Implementace trackovacího kódu
Jan Tlapák avatar
Autor: Jan Tlapák
Aktualizováno před více než týdnem

Pomocí trackovacího kódu můžete sledovat pohyb vašich kontaktů na webu.
V aplikaci tak u kontaktů můžete pracovat s uskutečněnými nákupy, prohlíženými stránkami nebo vlastními událostmi, jako je například prohlížení konkrétního produktu (které můžete využít pro funkci poslední prohlížený produkt) nebo sledování události opouštěného košíku.

Pomocí těchto dat poté můžete dále kontakty segmentovat nebo obsah rozesílky lépe personalizovat.

V tomto článku naleznete

Implementace

Před vložením kódu na web nezapomeňte následující část kódu
---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---  nahradit identifikátorem (názvem) vašeho účtu.
Tento název je stejný název jako je začátek URL adresy vašeho účtu.

Tedy například účet foo (foo.ecomailapp.cz) bude mít v tomto kódu:

appId: 'foo'


Celý upravený kód následně vložte do každé stránky webu, hned po tagu body:


<!-- Ecomail starts -->
<script type="text/javascript">
;(function(p,l,o,w,i,n,g){if(!p[i]){p.GlobalSnowplowNamespace=p.GlobalSnowplowNamespace||[];
p.GlobalSnowplowNamespace.push(i);p[i]=function(){(p[i].q=p[i].q||[]).push(arguments)
};p[i].q=p[i].q||[];n=l.createElement(o);g=l.getElementsByTagName(o)[0];n.async=1;
n.src=w;g.parentNode.insertBefore(n,g)}}(window,document,"script","//d70shl7vidtft.cloudfront.net/ecmtr-2.4.2.js","ecotrack"));
window.ecotrack('newTracker', 'cf', 'd2dpiwfhf3tz0r.cloudfront.net', { /* Initialise a tracker */
appId: '---!!!SEM VLOŽTE ID VAŠEHO ÚČTU!!!---'
});
window.ecotrack('setUserIdFromLocation', 'ecmid');
window.ecotrack('trackPageView');
</script>
<!-- Ecomail stops -->


Pro aktivaci sledování kontaktů je nutné nejdříve aktivitu kontaktů na webu spárovat s jejich e-mailovou adresou - k tomu dojde při prokliku otagovaných odkazů v zaslané kampani.

Pro začátek sledování kontaktů a jejich chování na webu můžete využít:

1. automatického sledování v kroku e-mail v automatické kampani neboli automatizaci
2. sledování běžné kampaně pomocí Google Analytics, v rámci něhož se do odkazů automaticky přidá i parametr ecmid=*|ECMID|*
3. manuálně otagujete každý odkaz v šabloně přidáním proměnné "ecmid" s merge tagem *|ECMID|*. tedy např. támto zápisem:

http://www.mujweb.cz?ecmid=*|ECMID|*

Testování

Pokud chcete otestovat trackovací kód, můžete se snadno otrackovat dvěma způsoby:

  1. Za odkaz vložte následující řetězec a nahraďte svým e-mailem, který máte v seznamu kontaktů: ?ecmid=email@domena.cz (např. www.ecomail.cz?ecmid=mujmail@domena.cz)

  2. Přes konzoli v prohlížeči (např. v Google Chrome přes Developers tools nebo F12 > console) spustit snippet a nahradit vaším e-mailem:

window.ecotrack('setUserId', 'mujmail@domena.cz');
window.ecotrack('trackPageView');

Uchovávání dat

Ecomail uchovává informace o navštívených stránkách a vlastních událostech po dobu jednoho roku. Informace o objednávkách jsou pak uloženy, dokud není svázaný kontakt smazán.

Dostali jste odpověď na svou otázku?