Pokud chcete odeslat 100 e-mailů a v každém potřebujete mít specifické oslovení a odlišnou zprávu, aniž byste se každému e-mailu věnovali individuálně, použijte naše merge tagy. Jsou to speciální hesla, která jsou nahrazována obsahem. Vytvoříte pouze jeden e-mail (jednu šablonu) a místo konkrétního jména vložíte heslo, tedy merge tag. Jak vidíte na obrázku níže, merge tag pro oslovení *|VOKATIV|* byl automaticky nahrazen oslovením “Kristino” a merge tag pro měsíc *|mesic|* byl nahrazen “březen”.

Je nutné mít u každého kontaktu vše nastavené (vyplněné) správně, aby se pod merge tag mohla hodnota propsat. Jak ke kontaktům přidat potřebné údaje se můžete dočíst zde. Jestli máte u kontaktů potřebné informace zjistíte například v detailu kontaktu.

Pokud chcete pracovat s oslovením, nemusíte ho doplňovat ke kontaktům manuálně, stačí spustit funkci “Skloňování & Svátky“ ve sloupci vlevo v příslušném seznamu kontaktů. Vyskloňují se vám jména v daném seznamu kontaktů.
Chcete vědět více? Klikněte na Skloňování & Svátky.

V případě, že chcete použít jiný merge tag, než je oslovení (např. titul před jménem), nahlédnete do Ecomailem nadefinovaných merge tagů, neboli základních polí.

Přehled Ecomailem přednastavených merge tagů

*|NAME|* - křestní jméno
*|SURNAME|* - příjmení
*|EMAIL|* - e-mail

*|VOKATIV|* - křestní jméno v 5. pádu
*|VOKATIV_S|* - příjmení v 5. pádu

*|GENDER|* - pohlaví, může být null, male, nebo female

*|UNSUB|* - odkaz pro odhlášení
*|WEBVERSION|* - odkaz pro online verzi newsletteru
*|PREFERENCES|* - odkaz pro nastavení odběru

*|STREET|* - ulice
*|CITY|* - město
*|ZIP|* - PSČ
*|COUNTRY|* - země

*|COMPANY|* - firma

*|PHONE|* - telefon

*|PRETITLE|* - titul před jménem
*|SURTITLE|* - titul za jménem

*|BIRTHDAY|* - narozeniny
*|NAMEDAY|* - svátek

*|ECMID|* - Ecomail ID
*|ECM_COUPON|* - speciální merge tag pro nahrané slevové kupóny
*|ECM_LAST_COUPON|* - speciální merge tag pro odeslání posledního vygenerovaného kupónu pro konkrétní kontakt (použijte, pokud chcete příjemci kupón připomenout)
*|CAMPAIGN_ID|* - id právě odesílané kampaně
*|IF:ECM_BOUGHT['1234567']|* Dochází Vám již předešlá zásoba našeho produktu? Zakupte si znovu se slevou 10 % zde.*|END:IF|*

Pozor: merge tag pro kupón musíte použít v automatizaci!

O personalizaci obsahu dle nakoupeného produktu se více dočtete zde.

*|ECM_DATAFEED_108_email_sleva|* - merge tag pro dynamický obsah (pokud nechcete využít obsah Dynamický z nabídky), kde 108 je ID datového feedu, email je identifikátor a sleva klíč dynamického obsahu.

Více o datových feedech zde.


Vlastní merge tagy

V případě, že potřebujete do šablony vložit svůj vlastní merge tag, který není v Ecomailu předem nadefinovaný, musíte ho nastavit v rámci seznamu kontaktů v sekci vlastní pole.

Vkládání merge tagů do šablony

Vytvořte si vlastní pole v sekci vlastní pole, více o tom zde. Ke kontaktům si do příslušného vlastního pole naimportujte hodnoty. A nyní můžete použít merge tagy přímo v šabloně. Znění merge tagu vepište přímo do textu, vždy v tomto tvaru:

*|VLASTNIMERGETAG|*

Obsah merge tagu (VLASTNIMERGETAG) doplníte dle názvu vlastního pole, jako například:

Případně můžete merge tag překopírovat do šablony i z detailu kontaktu:

Testování merge tagů v kampaních

Protože merge tag se nahrazuje v každém e-mailu jedinečnou hodnotou u daného e-mailového kontaktu, v testovacím e-mailu se nemá pod merge tag propsat jaká hodnota, proto je nutné zvolit možnost náhodné hodnoty.

Pokud si chcete zkusit merge tagy s propsanými hodnotami z příslušných kontaktů, odešlete si ostrou kampaň na testovací seznam kontaktů. Ideálně sami na sebe a například kolegy.

Jaký je rozdíl mezi merge tagem a základním polem, nebo vlastním polem
Vlastní pole i základní pole je doplňková informace ke kontaktům, kterou lze využít i jako merge tag. Jedná se tedy o velmi podobnou věc. Pole je informace u kontaktů a merge tag tuto informaci umožňuje použít v šabloně.

Náš TIP: Merge tagy můžete použít nejenom v obsahu newsletteru, ale také přímo v předmětu e-mailu.
Nebo v obsahu SMS.

Našli jste odpověď?