Tvorba kampaně je práce na pár minut. Pomocí našeho průvodce si v kampani nastavíte příjemce, obsah i formu.

1. Půjdete do sekce kampaně nebo do přehledu ve vašem účtu a kliknete na +Nová kampaň

2. Kampaň pojmenujete (jméno slouží pouze pro váš přehled) a vyberete, zda se bude jednat o e-mailovou kampaň, nebo SMS kampaň.

3.  Vyberete seznam kontaktů, kombinaci seznamů nebo segment, na který má být kampaň odeslána.

4. Kliknete na tlačítko “Pokračovat”

5. Vyplníte základní údaje, jako je předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi (ten adresáti neuvidí, slouží pouze pro jejich případné odpovědi).

TIP: Jméno odesílatele by nemělo přesahovat cca 18 písmen (protože další text již není v některých poštovních klientech viditelný); podobně je na tom text "předmětu a tzv. preheaderu" (který nastavujete v šabloně) s cca 60 písmeny.

6. V dalším kroku nastavíte obsah kampaně.

  • Můžete použít některou z Nedávno použitých šablon.
  • V záložce Uložené naleznete šablony, které jste si již připravili pro vaše kampaně.
  • V další záložce Z kampaní jsou všechny šablony z již odeslaných kampaní. Můžete tedy přeposlat kopii již odeslané kampaně nebo ji jen lehce upravit.
  • Také můžete vytvořit Novou interaktivní šablonu z jedné z předpřipravených šablon pomocí jednoduchého Drag and Drop editoru.
  • Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód, a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu.

7. Až si zvolíte šablonu, přepnete se do editoru obsahu kampaně. Dle zvolené šablony to bude buď interaktivní editor nebo editor zdrojového kódu. V tomto kroku se také můžete podívat na jednoduchý náhled zobrazení v počítači i na telefonu.

8. Ve chvíli, kdy jste se šablonou spokojeni, uložíte ji, zavřete a stisknete tlačítko pokračovat.

9. V kroku pro testování si můžete poslat testovací e-mail kampaně. Pokud je váš e-mail personalizovaný, lze jednoduše otestovat i merge tagy. Máte-li například v šabloně oslovení pomocí merge tagu *|VOKATIV|*, můžete zvolit v testu náhodnou hodnotu (vybere náhodně ze seznamu, na který je kampaň odeslána) nebo vepsat hodnotu vlastní.

10. Ve stejném kroku si můžete také udělat spam test. Ten slouží k tomu, aby vám pomohl otestovat obsah newsletteru a upozorní, zda projde spam filtry.

11. V posledním kroku zkontrolujete, zda kampaň vyhovuje vašemu zadání. Dále si také můžete vybrat, zda chcete kampaň odeslat ihned nebo chcete naplánovat odeslání na později. Poté kliknete na tlačítko Odeslat kampaň.

V okně, které se vám objeví stačí již jen potvrdit, že chcete kampaň odeslat.

Našli jste odpověď?