Umělá inteligence je jedním z nejrychleji se rozvíjejících odvětví ve světě moderních technologií. Podívejte se, jak ji můžete využívat v aplikaci Ecomail.
Využití umělé inteligence v Ecomailu
V tomto článku naleznete:
1. Jak v Ecomailu funguje umělá inteligence
V Ecomailu využíváme ChatGPT, což je textová platforma společnosti OpenAI pracující s umělou inteligencí. Díky ní dokáže aplikace poskytnout vždy relevantní informace. Ačkoliv OpenAI nabízí široké spektrum funkcí, tak v rámci Ecomailu aktuálně pracujeme primárně s textovým zadáním, na základě kterého dokáže ChatGPT tvořit textový obsah.
2. V čem vám umělá inteligence pomůže
Aktuálně vám AI v aplikaci pomůže s tvorbou textů v šabloně či s generováním předmětu kampaně. Díky AI budou vaše textové prvky pestré a originální. Úpravy vás mohou inspirovat k novým nápadům a zároveň vám ušetří čas. AI totiž udělá veškerou práci za vás a vy tak budete mít volné ruce pro úpravu dalších prvků rozesílky.
3. Kde můžete umělou inteligenci v Ecomailu využít
Hledejte vždy v aplikaci "magické tlačítko ✨", které značí možnost využití AI.
a) Úprava textů v editoru šablon
Editujte text s využitím AI přímo v textovém bloku šablony, která je dostupná ve všech tarifních programech aplikace.
Přímo v našem interaktivním editoru šablon jsou momentálně dostupné následující možnosti:
✨ Vylepšit
Opravuje gramatické a pravopisné chyby, zvyšuje srozumitelnost a soudržnost a navrhuje rozšíření slovní zásoby, což vede k poutavému obsahu.
Příklad
Původní text:
Nově máme v nabídce také boty do terénu. Můžete vyrazit na výšlap nebo na výlet.
Úprava vylepšením:
Nově jsou v naší nabídce také venkovní boty určené pro terén. S těmito botami můžete bez obav vyrazit na výšlap nebo na výlet.
🔄 Přeformulovat
Nabízí alternativní formulaci textu pro efektivnější vyjádření myšlenek a zajišťuje, že sdělení bude jasné, stručné a snadno pochopitelné.
Příklad
Původní text:
Nově máme v nabídce také boty do terénu. Můžete vyrazit na výšlap nebo na výlet.
Úprava přeformulováním:
Nově jsou k dispozici i boty vhodné pro terénové podmínky. S nimi si můžete užít výšlapy nebo výlety.
↔️ Prodloužit
Rozšiřuje původní text o podrobnosti, příklady, nebo vysvětlení, které obohatí obsah a zajistí, že bude sdělení komplexní a důkladné.
Příklad
Původní text:
Nově máme v nabídce také boty do terénu. Můžete vyrazit na výšlap nebo na výlet.
Výsledek prodloužení:
Nově přidáváme do naší nabídky fantastické boty speciálně navržené pro výlety do terénu. S těmito botami se již nemusíte bát vyrazit na náročný výšlap nebo dobrodružný výlet do přírody. Naše boty do terénu jsou vyrobené z prvotřídních a odolných materiálů, které zajišťují pohodlí i bezpečnost…
✂️ Zkrátit
Funkce zkrátit snižuje množství textu, aniž by byl narušen jeho význam. Tato funkce vám pomůže zkrátit dlouhé odstavce nebo věty, což vám umožní vyjádřit své myšlenky stručně a ušetřit cenné místo.
Příklad
Původní text:
Nově máme v nabídce také boty do terénu. Můžete vyrazit na výšlap nebo na výlet.
Zkrácený text:
Nově nabízíme boty do terénu pro výšlapy nebo výlety.
Jak na to
💡 Dáváte přednost videím? Podívejte se na videonávod, ve kterém vám vše ukážeme.
Možnost úpravy textu se nachází přímo v interaktivním editoru šablon. Není třeba cokoliv instalovat.
Otevřete si záložku Šablony. Otevřete libovolnou šablonu nebo si vytvořte zcela novou.
Jelikož se úprava pomocí AI odehrává v textových blocích, je třeba do šablony nejprve vložit textový blok.
Připravte si obsah tak, jak jste zvyklí. Vytvořte si nadpis, popište novinku na vašem e-shopu, nebo informujte, jaké akce vás v nejbližší době čekají.
Jakmile budete mít text připravený, zvolte si některou z dostupných úprav kliknutím na "magické tlačítko" ✨
Po kliknutí na vybranou variantu vyčkejte, než AI upraví váš text. Čím kratší text bude upravován, tím rychleji uvidíte výsledek.
💡 TIP: Nelíbí se vám úpravy navržené AI? Kliknutím na tlačítko zpět změny navrátíte.
b) Vygenerování předmětu v kampani
Při tvorbě kampaně vám umělá inteligence pomůže s vygenerováním, či úpravou předmětu kampaně.
Na výběr máte obdobně jako u editoru šablon následující možnosti:
🔄 Parafrázovat (Přeformulovat)
Stejně jako Přeformulovat upraví předmět do alternativního znění pro efektivnější vyjádření myšlenek.
Příklad:
Původní text: novinky leden zajímavé
Parafráze: Zajímavé novinky v lednu
😊 Méně formální
Upraví předmět do méně formálního, přátelského tónu, díky kterému může oslovit více čtenářů.
Příklad:
Původní text: říjen zdraví tipy
Méně formální: Říjnové tipy pro zdravého ducha
🤩 Méně formální s emoji
Upraví předmět do méně formálního, přátelského tónu. Navíc doplní také vhodné emoji.
Příklad:
Původní text: říjen zdraví tipy
Méně formální: Říjnové tipy pro zdravého ducha ☕
🎩 Více formální
Přepíše předmět do více seriózní podoby.
Příklad:
Původní text: Nový lidi v práci
Méně formální: Noví kolegové v zaměstnání
✂️ Kratší (Zkrátit)
Zkrátí délku předmětu a vynechá nepotřebná slova. Hodí se, pokud chcete zahrnout co nejvíce informací už v předmětu vaší kampaně.
Příklad
Původní text: Máme tu pro vás samé novinky z naší skvělé firmy
Méně formální: Novinky z naší skvělé firmy
↔️ Delší (Prodloužit)
Doplní předmět o slova, díky kterým bude pro čtenáře zajímavější a snadno čitelnější.
Příklad:
Původní text: Nové produkty skladem
Méně formální: Zajímavé produkty nyní nově skladem
Jak na to
Při tvorbě kampaně jednoduše vepište do políčka pro předmět klíčová slova, nebo připravený předmět. Poté klikněte na "magické tlačítko" ✨ v pravé části.
Automaticky vám vygenerujeme alternativní znění předmětu, které následně kliknutím zvolíte a nahradíte jím původní předmět.
c) Chat AI
👉 Funkce Chat AI je dostupná pouze pro tarif Marketer+.
V editoru šablon vám umělá inteligence pomůže s tvorbou, či úpravou připravených textů. Využít k tomu můžete přímo chat v aplikaci. Konverzujte a dotáhněte textaci šablony díky umělé inteligenci k dokonalosti. Průběžně znění newsletteru můžete upravovat, lze také ladit tón komunikace, využití emotikonů či délku textu. 👇
V sekci nastavení v chatovacím okně můžete zvolit komunikační cíl i nastavení komunikačního tónu (např. formální / neformální). Využít můžete klíčová slova z již existujícího textového bloku, který se v šabloně nachází.
d) Preheader
Preheader najdete ve schránce hned za předmětem e-mailu. Nabízí tak prostor pro doplnění hlavního sdělení e-mailové kampaně.
Bez nastaveného preheaderu se do tohoto prostoru automaticky propíšou informace z e-mailu. Tak jako byste četli šablonu od začátku. Často tu proto uvidíte „Online verze”, „Logo” nebo podobné informace.
Abyste se vyhnuli vepisování textu preheaderu přímo do šablony, využijte funkci Neviditelný preheader.
Otevřete konkrétní šablonu -> Nastavení -> Neviditelný preheader a zvolte funkci generování textu pomocí AI ✨
Umělá inteligence navrhne znění preheaderu za vás na základě slov použitých v šabloně. Text můžete dále upravovat.
Před ostrou rozesílkou doporučujeme preheader kampaně otestovat.
4. Nejčastější dotazy
V jakém tarifu je AI dostupná?
AI pro tvorbu předmětu kampaně a pro úpravu textů v editoru je automaticky dostupná ve všech tarifech v aplikaci, včetně bezplatné verze free.
Funkce generování textů v editoru s využitím chatu s AI je dostupná pouze v placeném tarifu Marketer+.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊