Sledování konverzí z e-mailových kampaní může být kvalitním ukazatelem toho, jak se vaší kampani daří a kolik konverzí kampaň přinesla. Podívejte se, jak na to.
Měření konverzí v Ecomailu
V tomto článku naleznete:
1. Co je třeba pro měření konverzí
👉 Sledování konverzí u odeslaných kampaní je možné pouze v tarifu Marketer+.
Kromě samotného tarifu je také třeba přenášet do Ecomailu nákupy vašich zákazníků. Objednávky je možné do Ecomailu přenášet následujícími způsoby:
Pomocí některé z připravených integrací – vhodné pro krabicová řešení e-shopů
2. Kde mohu konverze sledovat
Pokud máte ve svém účtu nastavený přenos objednávek a využíváte tarif Marketer+, pak můžete v Reportu každé odeslané kampaně sledovat počet konverzí a celkovou výši objednávek, které Vám mohou pomoci při analýze a optimalizaci vašich rozesílek.
Přehled konverzí vidíte v zákadní statistice rozesílky.
Detailnější přehled o konverzích uvidíte v sekci Reporty -> Konverze. Kromě počtu konverzí vidíte také jejich celkovou hodnotu, průměrnou hodnotu objednávky a konverzní poměr. Konverzní poměr představuje poměr nákupů vůči počtu doručených e-mailů.
Kliknutím na šipku u kontaktu můžete zobrazit detail nákupu konkrétního kontaktu.
3. Jak Ecomail měří konverze
Výši a počet konverzí Ecomail měří podobným způsobem jako další nástroje, avšak naše aplikace o uživatelích ví i další informace a využívá dat z integrace.
Aplikace měří jako konverzi to, kdy uživatel:
provede nákup do 10 dnů od otevření e-mailu v kampani
provede nákup do 30 dnů od kliknutí v e-mailu v kampani
Ecomail tedy mezi konverze započítává i situaci, kdy kontakt e-mail pouze otevře, avšak neproklikne konkrétní odkaz, či nákup dokončí například později.
Konverze se připočítávají vždy k poslední odeslané kampani (po které následovalo otevření/kliknutí splňující naše pravidla k nákupu). Pokud odešlete více kampaní a klient provede proklik/otevření a nákup až po odeslání další kampaně, připíše se konverze právě k poslední odeslané kampani.
⚠️ Jelikož měří Google Analytics konverze pouze pomocí prokliku v kampani
a k měření využívá jiné algoritmy, neshodují se výsledky z Ecomailu s těmi
v Google Analytics.
4. Časté dotazy
V reportech vidím jinou měnu, než v obchodě – jak je to možné?
Pracujete na e-shopu s hodnotami např. v eurech, ale v reportech se vám zobrazují koruny? Integrace k nám přenáší pouze číselnou výši částky.
Samotnou měnu pro zobrazení v konverzích a u nákupů nastavujete defaultně pro celý účet v Nastavení účtu -> Lokalizace a zabezpečení -> Měna používaná v aplikaci.
Kromě základních měn je možné nastavit vlastní měnu:
Zadejte symbol měny (např. zł) či její zkratku (PLN). ☝️
💡TIP: I z tohoto důvodu doporučujeme v případě, kdy pracujete s více jazykovými mutacemi e-shopu, každou mutaci napojit na samostatný účet v Ecomailu. Pro každou mutaci pak můžete v nastavení Ecomail účtu zvolit jinou měnu.
Jak najdu nákupy započítané do konverzí kampaně?
Pro zobrazení kontaktů, jejichž nákupy jsou započteny mezi konverze v reportech si vytvořte segment kontaktů, jehož podmínky budou kopírovat výše uvedené parametry. Počet dní v podmínce nákupu poté značí rozdíl aktuálního data a data, kdy došlo k odeslání kampaně.
⚠️ I vzhledem k odlišným algoritmům pro měření konverzí a jejich připisování ke kampaním ve chvíli více rozesílek najednou, jsou tyto hodnoty spíše orientační.
Musí kontakt dokončit objednávku ihned po otevření / prokliknutí e-mailu, aby se započítala konverze?
Nikoliv – upřesníme, jak konverze fungují v praxi. Ráno otevřete newsletter doručený na e-mailovou adresu ahoj@ecomail.cz. Večer se rozhodnete objednat konkrétní produkt na e-shopu a objednávku provedete pod e-mailovou adresou ahoj@ecomail.cz -> konverze se započítá.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊