V rámci segmentace máte možnost filtrovat kontakty dle vlastních specifických dotazů a jejich kombinací. Tento článek vám pomůže s pochopením Ecomail Query Language (EQL)
V rámci EQL můžete pracovat s:
všechna základní pole kontaktu (např. name, surname, email)
vlastní pole kontaktu
vlastnosti nákupů (transaction.props)
Pro porovnávání polí jsou vám pak k dispozici tyto operátory:
EQUALS (rovná se)
EQUALS_NOT (nerovná se)
CONTAINS (obsahuje)
CONTAINS_NOT (neobsahuje)
LOWER (je menší)
HIGHER (je větší)
CONTAINS_ONE_OF (obsahuje jednu z hodnot)
DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF (neobsahuje žádnou z hodnot)
Příklady
Můžete tedy sestavit například dotaz podobný tomuto:
email EQUALS 'some@mail.cz' OR (email CONTAINS_NOT 'seznam.cz' AND name EQUALS 'Jan') AND phone CONTAINS '+420'
Hodnoty pro operátor CONTAINS_ONE_OF
a DOES_NOT_CONTAIN_ONE_OF
musí být v hranaté závorce oddělené čárkou, tedy například:
name CONTAINS_ONE_OF ['Jan','Karel','Pepa']
Vlastnost nákupu
Parametry objednávek
V rámci EQL můžete pracovat také s kontrolou parametrů samotné transakce. Hodnoty, které můžete kontrolovat naleznete popsané v api requestu.
S hodnotami pracujte v tomto formátu: transaction.order_id, transaction.shop
transaction.country EQUALS 'CZ'
Custom props
Následující vlastnost se vztahuje k vlastnosti nákupu, kterou lze nadefinovat takto:
"props": {"myCustomProp": "customPropValue"} (viz api request).
Pro dotaz na vlastnosti nákupu můžete použít například:
transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'
Můžete také využít dotaz na poslední nákup:
last_transaction.props.frequency EQUALS 'yearly'