Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyFormulářeZákladní nastavení
Použití a nastavení vlastního formuláře
Použití a nastavení vlastního formuláře

Nastavení vlastního formuláře, pomocí kterého budete z webových stránek přenášet kontakty do Ecomailu.

Daniela Esterová avatar
Autor: Daniela Esterová
Aktualizováno před více než 5 měsíci

Své kontakty můžete do Ecomailu pohodlně přenášet také z vlastních formulářů. Data je možné zasílat z webového formuláře na webhook, lze si vytvořit napojení přes API, ale také můžete využít platforem třetích stran.

V tomto článku si o těchto možnostech řekneme více.

💡 V případě, že si přejete vytvořit jednoduchý formulář, který bude přenášet data do Ecomailu automaticky, bez potřeby kódování, využijte sběrné formuláře přímo v aplikaci.

Co najdete v článku?


1. Napojení vlastního formuláře pomocí HTML/POST metody

Tuto variantu využijete za podmínky, že na svých stránkách máte vytvořený HTML formulář, ze kterého chcete data přeposílat rovnou do své e-mailingové služby.

Postupujte následovně:

Otevřete sekci Kontakty → (vyberte seznam, kam se mají kontakty ukládat) → Formuláře. Ve spodní části sekce se nachází adresa, která je pro každý seznam kontaktů jiná. Na tuto adresu lze zaslat data z vašeho formuláře:

Zvýrazněné URL se uvádí do HTML formuláře, do parametru “action”.

Příklad:

<form method="post" action="sem vložíte URL ze seznamu formulářů">

obsah formuláře

</form>

a. Nastavení základních polí

Aby se data z vašeho formuláře mohla správně přenést, musí být názvy polí shodné s názvem merge tagu v aplikaci Ecomail. Kompletní seznam základních polí v aplikaci naleznete v článku.

Ve formuláři, ve kterém sbíráte email a jméno, se musí názvy polí jmenovat jako “email” a “name”.

Nastavení polí může vypadat například takto:

<input type="email" name="email">
<input type="text" name="name">

b. Nastavení vlastních polí

Skrze vlastní formuláře lze přenášet také data z vlastních polí, tedy doplňující informace pro práci s kontakty. I pro vlastní pole platí, že je třeba pracovat s názvem merge tagu. Ten naleznete v konkrétním seznamu kontaktů, v sekci “Vlastní pole”:

Do parametru “name” ve formuláři se název vlastního pole uvede takto:

custom_fields[vyrociprace]

V rámci tagu input bude název vypadat následujícím způsobem:

<input type="text" name="custom_fields[vyrociprace]">

Vše potřebné o vlastních polích najdete v tomto článku nápovědy.

c. Aktualizace existujícího kontaktu

Jestliže chcete aktualizovat stávající kontakt, je třeba přidat do formuláře další <input>

V rámci tagu bude input vypadat následovně:

<input type="hidden" name="updateExisting" value=1 />

d. Vlastní zdroj u kontaktů přidaných přes vlastní formulář

Informaci o vlastním zdroji kontaktu, který se zobrazí v detailu kontaktu, je možné přidat na konec URL v parametru “action”, následujícím query:

?source=vlastnizdroj

Tedy například takto:

U kontaktu informace vypadá následovně:

e. Editace hlášek vlastního formuláře a přesměrování na jinou stránku

Pokud si přejete nový kontakt po přihlášení přesměrovat na jinou stránku (například uvítací landing page), docílíte situace otevřením seznamu kontaktů, kde je uložen váš formulář.

Klikněte na Nastavení a v sekci “Nastavení registrace odběratelů“ “Přesměrování po registraci ve formuláři”:

Kontakty budou po odeslání formuláře rovnou přesměrovány na zvolenou stránku.

Jestliže si přejete editovat hlášky formuláře, přejděte do sekce Formuláře → ve spodní části klikněte na “Staré formuláře”:

Klikněte na “Odkaz na přihlašovací stránku”:

Po otevření můžete editovat hlášky ve formuláři:

2. Napojení přes API

Pokud si přejete vlastní formulář více upravit a data sbíráte mimo jiné i do svého systému (např. při sběru poptávek z webu), můžete napojení plně upravit přes API.

Nastavení API je třeba provést na vašich stránkách a doporučujeme jej konzultovat s vašimi techniky.

Pro napojení formulářů lze využívat naše endpointy z dokumentace. Napojení přes API vám dále umožňuje spouštět automatizace i vytvářet kampaně.

Do Ecomailu lze o vašich zákaznících přenášet i data o aktivitách. Podívejte na sumarizaci integrace, kde naleznete veškeré možnosti, které lze integrovat.

3. Napojení přes platformy třetích stran

S napojením dat vám pomohou také například platformy třetích stran.

Formuláře si můžete napojit ještě přes tyto platformy:

Pracovat můžete i s jinými platformami, ze kterých lze posílat data na adresu z prvního kroku, anebo můžete využít endpointy z API dokumentace.

4. Časté dotazy

Při práci s formulářem narážím na chybu CORS Policy, co s tím?

K chybě dochází z toho důvodu, že je v hlavičce vaší webové stránky nastaveno CORS (Cross Origin Resource Sharing) Policy. Když pak dochází k odeslání dat na formulář, posílají se z vašeho webu data na jinou adresu (doménu), což web může vyhodnotit jako potenciálně nebezpečné chování.

Jak povolit jinou doménu se lze dočíst v oficiální nápovědě. Dalším řešením je napojení formuláře přes API.

Jak je formulář chráněn?

Na webhooku ze seznamu kontaktů je nastavená automatická kontrola e-mailových adres (reCaptcha). Tato kontrola je nastavená automaticky prohlížečem a není možné ji vypnout. Pokud si přejete kontrolu nevyužívat, doporučujeme formuláře napojit přes API.

U API je však třeba si bezpečnost formuláře zajistit ze své strany.

Lze u vlastních formulářů pracovat s funkcí double opt-in?

Pokud je v seznamu kontaktů (do kterého se nové kontakty z formuláře synchronizují) aktivní i tzv. double opt-in potvrzení, těmto kontaktům ještě do schránky dorazí příslušný potvrzovací e-mail.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 🙂

Dostali jste odpověď na svou otázku?