Co jsou to segmenty a jak je tvořit jsme uváděli v tomto článku. Jaký je rozdíl mezi segmenty a seznamy se můžete dočíst zde. Pojďme se nyní podívat na některé segmenty, které můžete v Ecomailu vytvářet dle základních segmentačních kritérií:

  1. Segmenty dle vlastností kontaktů:

1.1. Segment dle města - pořádáte akci v Brně a chcete odeslat pozvánku pouze na kontakty z Brna? Žádný problém. Pouze je třeba mít tuto informaci u kontaktů uvedenou.


1.2. Segment dle data registrace - potřebujete odeslat kampaň pouze na kontakty, které jste naimportovali (či jinak přidali) do seznamu před, nebo po nějakém datu? Tato informace se ke kontaktům přidává automaticky, ať už kontakt importujete, nebo se přidá skrz formulář na vašem webu.

1.3. Segment dle pohlaví a města - chcete odeslat kampaň všem ženám z Brna? Stačí mít u kontaktů jméno a spustit funkci "skloňování a svátky" pohlaví se automaticky vygeneruje. Pro segment města, je třeba mít ještě vložené město. Zde vidíte segment všech kontaktů - žen, které jsou z Brna.

2. Segmenty dle štítků

Máte kontakty ze dvou promo akcí a označili jste si je štítky PromoLetnany a PromoHaje a chcete na ně poslat newslettery, vytvoříte segment má štítek PromoLetnany a nebo má štítek PromoHaje.

3. Segmenty dle vlastních polí

Občas základní pole (jméno, adresa, apod.) u kontaktů nestačí a přidáte si nějaká vlastní pole (např. ID zákazníka, či jiné) abyste si mohli rozdělit svou databázi. Zde například vysegmentujete všechny kontakty, které mají ve vlastním poli Soutěž "Výhra".

4. Segmenty dle preferenčních skupin

Vytvoření segmentu dle preferencí učiníte dle podmínky Skupiny je ve skupině například "každý den". Kontakty si zadaly, že chtějí dostávat newslettery každý den. Zde vidíme segment všech kontaktů ze skupiny "každý den" které se registrovaly 24.10.2018. Kombinace segmentace dle preferencí a vlastností.

5. Segmentace dle aktivity v kampaních

5.1. Segment aktivních adresátů - vyfiltrování všech kontaktů. které otevřely alespoň jeden e-mail v jedné z vašich kampaní za poslední rok.

5.2. Segment neaktivních kontaktů za poslední měsíc - slouží k reaktivaci adresátů. Oslovíte speciální nabídkou kontakty, které přestaly být v poslední době aktivní.

5.3. Segment kontaktů adresátů, kteří klikli na specifický odkaz v kampani - když vás zajímají kontakty, které klikly na konkrétní odkaz, či tlačítko s odkazem, obrázek s odkazem apod.

6. Segmentace dle chování kontaktů v automatizacích

Zde volíte segmentaci dle chování v automatizacích. Například chcete vyfiltrovat všechny kontakty, které vstoupily do automatizace "Datum registrace" Tedy automatizace, která se spustí po zaregistrování se do seznamu.

To, jak a dle čeho si přejete segmentovat je na vás. Můžete k tomu využít téměř neomezené množství podmínek i informací. Pokud vás zajímají další typy automatizací, tentokrát s pokročilejšími funkcemi, pokračujte na tento článek.

Našli jste odpověď?