Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyZačínáme s EcomailemTvorba e-mailové kampaně
Návod a tipy pro tvorbu e-mailové kampaně
Návod a tipy pro tvorbu e-mailové kampaně

Tvořte vlastní šablony v našem drag&drop editoru, testujte kampaň ve spam testu a přečtěte si, na co dávat při tvorbě pozor.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 2 lety

Tvorba kampaně je práce na pár minut. Pomocí našeho průvodce si v kampani nastavíte příjemce, obsah i formu.

Dáváte přednost instruktážnímu videu?

Pokud jste zároveň naši aplikaci začali využívat nově a posíláte svojí první kampaň, je potřeba před odesláním ověřit svou vlastní odesílací doménu. O tom se vše potřebné dozvíte zde.

1. V sekci "Kampaně" kliknete na + Nová kampaň

2. Kampaň pojmenujete (jméno slouží pouze pro váš přehled - pojmenovávejte ale tak, aby se vám pak dobře orientovalo v budoucích reportech, které aplikace nabízí) a vyberete, zda se bude jednat o e-mailovou kampaň, nebo SMS kampaň.

3. Vyberete seznam kontaktů, kombinaci seznamů nebo segment, na který má být kampaň odeslána.

4. V "nastavení" vyplníte základní údaje, jako je předmět, jméno odesílatele a e-mail pro odpovědi (ten adresáti neuvidí, slouží pouze pro jejich případné odpovědi).

TIP: Jméno odesílatele by nemělo přesahovat cca 18 písmen (protože další text již není v některých poštovních klientech viditelný).

U textu předmětu je:

  • max. doporučená délka 55 znaků při standardním textovém předmětu

  • max. doporučená délka 50 znaků s použitím 1x emoji

  • max. doporučená délka 45 znaků s použitím oslovení

Obecně platí, že na telefonech v rámci notifikace se předmět zobrazí do cca 35 znaků (záleží na velikosti displeje), poté se ukončí třemi tečkami.

5. V dalším kroku nastavíte obsah kampaně.

  • Můžete použít některou z Nedávno použitých šablon.

  • V záložce Uložené naleznete šablony ze sekce "Šablony" v aplikaci.

  • V další záložce Z kampaní jsou všechny šablony z již odeslaných kampaní.

  • Můžete vytvořit Novou interaktivní šablonu z jedné z předpřipravených šablon pomocí jednoduchého Drag & Drop editoru.

  • Případně můžete v poslední záložce použít svůj vlastní HTML kód, a to buď vložením kódu nebo nahráním ZIP archivu.

6. Až zvolíte šablonu, aplikace vás automaticky přenese do editoru k úpravě aktuální kopie šablony, která se bude v dané kampani odesílat. Dle zvolené šablony to bude buď interaktivní editor nebo editor zdrojového kódu. V tomto kroku se také můžete podívat na jednoduchý náhled zobrazení v počítači i na telefonu.

Ve chvíli, kdy jste se šablonou spokojeni, kliknete na "Uložit a zavřít".

Vrátíte se tak k editaci "obsahu" (3. krok) a pod náhledem vybrané/upravené šablony naleznete i informaci o její velikosti. Standardně by se velikost šablony měla pohybovat max. okolo 100 KB. Šablony ve větší velikosti budou poštovními klienty automaticky zkráceny (tj. jejich celý obsah si zobrazíte až po rozkliknutí "zobrazit celou zprávu"), čímž můžete některé čtenáře odradit nebo zvyšovat šanci odhlášení.

Ve stejném kroku je pak možné do kampaně vložit také přílohu, a to ve velikosti do 5 MB.

Obecně však používání příloh příliš nedoporučujeme. Příloha automaticky zvětší velikost Vašeho e-mailu, což může mít vliv na jeho doručitelnost, a zároveň na ni nelze měřit open rate. Většina uživatelů ji navíc ani není zvyklá otevírat.
Pokud chcete příjemce odkázat na doplňující obsah, doporučujeme vkládat daný obsah např. na landing page a na tu v kampani odkázat přes proklik.

TIP: Zajímá vás k doručitelnosti více? Podívejte se na náš webinář, kde se dozvíte, co můžete udělat pro svou doručitelnost vy sami, co za vás vyřeší nástroj a jakou roli hraje poštovní klient.


7. V kroku "testování" si můžete poslat testovací e-mail kampaně. Pokud je váš e-mail personalizovaný, lze jednoduše otestovat i merge tagy. Máte-li například v šabloně oslovení pomocí merge tagu *|VOKATIV|*, můžete zvolit náhodnou hodnotu (vybere náhodně ze seznamu, na který je kampaň odeslána) nebo vepsat hodnotu vlastní.

Aplikace Vás také upozorní, pokud merge tagy nejsou použity správně (např. pokud používáte merge tag pro preference, ale ty v seznamu příjemců neexistují, nebo pokud omylem používáte merge tagy určené pouze pro automatizace).

8. Ve stejném kroku můžete také kampaň zkontrolovat ve spam testu. Ten slouží k tomu, aby vám pomohl otestovat obsah newsletteru a kampaně a vy si tak mohli ověřit, že kampaň vyhovuje a nebude odmítnuta spam filtry poštovních klientů (o tom, jak se vyhnout spam složce, se dozvíte více v tomto článku).

9. V posledním kroku zkontrolujte, že se kampaň posílá na správný počet kontaktů nebo že její velikost vyhovuje doporučení. Můžete si také vybrat, zda chcete kampaň odeslat ihned nebo chcete naplánovat odeslání na později. Poté kliknete na tlačítko Odeslat kampaň.

V okně, které se vám objeví, stačí již jen potvrdit, že chcete kampaň odeslat.

TIP: Pokud jste si vytvořili šablonu přímo v kampani a chcete šablonu zařadit mezi ostatní v sekci "Šablony" (např. abyste ji mohli využít v automatizaci), stačí si šablonu uložit z kampaně.

V přehledu kampaní kliknete u požadované kampaně na šipku vedle textu "Zobrazit výsledky" a rozbalí se menu, kde je jedna z možností "Uložit e-mail do šablon".


Dostali jste odpověď na svou otázku?