TIP: Začněte budovat povědomí o vlastní značce a kvalitní vztah s vašimi kontakty pomocí cíleného e-mailingu - využijte našich přednastavených automatizací nebo si vytvořte vlastní automatizaci krok po kroku dle návodu v tomto článku.

Na jaké kontakty se automatizace spustí?

Automatizace pro opuštěný košík se spustí na kontakty, které na Vašem e-shopu vloží zboží do košíku, ale již nákup nedokončí. Prostřednictvím automatizace tak uživatelům zboží připomenete a můžete je přimět nákup dokončit.


Automatizace se spustí na otrackované kontakty z Vaší databáze v Ecomailu, které navštívily Váš web z trackované kampaně nebo automatizace, případně na kontakty, které byly otrackovány manuálně.

Nastavení automatizace krok za krokem

Před tvorbou automatizace je nezbytné:

  1. nasadit trackovací kód

  2. identifikovat uživatele (buď přes proklik trackovaného e-mailu, nebo manuálně)

  3. posílat informace o stavu košíku

  4. posílat informace o objednávkách

  5. připravit šablonu pro opuštěný košík

Pokud využíváte Prestashop plugin nebo Shoptet doplněk, bod 1-4 je nastaven automaticky a z Vaší strany je zapotřebí pouze vytvořit šablonu (bod 5).


Tvorba automatické kampaně

Jakmile je propojení aktivní a šablonu máte připravenou, můžete se pustit do tvorby samotné automatické kampaně.


Frekvenci spuštění nastavte na několikrát a trigger automatizace zvolte vlastní událost ‘Basket’ . Do "vlastní události" vyplňte přesně hodnoty dle ukázky níže. Automat se tak spustí ve chvíli, kdy uživatel vloží zboží do košíku. 

Jakmile se automat spustí, následný scénář nastavte dle vámi zvolené strategie. Scénář může vypadat takto:

  • počkat 3 hodiny

  • podmínka, zda uživatel za posledních x hodin nakoupil (doporučujeme časovou rezervu, takže v tomto případě např. za posledních 6 hodin)

  • pokud ne, poslat e-mail s obsahem košíku

  • dál se dá poslat další e-mail například po dalších 48 hodinách

Strom automatizace pak může v Ecomailu vypadat následovně:

Tip: To, zda v košíku na e-shopu produkty zůstanou, nastavujete přímo v e-shopu. Pokud např. pracujete se skladovými zásobami a košíky pravidelně "vysypáváte", je potřeba tomu Automatizaci přizpůsobit -> pokud totiž košíky "vysypáváte" po 24 hodinách, nebudete nastavovat čekání delší než 24 hodin.

Zároveň to, že se produkty kontaktu zobrazí, souvisí s aktivitou kontaktu, která musí být na stejném zařízení, kde jsou uložené cookies a historie, nebo musí e-shop pracovat např. s ukládáním informací k přihlášenému uživateli.


Pokud posíláte dle návodu do Ecomailu i událost prázdného košíku, Automat e-mail kontaktu s prázdným košíkem neodešle.

Testování

Pokud si přejete otestovat opuštěný košík, potřebujete se nejprve otrackovat. To můžete snadno dvěma způsoby:

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');

Jakmile dojde k otrackování, vložte zboží do košíku. Poté Vaši adresu vložte do seznamu kontaktů, pro který je automatizace nastavena. Vyčkejte na propsání vlastních událostí v detailu kontaktů a poté vložte kontakt do testování v rámci automatizace.

Zdá se vám tvorba šablony a automatizace náročná? Potřebujete poradit s konkrétním nastavením? Neváhejte nás kontaktovat na našem chatu, který je vám k dispozici v aplikaci nebo na webu.

Našli jste odpověď?