Odeslali jste Vaši kampaň a přejete si zjistit její úspěšnost? Ve Vašem účtu v Ecomailu jsou k dispozici reporty kampaní, ve kterých zjistíte podrobné informace o výkonnosti kampaně.
Dáváte přednost instruktážnímu videu?
Ke statistikám se dostanete přes záložku „Reporty“ a následně vyberete kampaň, na kterou se chcete podívat.
1. Přehled
V úvodní části přehledu jsou k dispozici základní informace o kampani.
Kromě počtu příjemců, počtu otevření a kliknutí uživatelů nebo toho, kolik bylo e-mailů vrácených či odhlášených jsou také k dispozici procenta úspěšnosti kampaně.
Na příkladu níže můžete vidět, jaké jsou procentuální výsledky kampaně -> řídí se podle tohoto výpočtu:
Úspěšnost doručení - 79,17 % ze 100 % (celkový seznam příjemců odpovídá 100% -> pokud by tedy kampaň byla doručena všem, tak by její úspěšnost byla 100%)
Úspěšnost otevření - 50% z původních 38 doručení,
tedy 19 uživatelů e-mail otevřeloÚspěšnost prokliků - 18.42% z původních 38 doručení, tedy 7 prokliklo
Vrácených e-mailů z celkového počtu příjemců bylo 25,64%, tedy 10
Pokud je ve Vašem účtu aktivní integrace s Vaším e-shopem, vidíte také náš vlastní výpočet konverzí.
Podrobnější informace o měření konverzí v Ecomailu se dozvíte v tomto článku.
V sekci “přehled” je k dispozici také graf výkonnosti kampaně, ukázka nejčastěji proklikávaných odkazů a nejaktivnějších poštovních schránek.
Pod základními statistikami jsou k dispozici také informace o tom, kolikrát byl e-mail celkově otevřen (někteří uživatelé se k e-mailu pravidelně vrací, jakékoliv znovuotevření e-mailu se tedy započítává do celkového součtu). Na stejném principu funguje také statistika o kliknutí na jakýkoliv odkaz v e-mailu.
2. Aktivity
Zde vidíte jednotlivé kontakty rozřazené do příslušných kategorií.
Kolik e-mailů bylo doručených, které kontakty newsletter otevřely, které klikly, vrácené e-maily, odhlášené uživatele i ty, kteří ho označili za spam. Jednotlivé sekce si můžete rozkliknout a případně exportovat tlačítkem vpravo dole.
Ve skupině vrácených e-mailů si můžete všimnout, že je u kontaktů uvedeno tzv. „hard bounce“ (e-mailová adresa neexistuje) nebo „soft bounce“ tedy dočasně nedoručené e-maily (server příjemce e-mail nepřijímá např. z důvodu plné schránky). "Soft bounce" jsou stále aktivní. Více se o vrácených e-mailech dočtete zde.
3. Google Analytics
Měřit výkonnost kampaně můžete také pomocí Google Analytics. Do Ecomailu jsou promítnuté pouze základní informace. Podrobná data naleznete ve Vašich GA.
Jak propojit Ecomail s Google Analytics se dozvíte zde.
V Ecomailu se tak zrcadlí informace o počtu konverzí, celkový prodej nebo míra okamžitého propojení.
4. Odkazová mapa
V sekci „Odkazy" můžete detailněji prozkoumat, co odběratele v dané kampani zajímalo nejvíce. Ve statistice odkazů vidíte, který odkaz byl nejoblíbenější. Velmi užitečná je také „mapa prokliků“, kde je u každého odkazu ukázáno, kolik procent, ze všech prokliků zaujímají jednotlivé unikátní odkazy v celém newsletteru.
5. Demografie
V záložce „Demografie" zjistíte, v jakém státě a kraji si uživatelé otevřeli váš newsletter.
6. OS / Klienti / Schránky
K dispozici jsou vám také data a grafy o tom, jakými schránkami vaše kontakty disponují a příp. na jakém operačním systému e-maily otevírají.
Obecně se však doporučuje newsletter maximálně přizpůsobit co největšímu publiku a proto se vždy snažte o maximální responsivitu.
Zde vidíte ukázku zastoupení jednotlivých schránek vašich kontaktů v dané kampani:
K dispozici máte také graf poštovních klientů a operačních systémů vašich odběratelů:
Máte možnost pracovat i se souhrnnými reporty za určité období, v kterých lze porovnávat např. data o "open-rate" a "click-rate" napříč kampaněmi za posledního půl roku. Ty si máte možnost stáhnout v sekci "Reporty", záložka "export reportů".
Jak na úpravu vyexportovaného reportu ve formátu csv se dozvíte zde.
TIP: V sekci "Reporty" máte také možnost sdílet své kampaně na sociálních sítích jako je Facebook, Twitter, LinkedIn nebo Pinterest.
V reportech vyberte kampaň, kterou si přejete sdílet, a klikněte na šipku u textu "Zobrazit výsledky". V rozbalené nabídce zvolte "Sdílet".
Následně vyberte požadovanou sociální síť.