V případě, že měříte návštěvnost vaší stránky pomocí Google Analytics, můžete je propojit také s Ecomailem a to jak v rámci běžných kampaní, tak i automatických.
Měření pomocí Google Analytics je velmi jednoduché, stačí při tvorbě kampaně ve druhém kroku zaškrtnout možnost "Propojení s vaším Google Analytics účtem".
Výsledky kampaně se měří pomocí UTM parametru.
Systém vám automaticky vygeneruje data do UTM, které si však můžete libovolně upravit (dodržujte však tvar: text_text, tj. bez mezer).
UTM campaign: název kampaně
UTM source: zdroj
UTM medium: médium (zprostředkovatel)
Chcete v Google Analytics sledovat také e-maily odeslané v rámci automatických kampaní? Jednoduše si nastavte sledování v akci automatizace e-mail.
GA tag si pojmenujte například podle názvu automatizace.
Jak na tvorbu automatizace si můžete přečíst v tomto článku.
Co je to UTM kód?
UTM kód jsou data, pod kterými ve svém Google Analytics účtu naleznete výsledky konkrétní kampaně.
Kde v Google Analytics naleznu výsledky kampaně?
Výsledky kampaně naleznete v sekci "Acquisition -> Campaigns -> All campaigns", zde uvidíte název kampaně dle zadaného UTM kódu.
Jak si sjednotím odkazy ve statistikách?
Pokud chcete mít statistiky hezky přehledné, ale zároveň trackovat (sledovat) uživatele ze svých kampaní, je potřeba v Google Analytics přidat jednoduché pravidlo. To se nastaví Správce > Nastavení výběru dat > Vyloučit parametry v adrese URL - zde si vložíte parametry: eco, ecmid.
Ve statistikách se vám tak budou ukazovat jednotné odkazy bez daných parametrů.
Toto nastavení platí až pro budoucí data, současná data zůstanou nedotknutá.
Ve svém Ecomail účtu najdete výsledky z Google Analytics v reportu odeslané kampaně v záložce Google Analytics.
Pokročilé měření pomocí Ecomail trackovacího kódu
Získávejte detailnější statistiky o chování zákazníků jako je pohyb uživatele na vašem webu, včetně uskutečněných nákupů. Stačí si přidat na stránku náš trackovací kód. Více informací naleznete zde.