Ještě před přehráním celé databáze do Ecomailu se podíváme na to, jak ideálně se svými kontakty pracovat.

Nejjednodušší práce s databází je v rámci jednoho stálého seznamu kontaktů.

A. Proč jeden seznam?

  1. Globální správa databáze v jednom seznamu
  2. Snadná aktualizace kontaktů
  3. Práce se segmenty - rozdělení databáze
  4. Integrace pro krabicová řešení e-shopů

1.Globální správa databáze v jednom seznamu

  • Kontakty odhlášené, zůstanou odhlášenými - nemůže se stát, že byste kontakty, které jsou v seznamu odhlášené znovu naimportovali jako kontakty aktivní. To stejné platí pro kontakty odražené (vrácené).
  • Kontaktům, které se z jednoho seznamu odhlásily, můžete omylem zaslat newsletter z jiného seznamu, kde také kontakt máte, ale aktivní
  • Duplicity se v rámci jednoho seznamu kontaktů nikdy nevytvoří!

2. Snadná aktualizace kontaktů

  • Máte již databázi e-mailů a chcete k nim doimportovat další informace jako například jméno, příjmení, vlastní pole a další. Stačí soubor s kontakty znovu naimportovat do seznamu a zakliknout "U nalezených kontaktů aktualizovat údaje"

3. Práce se segmenty - rozdělení databáze

  • Segmenty není možné vytvářet napříč seznamy. Mohlo by docházet k chybným výsledkům!
  • Na základě chování v minulých odeslaných kampaních můžete vytvořit segment (otevřeli, neotevřeli, klikli, neklikli apod.). V případě, že odešlete kampaň na více seznamů, segment již takto snadno nevytvoříte.
  • Rozdělení databáze dle polí v rámci jednoho seznamu kontaktů.

4. Integrace pro krabicová řešení e-shopů

  • Pro sběr kontaktů z objednávek a e-shopů je ideální jeden seznam kontaktů. U většiny e-shop platforem není možné propojení s více než jedním seznamem kontaktů u Ecomailu. To neplatí pro propojení přes API.

Proč nevytvářet pro každou kampaň vždy nový seznam?Nejenom, že si smazáním seznamu u kontaktů smažete historii, ale také smažete informaci o stavu kontaktů - zda jsou aktivní, odhlášené, odražené apod. Vytvořením nového seznamu si opět kontakty nahrajete jako aktivní a opět odešlete kampaň na již odhlášené kontakty. Začnete tedy spamovat!

Co když už více seznamů mám?
Ideální postup je seznamy sloučit a rozdělit je podle vlastních polí a segmentů. Pokud to z nějakého důvodu možné není, doporučujeme v sekci Nastavení zvolit "v případě odhlášení odhlásit ze všech seznamů".

B. Kdy vytvářet více seznamů?

Pokud odesíláte zahraniční newslettery, je nejlepší vytvořit pro každý jazyk jeden seznam kontaktů.

  • V každém seznamu si v sekci Formuláře nastavíte formulář pro každou jazykovou mutaci
  • V každém seznamu si v sekci Nastavení nastavíte potvrzovací double opt-in e-mail pro každou jazykovou mutaci
  • V každém seznamu si v sekci Nastavení přeložíte odkaz na odhlášení pro danou jazykovou mutaci

C. Kdy je dobré založit více účtů u Ecomailu?

Ve chvíli, kdy máte více druhů podnikání, třeba více e-shopů. Například je jeden e-shop s oblečením a druhý s náhradními díly na motorku.

  • pro orientaci v daných odvětvích obchodů
  • pro propojení s danými e-shopy
  • pro využívání více než jednoho typu slevových kupónů. Jeden účet u Ecomailu podporuje pouze jedny slevové kupóny
Našli jste odpověď?