Jednou z nejúčinnějších automatických kampaní je opuštěný košík s personalizovaným obsahem, kdy každému uživateli přijde e-mail s obsahem jejich zapomenutého košíku.


Příprava

Před tvorbou automatické kampaně neboli Automatizace pro opuštěný košík je nezbytné:

  1. nasadit trackovací kód
  2. identifikovat uživatele (buď přes proklik trackovaného e-mailu, nebo manuálně)
  3. posílat informace o stavu košíku
  4. posílat informace o objednávkách
  5. připravit šablonu pro opuštěný košík

Pokud využíváte Prestashop plugin nebo Shoptet doplněk, bod 1-4 je nastaven automaticky a z Vaší strany je zapotřebí pouze vytvořit šablonu (bod 5).


Tvorba automatické kampaně

Jakmile je propojení aktivní a šablonu máte připravenou, můžete se pustit do tvorby samotné automatické kampaně.


Trigger neboli vstup do automatizace je vždy stejný - vlastní událost ‘Basket’ . Do "vlastní události" vyplňte přesně hodnoty dle ukázky níže. Automat se tak spustí ve chvíli, kdy uživatel vloží zboží do košíku. 

Jakmile se automat spustí, následný scénář již musíte nastavit dle vámi zvolené strategie. Scénář může vypadat takto:

  • počkat 3 hodiny
  • podmínka, zda uživatel za posledních x hodin nakoupil (doporučujeme časovou rezervu, takže v tomto případě např. za posledních 6 hodin)
  • pokud ne, poslat e-mail s obsahem košíku
  • dál se dá poslat další e-mail například po dalších 48 hodinách

Strom automatizace pak může v Ecomailu vypadat takto:

Tip: To, zda v košíku na e-shopu produkty zůstanou, nastavujete přímo v e-shopu. Pokud např. pracujete se skladovými zásobami a košíky pravidelně "vysypáváte", je potřeba tomu Automatizaci přizpůsobit -> pokud totiž košíky "vysypáváte" po 24 hodinách, nebudete nastavovat čekání delší než 24 hodin.

Zároveň to, že se produkty kontaktu zobrazí, souvisí s aktivitou kontaktu, která musí být na stejném zařízení, kde jsou uložené cookies a historie, nebo musí e-shop pracovat např. s ukládáním informací k přihlášenému uživateli.


Pokud posíláte dle návodu do Ecomailu i událost prázdného košíku, Automat e-mail kontaktu s prázdným košíkem neodešle.

Testování

Pokud chcete otestovat opuštěný košík, potřebujete se nejprve otrackovat. To můžete snadno dvěma způsoby:

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)
  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:
window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');
Našli jste odpověď?