V Ecomailu můžete ke svým kontaktům (e-mailům) přidávat i další pole (informace) jako jsou například: Jméno, Příjmení, Narozeniny a další. Toto jsou Základní pole, tedy Ecomailem nadefinovaná. Jaká všechna pole jsou nadefinovaná si přečtete zde.

V detailu kontaktu vlevo můžete vidět Základní pole (Základní vlastnosti), tedy ta nadefinovaná.

Když vám nadefinovaná pole nestačí, ale chcete využít i další informace ke kontaktům jako například Místo sběru kontaktu, ID zákazníka apod., můžete si vytvořit tzv. vlastní pole. Vlastní pole jsou tedy další informace u kontaktů. Naleznete je v detailu kontaktu vpravo.

Jak vytvořit vlastní pole?

Vlastní pole vytvoříte v rámci seznamu kontaktů v sekci Vlastní pole. Kliknete na Kontakty -> vyberte seznam kontaktů -> Vlastní pole.

Vpravo nahoře kliknete na Přidat vlastní pole a zobrazí se vám možnost vytvoření vlastního pole. Zvolte:

- Název vlastního pole - pro váš vlastní přehled
- Název merge tagu - bez diakritiky, mezer, pomlček, podtržítek a čísel
- Typ vlastního pole - zvolte, zda se jedná o text, číslo, datum, nebo url adresu

Kliknutím na "Vytvořit vlastní pole" máte vlastní pole vytvořené.

Nyní si do své databáze v Excelu, kde již máte základní pole (jméno, příjmení, adresa) doplníte i vlastní pole. V našem případě se jedná o vlastní pole Promo akce, Členství, Soutěž a Zvíře.

* V jaké podobě importovat pole:

Telefonní číslo - vždy s předvolbou (například +421123456789)
Datum - pouze ve formátu RRRR-MM-DD
E-mail - vždy jeden e-mail na jednom řádku. V případě, že je na jednom řádků e-mailů více, Ecomail dokáže naimportovat pouze první z nich


Nyní stačí kontakty zkopírovat do daného seznamu přes modré tlačítko „Import“. Podrobnější postup, jak importovat kontakty, naleznete zde.

Zaškrtnete políčko „Od všech kontaktů mám souhlas se zasíláním obchodního sdělení. Toto není zakoupená databáze kontaktů.“ a dáte „IMPORTOVAT KONTAKTY“

Kontakty se nahrají a nyní je nutné pojmenovat jednotlivé sloupečky dle jejich obsahu viz. obrázek. Poslední tři sloupce jsou vlastní pole, která jsme si vytvořili. Promo akce, Členství a Soutěž. Klikneme na tlačítko „Importovat kontakty“ a kontakty se naimportují do seznamu kontaktů.

Nyní jsou kontakty naimportovány a v přehledu po nastavení sloupců jsou vidět kontakty včetně vlastních polí.

Po nahrání kontaktů včetně všech polí je načase vysegmentovat ty kontakty, které potřebujete pro kampaň.

Jak segmentovat vlastní pole?

Například vytvoříte segment zákazníků, kteří si kupují krmivo pro psy a jsou z Prahy, protože jim chcete poslat newsletter o psí přehlídce v Praze, které se budete se svým obchodem účastnit. Více se o segmentech dočtete zde.

Jak nyní odeslat svou kampaň na vytvořený segment se můžete dozvědět zde.

Jak personalizovat pomocí polí v newsletteru?

Pole, ať už vlastní, nebo základní, lze propsat do newsletteru. Každému kontaktu se poté ukáže v newsletteru ta informace, kterou u svého e-mailu má. Jméno, Příjmení, Město, Zvíře, ID zákazníka apod. Stačí pouze překopírovat merge tag do newsletteru.

Na obrázku výše vidíte nakopírované základní pole Oslovení a vlastní pole Měsíc. Na obrázku níže pak můžete vidět, jak se e-mail zobrazil například Kristině, která si v březnu zakoupila pobyt v penzionu.

Kde najdu merge tag k překopírování do newsletteru?

Veškeré merge tagy k vlastním polím naleznete ve svém Ecomail účtu v příslušném seznamu kontaktů v sekci vlastní pole.

Jak personalizovat pomocí poli v automatizaci?

V automatizaci můžete pracovat s poli úplně stejně jako v běžných kampaních. Do šablony jednoduše překopírujete merge tag.

Náš TIP:

Vložte merge tag přímo do předmětu kampaně (ať běžné, či automatizované) a ještě více personalizujte své newslettery.

Našli jste odpověď?