Přeskočit na hlavní obsah
Implementace trackovacího kódu

Sledování pohybu zákazníků na vašem webu.

Jan Tlapák avatar
Autor: Jan Tlapák
Aktualizováno před více než 4 měsíci

Pomocí trackovacího kódu můžete sledovat pohyb vašich kontaktů na webu.
V aplikaci tak u kontaktů můžete pracovat s uskutečněnými nákupy, prohlíženými stránkami nebo vlastními událostmi, jako je například prohlížení konkrétního produktu (které můžete využít pro funkci poslední prohlížený produkt) nebo sledování události opouštěného košíku.

Na základě těchto dat poté můžete dále kontakty segmentovat nebo obsah rozesílky lépe personalizovat.

V tomto článku naleznete


Jak implementovat trackovací kód

Trackovací kód je třeba umístit do kódu vašich stránek s tím, že je třeba, aby se nacházel na všech stránkách, kde má docházet ke sledování zákazníků. Implementaci tedy doporučujeme zkonzultovat s vaším technikem.

Před vložením kódu na web nezapomeňte následující část kódu
---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---  nahradit identifikátorem (názvem) vašeho účtu.
Tento název je stejný název jako je začátek URL adresy vašeho účtu.

Tedy například účet foo (foo.ecomailapp.cz) se do kódu zapíše takto:

appId: 'foo'


Celý upravený kód následně vložte do každé stránky webu, hned po tagu <body>:

<!-- Ecomail starts -->
<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d70shl7vidtft.cloudfront.net/ecmtr-2.4.2.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { /* Initialise a tracker */
appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops -->

💡TIP: Trackovací kód můžete rozšířit o další parametr, který je kompatibilní s Google Consent V2. Proč je pro uživatele i provozovatele webů tak důležitý, píšeme v tomto článku.

❕POZOR: Jedná se o výchozí sledovací kód, který zajišťuje pouze sledování navštívených stránek. Pokud si přejete sledovat i další aktivity (např. opuštěný košík), podívejte se na sumarizaci integrace, kde naleznete informace a rady, jaká další data lze pomocí Ecomailu sbírat.

Pro aktivaci sledování kontaktů je nutné nejdříve aktivitu kontaktů na webu spárovat s jejich e-mailovou adresou. Kontakt se proto musí nejdříve tzv. otrackovat. 👇

Jak se kontakt může otrackovat?

​Aby mohl Ecomail kontakt na stránkách sledovat, musí se kontakt nejprve otrackovat. K otrackování kontaktů dochází v momentě, kdy se kontakt proklikne speciálně otagovaným odkazem ve vašem newsletteru.

Nastavit sledování pak lze takto:

1) zapnutím automatického sledování v kroku "Odeslat e-mail" v automatické kampani neboli automatizaci


2) zaškrtnutím sledování běžné kampaně pomocí Google Analytics(ve 2. kroku draftu kampaně), v rámci něhož se do odkazů automaticky přidá i parametr ecmid=*|ECMID|*


3) manuálně otagujete každý odkaz v šabloně přidáním proměnné "ecmid" s merge tagem *|ECMID|*. tedy např. tímto zápisem:

http://www.mujweb.cz?ecmid=*|ECMID|*

❗K otrackování ale může docházet přímo na vašich stránkách, a to například v momentě, kdy zákazník vyplní svůj e-mail v rámci přihlašování. Můžete tedy sledování nastavit i pro konkrétní formuláře. Jak si manuální tracking na stránkách nastavit se dozvíte v nápovědě.

Kde v Ecomailu naleznu konkrétní aktivity?

Navštívené stránky se u otrackovaných kontaktů zaznamenávají do detailu kontaktu. Otevřete si Kontakty → klikněte na vybraný seznam → otevřete si detail kontaktu:

Zde naleznete jednotlivé navštívené stránky, které trackovací kód pro kontakt zaznamenal. Události pro opuštěný košík, naposledy prohlížené zboží, je pak pod záložkou "Vlastní události".

Jak otestovat funkčnost trackovacího kódu?

Pokud chcete otestovat trackovací kód, můžete se snadno otrackovat dvěma způsoby:

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');

Následně stačí proklikat několik stránek. Po pár minutách se do Ecomailu začnou jednotlivé návštěvy přenášet.

Uchovávání dat

Ecomail uchovává informace o navštívených stránkách a vlastních událostech po dobu jednoho roku. Informace o objednávkách jsou pak uloženy, dokud není svázaný kontakt smazán.

Implementace přes platformy třetích stran

Trackovací kód můžete na svůj web umístit také za pomocí platforem k tomu určených. Lze tedy využít i Google Tag Manager, skrze který si script na stránkách můžete spouštět.

Konkrétní nastavení trackovacího kódu však vždy doporučujeme konzultovat také s vaším webadminem nebo se specialistou pro danou platformu, abyste dostali maximum informací pro plnohodnotné napojení.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?