Doporučování na základě zakoupeného zboží

Pokud chcete doporučovat a personalizovat další produkty pro zákazníky na základě již nakoupeného zboží, umožní vám to následující merge tag, který vložíte do šablony:

*|IF:ECM_BOUGHT['1234567']|* Co říkáte tomuto produktu? *|END:IF|*
*|IF:ECM_BOUGHT['7654321']|* Co říkáte tomuto produktu? *|END:IF|*

Příklad 1

Pokud zákazník nakoupí například ponožky (ID 1234567 a 7654321), můžeme v e-mailu nabídnout boty jako doplněk k tomuto zboží. Personalizovat můžeme obecně na více produktů nebo konkrétně podle atributů produktů v jednotlivých kategoriích (například nabízet k sobě vhodné materiály, barvy apod.).

V šabloně pak může vypadat použití takto:

Kde číslo 1234567 a 7654321 je ID/code produktu, které k nám zasíláte v objednávkách. Vždy se vypíše obsah merge tagu dle nakoupeného produktu daného kontaktu. Do obsahu můžete v editoru vložit i jiný obsah než text.

Příklad 2

Merge tagem můžete nejen nabízet produkty, ale také informovat své zákazníky o tom, jaké produkty u nich evidujete, využit je tedy pouze textový obsah:

 

Následně nastavíte automatizaci, která bude šablonu s tímto merge tagem odesílat na základě triggeru "Uživatel nakoupí v obchodě".

 

Kde podmínka vypadá následovně:

Nastavení automatizace se bude lišit dle vašich požadavků, příklad je uveden především pro ukázání funkce tohoto merge tagu.

Rozšířené možnosti pro práci s merge tagem "nakoupil produkt"

1) Časové hodnoty

Pokud například potřebujete zjistit, zda zákazník nakoupil konkrétní produkt za posledních 14 dní a podle toho mu doporučit další vhodné produkty, můžete k merge tagu přidat ještě podmínku *|ECM_BOUGHT|*['kód produktu'] <= 14. Pomocí podmínky si pak dle příkladů výše nastavíte, co se má konkrétnímu uživateli zobrazit v případě, kdy nakoupil daný produkty v zadaném období.

2) Merge tag "nakoupil v kategorii"

Doporučovat můžete také na základě kategorie, ze které zákazník produkt nakoupil. K tomu vám skvěle poslouží merge tag *|ECM_BOUGHT_CATEGORY|*['název kategorie']. Jak s merge tagem budete pracovat záleží na vás. Můžete třeba v šabloně e-mailu nastavit podmínku, zda zákazník z kategorie v minulosti nakoupil. Pokud podmínku splní, může mu zobrazit např. banner s oblíbenou značkou.

3) Merga tag "nakoupil cokoli"

V některých případech potřebujete v e-mailu zkontrolovat pouze to, zda zákazník v zadaném časovém období nakoupil a nezáleží vám na konkrétním produktu ani kategorii. V tomto případě můžete použít merge tag *|ECM_BOUGHT_ANYTHING|*. Díky tomu budete schopni zobrazit speciální akci jako je doprava zdarma pouze těm zákazníkům, kteří u vás dlouho nenakoupili a rádi byste je reaktivovali. K merge tagu můžete přidat i časové období např. v tomto tvaru *|ECM_BOUGHT_ANYTHING|*<= 30.

Doporučování posledních navštívěných produktů - *|ECM_LAST_VIEW|*

Pokud byste rádi v některé z šablon v rámci automatických kampaní zobrazovali odběrateli produkty, které naposledy navštívil na vašem webu, můžete pro to použít merge tag *|ECM_LAST_VIEW|*. Na příkladu níže vidíte, jakým způsobem s merge tagem v šabloně pracovat.

Ke správnému fungování funkce je nezbytné sledovat chování uživatele na webu pomocí našeho trackovacího kódu a mít v Ecomailu vložen produktový xml feed. V e-mailu je možné zobrazit maximálně poslední 3 navštívené produkty

Doporučování nejprodávanějších produktů - *|ECM_BEST_SELL|*

Kromě navštívených produktů můžete ve vybraných automatických kampaních zobrazit zákazníkovi ty produkty, které jsou ve vašem e-shopu nejprodávanější. K využití této funkce je potřeba do Ecomailu automaticky posílat objednávky/nákupy z e-shopu. S merge tagem *|ECM_BEST_SELL|* se v šaboně pracujete podobně jako můžete vidět na příkladu pro poslední navštívené produkty. Opět je možné zobrazit maximálně 3 nejoblíbenější produkty. 

Pokud potřebujete pomoci s nastavením šablony včetně dynamického obsahu, neváhejte se obrátit na naši podporu. 

 

Našli jste odpověď?