Jak se vyhnout SPAM složce?

Jedny z nejčastějších otázek našich klientů se týkají tématu "doručitelsnot". Děláme samozřejmě maximum proto, aby se vaše e-maily dostaly tam, kam mají. Stejně tak důležitá je však i vaše spolupráce.

Jaké chyby nejčastěji děláte?

1. Odesílání e-mailů z freemailové adresy

Jedním ze základních kroků než vůbec začnete s e-mail marketingem, je mít vlastní doménu např. info@mojefirma.cz. V opačném případě vám nejsme schopni zajistit "doručitelnost" a vašich e-mailů. Více informací zde.

2. Nemáte ověřenou odesílací doménu

Pokud tedy vlastníte soukromou doménu je nutné ji ještě ověřit. Posílat jménem ověřené domény se stává v dnešní době standardem. Ověřením domény Ecomail nejenom zjistí, zda máte skutečně právo posílat jménem této domény, ale zároveň zabezpečí co nejvyšší doručitelnost a důvěryhodnost vašich e-mailů. Ecomail používá techniku, díky níž jsou e-maily odesílané Ecomailem podepsané a maximálně důvěryhodné, tedy zapezpečené proti tomu, aby skončili ve spamu vašich zákazníků. Vyžadujeme proto od všech našich klientů, aby posílali hromadné e-maily pouze z ověřené domény.

Jak ověřím doménu?

3. Používáte příliš často velká písmena

Při tvorbě newsletterů si dejte pozor na texty psané velkými písmeny. Dvojnásob to platí u předmětu, kde se velkým písmenům zcela vyhněte. Toto opatření dodržujte nejen kvůli spamu, ale také z čistě marketingového hlediska. Velká písmena vašeho potencionálního zákazníka spíše odradí než zaujmou.

4. Otazníky nebo vykřičníky v předmětu

V předmětu také nepožívejte několik vykřičníků nebo otazníků za sebou. Riziková je také kombinace otazníku a vykřičníku.

5. V těle e-mailu není dostatek textu

Větší část e-mailu by měla být v textové podobě. Obrázky používejte spíše pro dokreslení celého e-mailu. Pro kontorolní systémy schránek vašcih e-mailů je totiž text čitelný, ale obsah obrázků nikoli. Čím více použijete obrázků, tím méně bude váš newsletter důvěryhodný. Kromě toho, že váš e-mail snáze projde spam filtrem, bude navíc vypadat více jako "normální" osobní e-mail a ne jako reklamní obrázkový leták.

6. Špatně vytvořené odkazy v textu

Pro některé spam filtry někdy bývá problém, když se v těle e-mailu nachází odkaz na váš web v podobě www.mojefirma.cz. Pro měření prokliků náš systém všechny tyto odkazy nahrazuje vlastními a po prokliku následně přesměruje na odkaz původní. Spam filtery následně považují za podezřelé, že je v e-mailu přímo napsáno www.mojefirma.cz, avšak odkaz míří jinam.

Řešení je jednoduché. Stačí odkaz přetextovat např. "Navštivte náš web" a na tento text přidat odkaz vaší společnosti. Nabízíme také možnost využít vlastní trackovací doménu. Poté se již odkaz nebude jevit jako podezřelý. Jak nastavit trackovací doménu naleznete v naší nápovědě.

7. Formulář v těle e-mailu

V případě, že potřebujete, aby se vaši zákazníci někam přihlásili nebo vám prostě poskytli jakékoli údaje, nevkládejte formulář přímo do těla e-mailu. Raději do e-mailu přidejte odkaz na stránku, kde je dotaz umístěn. Ecomail spolupracuje se společností click4survay.cz, u které si můžete takový dotazník vytvořit. Více informací naleznete zde.

Toto je pouze přehled základních chyb. Existuje toho samozřejmě více, co spam filtrům z nějakého důvodu vadí a vyhodnotí následně e-mail jako nedůvěryhodný.

 

 

 

Máte další otázky? Odeslat požadavek

0 Komentáře

Prosím přihlaste se, abyste mohli napsat komentář.