaší společnosti a že ho váš produkt zajímá. Většinou máte také o daném kontaktu alespoň nějaké další informace, které vám mohou pomoci s lepším zacílením.

Bohužel však existují společnosti, které nabízí "zaručená řešení" jak levně oslovit stovky tisíc potencionálních zákazníků. Možná jste se s takovými nabídkami už setkali. Firmy často nabízí cílený, aktuální a čistý seznam kontaktů, většinou potvrzený double opt-in, za poměrně slušnou cenu. Opak je pravdou. Z počátku můžete být nadšeni, jak je vlastně jednoduché oslovit tak velký počet potencionálních zákazníků, následně však zjistíte, že se vám velký počet e-mailů vrátil, máte mnoho spam stížností a odhlášených uživatelů. V některých případech je doručitelnost vysoká a kontakty se zdají být v pořádku, ale ve výsledku zjistíte, že realizovaná kampaň neměla žádný pozitivní vliv na vaše obraty.  

Ve skutečnosti jsou tyto databáze nekvalitní protože:

 - se jedná o špatně cílený seznam kontaktů

 - seznam kontaktů je zřejmě neaktuální

 - kontakty vám nedaly souhlas se zasíláním obchodního sdělení a posílat e-maily na tyto kontakty je vlastně nelegální

 - seznam kontaktů kromě vás vlastní další stovky společností

V konečném důsledku vlastně vůbec neušetříte. Budete muset vynaložit prostředky na koupi databáze a realizaci kampaní se skoro nulovými výsledky. Kromě toho se vaše firma bude pravděpodobně potýkat se špatnou pověstí "spamera". Navíc je zaslání e-mailů na koupenou databázi podle české legislativy vždy nelegální a riskujete tedy problémy s Úřadem pro ochranu osobních údajů, 

Pokud si chcete začít tvořit vlastní databázi kontaktů, můžete k tomu využít naše formuláře pro sběr kontaktů nebo Facebook Lead Ads.

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.