Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyReporty a doručitelnost
Měření konverzí v Ecomailu
Měření konverzí v Ecomailu

Jak se počítají konverze v Ecomailu? Jak se liší počítání konverzí od Google Analytics?

Klára Fišerová avatar
Autor: Klára Fišerová
Aktualizováno před více než 2 měsíci

Sledování konverzí z e-mailových kampaní může být kvalitním ukazatelem toho, jak se vaší kampani daří a kolik konverzí kampaň přinesla. Podívejte se, jak na to.

V tomto článku naleznete:


1. Co je třeba pro měření konverzí

👉 Sledování konverzí u odeslaných kampaní je možné pouze v tarifu Marketer+.

Kromě samotného tarifu je také třeba přenášet do Ecomailu nákupy vašich zákazníků. Objednávky je možné do Ecomailu přenášet následujícími způsoby:

2. Kde mohu konverze sledovat

Pokud máte ve svém účtu nastavený přenos objednávek a využíváte tarif Marketer+, pak můžete v Reportu každé odeslané kampaně sledovat počet konverzí a celkovou výši objednávek, které Vám mohou pomoci při analýze a optimalizaci vašich rozesílek.

Přehled konverzí vidíte v zákadní statistice rozesílky.


Detailnější přehled o konverzích uvidíte v sekci Reporty -> Konverze. Kromě počtu konverzí vidíte také jejich celkovou hodnotu, průměrnou hodnotu objednávky a konverzní poměr. Konverzní poměr představuje poměr nákupů vůči počtu doručených e-mailů.


Kliknutím na šipku u kontaktu můžete zobrazit detail nákupu konkrétního kontaktu.

3. Jak Ecomail měří konverze

Výši a počet konverzí Ecomail měří podobným způsobem jako další nástroje, avšak naše aplikace o uživatelích ví i další informace a využívá dat z integrace.

Aplikace měří jako konverzi to, kdy uživatel:

  • provede nákup do 10 dnů od otevření e-mailu v kampani

  • provede nákup do 30 dnů od kliknutí v e-mailu v kampani

Ecomail tedy mezi konverze započítává i situaci, kdy kontakt e-mail pouze otevře, avšak neproklikne konkrétní odkaz, či nákup dokončí například později.

Konverze se připočítávají vždy k poslední odeslané kampani (po které následovalo otevření/kliknutí splňující naše pravidla k nákupu). Pokud odešlete více kampaní a klient provede proklik/otevření a nákup až po odeslání další kampaně, připíše se konverze právě k poslední odeslané kampani.

⚠️ Jelikož měří Google Analytics konverze pouze pomocí prokliku v kampani
a k měření využívá jiné algoritmy, neshodují se výsledky z Ecomailu s těmi
v Google Analytics.

4. Časté dotazy

V reportech vidím jinou měnu, než v obchodě

Pracujete na e-shopu s hodnotami v eurech, ale v reportech se vám zobrazují koruny? Nezoufejte. Integrace k nám přenáší pouze číselnou výši částky.

Samotnou měnu nastavujete v Nastavení účtu >⁠⁠⁠⁠⁠ Lokalizace a zabezpečení >⁠⁠⁠⁠⁠ Měna používaná v aplikaci. Kromě základních měn je možné nastavit vlastní měnu:


Zadejte symbol měny (např. ) či její zkratku (PLN). ☝️

Jak najdu nákupy započítané do konverzí kampaně?

Pro zobrazení kontaktů, jejichž nákupy jsou započteny mezi konverze v reportech si vytvořte segment kontaktů, jehož podmínky budou kopírovat výše uvedené parametry. Počet dní v podmínce nákupu poté značí rozdíl aktuálního data a data, kdy došlo k odeslání kampaně.

⚠️ I vzhledem k odlišným algoritmům pro měření konverzí a jejich připisování ke kampaním ve chvíli více rozesílek najednou, jsou tyto hodnoty spíše orientační.

Musí kontakt dokončit objednávku ihned po otevření / prokliknutí e-mailu, aby se započítala konverze?

Nikoliv –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ upřesníme, jak konverze fungují v praxi. Ráno otevřete newsletter doručený na e-mailovou adresu ahoj@ecomail.cz. Večer se rozhodnete objednat konkrétní produkt na e-shopu a objednávku provedete pod e-mailovou adresou ahoj@ecomail.cz -> konverze se započítá.

💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?