V Ecomailu si můžete přidávat přímo ke kontaktům štítky neboli tagy, které mohou sloužit pro lepší orientaci ve vaší databázi. Jednoduše si tak můžete kontakty označit a ve své databázi pro přehlednost rozdělit. Se štítky však pracujte střídmě, není možné je hromadně editovat, nebo mazat.

Použití při importu

Máte soubor s kontakty, které jsou získané například na nějaké promo akci, či je potřebujete odlišit od ostatních kontaktů? V posledním kroku importu zaklikněte možnost “přidat štítek” a vepište heslovitě jednotlivé štítky dle libosti.

 

V příkladu je uveden import kontaktů z promo akce v Ostravě, tedy volíte štítky promo, Ostrava a říjen2017. Štítky oddělujte mezerou.

V seznamu kontaktů následně vidíte jednotlivé štítky u jednotlivých e-mailových adres. V sekci "segmenty" si můžete kontakty dle těchto štítku také filtrovat.

Vložení přes API

Pokud chcete vložit štítky přes API, uděláte to následujícím způsobem:

"tags": ["sometag"]

Při tomto způsobu se však štítky přepisují, tedy pokud chcete přidat nový štítek k již existujícím štítkům, je potřeba zadat ve volání i existující.

Použití v automatizaci

Štítek/Tag můžete ke kontaktům přidávat také v rámci automatizací. Typickým příkladem je automatická uvítací kampaň po registraci k odběru novinek na vašem webu (třeba přes pop-up). Pokud si tyto nové kontakty oštítkujete, budete mít následně přehled, jaký je zdroj e-mailové adresy.

Pro výše popsaný případ v automatizaci vyberte trigger “uživatel se zaregistruje do seznamu” a poté zvolte akci “přidat tag”.

Štítek/Tag si opět pojmenujte. V tomto příkladě sbíráme kontakty z pop-up okna, proto volíme štítek “pop-up”.

Štítky využijete především pro následné vytváření segmentů. Nejčastější je tvorba segmentu dle zdroje kontaktu. Chci například poslat upomínkový e-mail všem, od kterých mám kontakt získaný na promo akcích v Praze. Jdete do seznamu kontaktů, kliknete na segmenty a nastavíte štítky - má štítek - napište štítek, např. pop-up.

Oštítkování kontaktů přes proklik z newsletteru

Potřebujete si označit kontakty, které v kampani klikly na nějaké tlačítko? Například "byl jsem spokojen s nákupem" X "nebyl jsem spokojen s nákupem" nebo "souhlasím se zasíláním obchodních sdělení" X "nesouhlasím se zasíláním obchodních sdělení"

Pozor! Není nutné štítek přidávat ke všem odkazům. Segmentovat můžete dle prokliku na konkrétní odkaz. Oštítkování kontaktů skrze kampaň je jednoduší pro práci s kontakty ve chvíli, kdy chcete reportovat stále stejný odkaz. Jako například spokojenost s nákupem, nebo před 25.5.2018 se takto získávaly znovu souhlasy v souladu s GDPR.

Jak na to:

Do newsletteru vložte tlačítko a pod něj vložte místo běžného odkazu následující merge tag:

A) Merge tag ke vložení pod tlačítko:
*|ECM_ADDTAG_mujtag|*

Pokud vám označení kontaktů štítkem "mujtag" nevyhovuje, můžete ho nahradit vlastním slovem. Označení místo "mujtag" však musí být jednoslovné bez diakritiky, pomlček a podtržítek. Například gdprsouhlas, spokojen, nespokojen apod.

Po kliknutí se zobrazí stránka s poděkováním. Tuto stránku není možné editovat.

V případě, že chcete po zakliknutí potvrzujícího tlačítka zobrazit vlastní děkovnou stránku, jednoduše vložíte za merge tag odkaz na děkovnou stránku. Nebo odkaz na stránku, kam chcete kontakty odkázat.

B) Merge tag s vlastním přesměrováním pod tlačítko:
*|ECM_ADDTAG_mujtag|*?redirect=

Místo mujtag můžete opět použít vlastní název štítku a za ?redict= vložte URL stránky, na kterou bude uživatel přesměrován. Tedy například*|ECM_ADDTAG_mujtag|*?redirect=https://www.ecomail.cz.

Pokud chcete v adrese přesměrování použít další parametry, pak je potřeba, aby byla adresa urlencoded. K tomu můžete využít například tento nástroj.

Uživatelé, kteří na tlačítko klikli se tzv. "otagují" - přidá se k nim štítek, který jste si v šabloně zvolili. Můžete ho vidět v přehledu kontaktů, nebo přímo v detailu daného kontaktu.

A jak nyní s otagovanými kontakty pracovat?

V segmentech:
V seznamu kontaktů, na který jste posílali tyto kampaně si vytvořte segment podle detailu kontaktu.: Štítky => nemá štítek => gdprsouhlas. Nebo například "má štítek spokojen" apod. Na segment poté můžete dále zasílat své kampaně.

V automatizacích:
Nebo můžete spustit automatizaci s triggerem např. "je přidán štítek gdprsouhlas" a všem, kteří klikli na tlačítko v kampani a přidal se k nim štítek, se například odešle e-mail, SMS, nebo se stane jiná událost dle vašich potřeb.

Našli jste odpověď?