V tomto článku se dozvíte:
1. Co je BIMI
1. Co je BIMI
BIMI je zkratka pro Brand Indicators for Message Identification. Představuje e-mailový standard, který umožňuje, aby se v doručené poště (většinou v inboxu) zobrazilo logo značky.
Logo vedle e-mailu tak funguje nejen jako bezpečnostní prvek, ale i jako marketingový nástroj posilující povědomí o značce. Podporuje ověření odesílatele, jeho důvěryhodnost a zároveň slouží jako jako ochrana proti podvodným e-mailům.
2. Jak BIMI nastavit
A. Doména musí mít správné zabezpečení:
SPF záznam
DKIM záznam
DMARC politika (alespoň na p=quarantine nebo p=reject)
B. Připravit logo ve formátu SVG Tiny 1.2
Nesmí se jednat o obyčejné SVG – je zapotřebí využít verzi Tiny 1.2 (BIMI má specifické požadavky)
Logo by mělo být v poměru 1 : 1 (např. 1000×1000 px), bez textu a dobře čitelné i v malém zobrazení
C. Zveřejnit logo na zabezpečeném odkazu (HTTPS)
D. Přidat DNS záznam BIMI
Název záznamu:
default._bimi.domena.czTyp záznamu:
TXTHodnota záznamu:
"v=BIMI1; l=https://vasadomena.cz/bimi-logo.svg;"
E. (Volitelné) Získat tzv. VMC certifikát (pouze pro Gmail)
Ověří, že jste skutečně vlastníkem značky (Google to vyžaduje)
Vydává ho např. DigiCert nebo Entrust
Cena VMC certifikátu je několik stovek až tisíc € ročně – hodí se pro známé značky, banky nebo e-shopy, které chtějí dosáhnout profesionálního vzhledu a mají příslušné rozpočtové možnosti
Zobrazení BIMI vždy závisí na konkrétním poštovním klientovi. V současné době BIMI podporují Gmail, Yahoo a další poštovní klienti, nicméně např. Outlook a Microsoft 365 nikoliv.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

