Sledování konverzí z e-mailových kampaní může být kvalitním ukazatelem toho, jak se vaší kampani daří a kolik konverzí kampaň přinesla. Podívejte se, jak na to.
V tomto článku naleznete:
Co je třeba pro měření konverzí
Sledování konverzí u odeslaných kampaní je možné pouze v tarifu Marketer+.
Kromě samotného tarifu je také třeba přenášet do Ecomailu nákupy vašich zákazníků. Objednávky je možné do Ecomailu přenášet následujícími způsoby:
Pomocí některé z připravených integrací - vhodné pro krabicová řešení e-shopů
Kde mohu konverze sledovat
Pokud máte ve svém účtu nastavený přenos objednávek a využíváte tarif Marketer+, pak můžete v Reportu každé odeslané kampaně sledovat počet konverzí a celkovou výši objednávek, které Vám mohou pomoci při analýze a optimalizaci vašich rozesílek.
Jak Ecomail měří konverze
Výši a počet konverzí Ecomail měří podobným způsobem jako další nástroje, avšak naše aplikace o uživatelích ví i další informace a využívá dat z integrace.
Aplikace měří jako konverzi to, kdy uživatel:
provede nákup do 10 dnů od otevření e-mailu v kampani
provede nákup do 30 dnů od kliknutí v e-mailu v kampani
Ecomail tedy mezi konverze započítává i situaci, kdy kontakt e-mail pouze otevře, avšak neproklikne konkrétní odkaz, či nákup dokončí například později.
Jelikož měří Google Analytics konverze pouze pomocí prokliku v kampani a k měření využívá jiné algoritmy, neshodují se výsledky z Ecomailu s těmi v Google Analytics.
Časté dotazy
V reportech vidím jinou měnu, než v obchodě
Pracujete na e-shopu s hodnotami v eurech, ale v reportech se vám zobrazují koruny? Nezoufejte. Integrace k nám přenáší pouze číselnou výši částky. Samotnou měnu nastavujete v Nastavení účtu - Lokalizace a zabezpečení - Měna používaná v aplikaci.
Jak najdu nákupy započítané do konverzí kampaně?
Pro zobrazení kontaktů, jejichž nákupy jsou započteny mezi konverze v reportech si vytvořte segment kontaktů, jehož podmínky budou kopírovat výše uvedené parametry. Počet dní v podmínce nákupu poté značí rozdíl aktuálního data a data, kdy došlo k odeslání kampaně.
⚠️ I vzhledem k odlišným algoritmům pro měření konverzí a jejich připisování ke kampaním ve chvíli více rozesílek najednou, jsou tyto hodnoty spíše orientační.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊