Přeskočit na hlavní obsah
Implementace trackovacího kódu

Sledování pohybu zákazníků na vašem webu.

Jan Tlapák avatar
Autor: Jan Tlapák
Aktualizováno před více než 3 měsíci

Implementace trackovacího kódu

Pomocí trackovacího kódu můžete sledovat pohyb vašich kontaktů na webu. V aplikaci tak u kontaktů můžete pracovat s uskutečněnými nákupy, prohlíženými stránkami nebo vlastními událostmi jako je například prohlížení konkrétního produktu (které můžete využít pro funkci poslední prohlížený produkt) nebo sledování události opuštěného košíku.

Na základě těchto dat poté můžete kontakty dále segmentovat nebo obsah rozesílky lépe personalizovat.

V tomto článku se dozvíte:


Jak implementovat trackovací kód

Trackovací kód je třeba umístit do kódu vašich stránek s tím, že je třeba, aby se nacházel na všech stránkách, kde má docházet ke sledování zákazníků. Implementaci tedy doporučujeme zkonzultovat s vaším technikem.

Před vložením kódu na web nezapomeňte následující část kódu
---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---  nahradit identifikátorem (názvem) vašeho Ecomail účtu.

Název účtu najdete po přihlášení do účtu v sekci Přehled:

Tedy například účet foo (foo.ecomailapp.cz) se do kódu zapíše takto:

appId: 'foo'


Celý upravený kód následně vložte do každé stránky webu, hned po tagu <body>:

<!-- Ecomail starts -->
<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d70shl7vidtft.cloudfront.net/ecmtr-2.4.2.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { /* Initialise a tracker */
appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops -->

💡TIP: Trackovací kód můžete rozšířit o další parametr, který je kompatibilní s Google Consent V2. Proč je pro uživatele i provozovatele webů tak důležitý, píšeme v tomto článku.

❕POZOR: Jedná se o výchozí sledovací kód, který zajišťuje pouze sledování navštívených stránek. Pokud si přejete sledovat i další aktivity (např. opuštěný košík), podívejte se na sumarizaci integrace, kde naleznete informace a rady, jaká další data lze pomocí Ecomailu sbírat.

Pro aktivaci sledování kontaktů je nutné nejdříve aktivitu kontaktů na webu spárovat s jejich e-mailovou adresou. Kontakt se proto musí nejdříve tzv. otrackovat. 👇

Jak se kontakt může otrackovat?

​Aby mohl Ecomail kontakt na stránkách sledovat, musí se kontakt nejprve otrackovat. K otrackování kontaktů dochází v momentě, kdy se kontakt proklikne speciálně otagovaným odkazem ve vašem newsletteru.

K nastavení sledování dojde takto:

1) u běžné kampaně je ve 2. kroku její tvorby (Nastavení) vždy automaticky zaškrtnuta možnost Sledovat pomocí Ecomail webtrackingu – díky tomu se otagují všechny odkazy v dané kampani:


Pokud byste si z jakéhokoliv důvodu přáli vypnout sledování prokliků u některých odkazů, postupujte dle této nápovědy.

Jestliže si zároveň přejete sledovat výsledky kampaně pomocí Google Analytics, aktivujte také možnost Sledovat kampaň pomocí Google Analytics. Podrobněji se měření kampaní pomocí nástroje Google Analytics věnujeme v tomto článku.



2) v automatizaci v kroku Odeslat e-mail zaškrtněte pro otrackování odkazů možnost Sledovat pomocí Ecomail webtrackingu:


Pro sledování výsledků v Google Analytics aktivujte také možnost Sledovat pomocí Google Analytics:


3) manuálně otagujete každý odkaz v šabloně přidáním proměnné "ecmid" s merge tagem *|ECMID|*. Tedy např. tímto zápisem:

http://www.mujweb.cz?ecmid=*|ECMID|*

❗K otrackování ale může docházet také přímo na vašich stránkách, a to například v momentě, kdy zákazník vyplní svůj e-mail v rámci přihlašování. Můžete tedy sledování nastavit i pro konkrétní formuláře. Jak si manuální tracking na stránkách nastavit, se dozvíte v nápovědě.

Kde v Ecomailu naleznu konkrétní aktivity?

Navštívené stránky se u otrackovaných kontaktů zaznamenávají do detailu kontaktu. Otevřete si sekci Kontakty → klikněte na vybraný seznam → otevřete si detail kontaktu → přejdete do sekce Aktivity a událostiNávštěva www:

Zde naleznete jednotlivé navštívené stránky, které trackovací kód pro kontakt zaznamenal. Události pro opuštěný košík či naposledy prohlížené zboží jsou pak dostupné pod záložkou Vlastní událost.

Jak otestovat funkčnost trackovacího kódu?

Pokud chcete otestovat trackovací kód, můžete se snadno manuálně otrackovat dvěma způsoby:

  1. Za odkaz v URL řádku vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte uložený v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');


Případně se můžete otrackovat také proklikem některého odkazu v kampani/v e-mailu zaslaném v rámci automatizace na vaši e-mailovou adresu (podobně jako vaše kontakty).

Následně stačí proklikat několik stránek. Po pár minutách se do Ecomailu začnou jednotlivé návštěvy přenášet.

Uchovávání dat

Ecomail uchovává informace o navštívených stránkách a vlastních událostech po dobu jednoho roku. Informace o objednávkách jsou pak uloženy, dokud není svázaný kontakt smazán.

Implementace přes platformy třetích stran

Trackovací kód můžete na svůj web umístit také za pomoci platforem k tomu určených. Lze tedy využít i Google Tag Manager, skrze který si script na stránkách můžete spouštět.

Konkrétní nastavení trackovacího kódu však vždy doporučujeme konzultovat také s vaším webadminem nebo se specialistou pro danou platformu, abyste dostali maximum informací pro plnohodnotné napojení.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?