Všechny sbírky
Příprava e-mailové šablony
Interaktivní editor
Komunikace s kontakty v šabloně e-mailu: přímé volání, e-mail a pozvánka do kalendáře
Komunikace s kontakty v šabloně e-mailu: přímé volání, e-mail a pozvánka do kalendáře

Jak do šablony vložit jednoduše pozvánku na událost, automatickou odpověď nebo přímé vytočení telefonního čísla.

Klára Fišerová avatar
Autor: Klára Fišerová
Aktualizováno před více než týdnem

V šablonách kampaní si můžete jednoduše nastavit další prvky, díky kterým se vaše sdělení stanou interaktivní a vašim kontaktům umožní snadnou zpětnou komunikaci.

Můžete touto cestou například pozvat vaše kontakty na událost, kterou si proklikem přidají do svého kalendáře, nebo pro ně vytvořit předpřipravenou e-mailovou odpověď, pomocí které snadno odpoví na vaše newslettery.

V tomto článku se dozvíte, jak do šablony vložit:

  1. Pozvánku na událost
    a. Pozvání na událost v Google kalendáři
    b. Odeslání pozvánkového souboru
    c. Vytvoření události v aplikaci AddEvent

1. Přednastavená e-mailová odpověď

V rámci odeslané šablony newsletteru je možné nastavit tlačítko, či odkaz, pomocí kterého lze docílit, že se po prokliku vašim příjemcům zobrazí předpřipravený e-mail, který mohou následně jednoduše odeslat, a na kampaň vám tak snadno odpovědět. Pro to slouží funkce mailto.

Jelikož se jedná o prvek HTML, je zapotřebí jej vložit v určitém formátu. Pro vložení připraveného e-mailu postačí do odkazu vložit následující formát :

mailto:emailova@adresa.cz?subject=Předmět&body=Text, který se zobrazí v těle e-mailu.

Na místo hodnot zde doplníte následující:

emailova@adresa.cz
e-mailová adresa, na kterou si přejete odpověď kontaktů přijmout

Předmět
předmět e-mailu, podle kterého poznáte, z jakého newsletteru vám kontakty odpovídají

Text, který se zobrazí... =
přednastavený obsah e-mailu*

*TIP: Pokud např. chcete poslat další informace o konaném školení pouze vážným zájemcům, můžete předpřipravit odpověď na adresu vašeho organizátora školení, s předmětem "Zájem o školení" a do textu předvyplnit: "Mám zájem o školení, pošlete mi prosím další informace...". Kontakt pak odešle tento e-mail společně se svými kontaktními údaji.

Jakmile si touto cestou připravíte e-mail, který bude následně možné jedním kliknutím odeslat ze strany kontaktu, postačí tento formát vložit do pole odkaz. Můžete jej takto vložit do tlačítka, nebo do klasického textového odkazu. Nezapomeňte vaši šablonu před testováním uložit.

Při vložení do klasického textového odkazu zde vkládáte tento předpřipravený formát do pole URL.

Po prokliku se pak vašemu kontaktu zobrazí v jeho výchozí aplikaci pro správu pošty vámi předpřipravený e-mail.

2. Přímé volání na telefonní číslo

Stejně tak jako můžete vytvořit odkaz pro odeslání e-mailu, můžete vytvořit odkaz pro vytočení telefonního čísla. Většina poštovních klientů již sice pozná, že se jedná o telefonní číslo a po prokliku jej automaticky vytočí, tuto možnost však můžete přesto nastavit pro jistotu ještě manuálně ve vaší šabloně.

Zde do pole odkaz vložíte následující hodnotu, kdy na místo telefonního čísla doplníte telefonní číslo, které se má skrze tento proklik vytočit.

tel:+420123456789

Odkaz na tlačítku pak bude vypadat takto.

Nejlépe tlačítko pro vytočení telefonního čísla reaguje u mobilního zobrazení, neboť právě z povahy telefonů jde o zařízení, které je k tomu určené.

3. Pozvánka na událost v kalendáři

Blíží se událost, kterou chcete vašim kontaktům připomenout a rádi byste dali vašim kontaktům možnost přidat si tuto událost do svého kalendáře jedním kliknutím? Můžete toho docílit následujícími způsoby:

a. Pozvání na událost v Google kalendáři

Kontaktům můžete odeslat pozvánku na událost skrze Google kalendář, kdy se po prokliku skrze pozvánku kontaktu uloží událost právě do jeho kalendáře. Pozvánka tohoto typu je kompatibiliní pouze s Google kalendářem.

Událost si můžete vytvořit dle vlastních požadavků - můžete si zde uložit název, místo konání, datum, čas, i poznámku k této události. Vašemu kontaktu se pak v kalendáři zobrazí přesně tak jak ji vytvoříte.

Jak na to:

V první řadě je zapotřebí vytvořit samotnou událost ve vašem Google Kalendáři. Je důležité, aby v sekci viditelnost byla zvolena volba veřejné.

Jakmile tuto událost uložíte, stačí skrze možnosti této události zvolit volbu Publikovat událost.

Následně se vám zobrazí dvě možnosti, které můžete vložit do šablony:

První z těchto možností je Kód HTML, který do vaší šablony můžete vložit skrze blok HTML, kde vložíte právě tento kód. Ve finálním náhledu se pak odkaz na tuto událost zobrazí jako obrázek loga Google kalendáře.

Druhou možností je vložení odkazu na tuto událost pomocí tlačítka, či textového odkazu, kdy vložíte standardní tlačítko, či textový odkaz, kde do pole odkaz/URL vložíte právě Odkaz na událost. Vzhled tohoto tlačítka, či odkazu si pak můžete lépe přizpůsobit v souladu s celkovým vzhledem vašeho sdělení.

Po prokliku tlačítka nebo ikony se Vašemu kontaktu zobrazí předvyplněný vzor této události, který pak následně jedním kliknutím uloží do svého vlastního Google kalendáře.

b. Odeslání pozvánkového souboru

Nevýhodou pozvánky na událost v Google kalendáři je fakt, že funguje pouze pokud Váš kontakt pracuje s tímto typem kalendáře. Nejvíce podporovaným typem pozvánky do kalendáře je soubor ve formátu .ics, který v sobě obsahuje informace o události a umí jej přečíst většina kalendářních aplikací (Yahoo, Office 365, Outlook, Apple Kalendář, Google kalendář). Soubor tak otevře prakticky kdokoliv.

Soubor .ics můžete vygenerovat i v rámci jednotlivých kalendářů, případně pomocí internetového nástroje, kde dojde k vygenerování právě tohoto .ics souboru. Na tento soubor pak můžete odkázat v rámci vaší kampaně v odkazu, či v tlačítku. Je však zapotřebí tento soubor uložit na vlastní doméně a odkázat na něj skrze odkaz přímo na tuto lokaci.

Po prokliku pak na straně kontaktu dojde ke stažení tohoto souboru. Po jeho otevření pak bude možné tento soubor otevřít v preferované kalendářní aplikaci a následně tuto událost uložit jako novou událost.

Je nutné zde podotknout, že zobrazení .ics souborů se liší v závislosti na zařízení a na typ poštovního příjemce. Zatímco tak některé poštovní schránky tento soubor zobrazí jako soubor pro stažení, jiné jej dokáží automaticky přečíst a nabídnout možnost přidání do kalendáře. U některých příjemců může rovněž dojít k blokaci stažení externího souboru. Tuto situaci Ecomail nedokáže nijak ovlivnit.

c. Vytvoření události v aplikaci AddEvent

Pro sdílení události můžete využít rovněž externího nástroje AddEvent, v jehož bezplatné verzi máte možnost vytvořit si až padesát událostí, na které můžete skrze tuto aplikaci jednoduše vytvořit odkaz na pozvánku k události.

Výhodou tohoto způsobu pozvánky je jeho kompatibilita s veškerými zařízeními, kdy po vytvoření události skrze aplikaci máte možnost zvolit si, jak bude odkaz pro pozvání do události vypadat. Je však zapotřebí se do této webové stránky zaregistrovat.

Nejprve ve webové aplikaci AddEvent vytvoříte novou událost skrze kalendář a volbu Create > Event.

V události si můžete zvolit veškeré potřebné parametry, jako je název, místo konání, datum, čas, i poznámku.

Po vytvoření události a uložení této události se vám zobrazí nabídka, ve které máte několik možností, jak sdílet pozvánku do této události. Z těch, které jsou kompatibilní
s naším editorem šablon můžete využít následující:

Event landing page

Zde je vygenerován odkaz, pod kterým naleznete náhled události. Tento odkaz můžete vložit do prokliku skrze odkaz, či tlačítko.

Náhled události pak vypadá takto :

Direct link

Zde je vygenerován odkaz, pomocí kterého dojde k přesměrování přímo na konkrétní kalendář. Ve vaší šabloně si tak můžete například vytvořit jednotlivé odkazy pro konkrétní kalendáře. Tyto odkazy můžete do vaší šablony vložit stejně tak, jako vkládáte odkazy do tlačítka, obrázku, či textového odkazu.

Ve struktuře pak odkaz na tuto událost vypadá například takto:

Dostali jste odpověď na svou otázku?