Jak na obnovení souhlasu se zasíláním obchodního sdělení

GDPR klepe na dveře a vy si nejste jisti, zda máte oprávnění i nadále zpracovávat všechny kontakty ve vaší databázi? Přečtěte si náš článek, kde se konečně dozvíte, jak vaši databázi správně pročistit.

Pokud zjistíte, že nemáte jinou možnost a u některých kontaktů budete potřebovat znovu získat souhlas se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodního sdělení, můžete postupovat dle následujícího návodu.

 

1. Nejdříve si vytvořte seznam kontaktů nebo ideálně segment s kontakty, které chcete o souhlas požádat.

Můžete třeba přidat štítek "zákazník" ke všem kontaktům, které o souhlas není potřeba znovu požádat a reaktivační kampaň pro získání souhlasu poslat už jen na segment kontaktů, kteří štítek "zákazník" nemají.

2. Vytvořte šablonu pro znovuzískání souhlasu dle Vašich představ. Přidejte ideálně žádost o souhlas i do běžných kampaní. Získáte tak pravděpodobně více souhlasů.

3. a) Do vytvořené šablony přidejte tlačítko, které bude sloužit k potvrzení souhlasu se zpracováním osobních údajů za účelem zasílání obchodních sdlělení. Pod tlačítko vložíte merge tag, tedy jakési heslo, které ke kontaktům automaticky přidá štítek "mujtag" pakliže na tlačítko kliknou.


Merge tag ke vložení pod tlačítko:
*|ECM_ADDTAG_mujtag|*


Pokud vám označení kontaktů štítkem "mujtag" nevyhovuje, můžete ho nahradit vlastním slovem. Označení místo "mujtag" musí být však jednoslovné bez diakritiky, pomlček a potržítek. Například gdprsouhlas, znovusouhlas apod.

gdpr1.png


Po kliknutí se zobrazí stránka s poděkováním. Tuto stránku není možné editovat.

gdpr2.png

 

3. b) V případě, že chcete po zakliknutí potvrzujícího tlačítka zobrazit vlastní děkovnou stránku, jednoduše vložíte za merge tag odkaz na děkovnou stránku.


Merge tag s vlastní děkovnou stránkou pod tlačítko:
*|ECM_ADDTAG_mujtag|*?redirect=

Místo mujtag můžete opět použít vlastní název štítku a za ?redict= vložte URL stránky, na kterou bude uživatel přesměrován. Tedy například
*|ECM_ADDTAG_mujtag|*?redirect=https://www.ecomail.cz

Pokud chcete v adrese přesměrování použít další parametry, pak je potřeba aby adresa byla urlencoded. K tomu můžete využít například tento nástroj

4. Uživatelé, kteří na tlačítko klikli se tzv. "otagují" - přidá se k nim štítek, který jste si v šabloně zvolili. Můžete ho vidět v přehledu kontaktů, nebo přímo v detailu daného kontaktu.

gdpr3.png

 

A jak nyní s otagovanými kontakty pracovat?

V seznamu kontaktů, na který jste posílali tyto kampaně si vytvořte segment podle detailu kontaktu.: Štítky => nemá štítek => gdprsouhlas.

 gdpr4.png

Zde vidíte všechny kontakty, kteří nemají štítek gprsouhlas a tedy vám souhlas se zasíláním obchodního sdělení neposkytli a dále si nepřejí dostávat vaše newslettery. Kontakty bez potvrzujícího štítku je nutné po 25.5.2018 smazat.

Pokud máte v databázi také zakazníky, kterých souhlas nepotřebujete, tak ty mazat samozřejmě nemusíte.

 

Na co nezapomenout?

1. Informovat v newsletteru, za jakým účelem je souhlas poskytován a co to bude obnášet (jak často budete zasílat další sdělení, zda za to dostanou slevu apod.)

2. Odkaz na umístěné Zásady ochrany osobních údajů na vašem webu. 

3. Vložit odkaz na odhlášení.

Více se dočtete na našem blogu.

 

Stále si nejste jisti, jak na GDPR? Nahlédněte do našich stránek




Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.