Odeslali jste Vaši kampaň a přejete si zjistit její úspěšnost? Ve Vašem účtu v Ecomailu jsou k dispozici reporty kampaní, ve kterých zjistíte podrobné informace o výkonnosti kampaně.
Ke statistikám se dostanete přes záložku „Reporty“ a následně vyberete kampaň, na kterou se chcete podívat.

  1. Přehled

V úvodní části přehledu jsou k dispozici základní informace o kampani.

Kromě počtu příjemců, počtu otevření a kliknutí uživatelů nebo toho, kolik bylo e-mailů vrácených či odhlášených jsou také k dispozici procenta úspěšnosti kampaně.

Na příkladu níže můžete vidět, jaké jsou procentuální výsledky kampaně -> řídí se podle tohoto výpočtu: 

  • Úspěšnost doručení - 79,17 % ze 100 % (celkový seznam příjemců odpovídá 100% -> pokud by tedy kampaň byla doručena všem, tak by její úspěšnost byla 100%) 
  • Úspěšnost otevření - 50% z původních 38 doručení,
    tedy 19 uživatelů e-mail otevřelo 
  • Úspěšnost prokliků - 18.42% z původních 38 doručení, tedy 7 prokliklo
  • Vrácených e-mailů z celkového počtu příjemců bylo 25,64%, tedy 10 

V sekci “přehled” je k dispozici také graf výkonnosti kampaně, ukázka nejčastěji proklikávaných odkazů a nejaktivnějších poštovních schránek. 

Pod základními statistikami jsou k dispozici také informace o tom, kolikrát byl e-mail celkově otevřen (někteří uživatelé se k e-mailu pravidelně vrací, jakékoliv znovuotevření e-mailu se tedy započítává do celkového součtu). Na stejném principu funguje také statistika o kliknutí na jakýkoliv odkaz v e-mailu. 

2. Aktivity

Zde vidíte jednotlivé kontakty rozřazené do příslušných kategorií.
Kolik e-mailů bylo doručených, které kontakty newsletter otevřely, které klikly, vrácené e-maily, odhlášené uživatele i ty, kteří ho označili za spam. Jednotlivé sekce si můžete rozkliknout a případně exportovat tlačítkem vpravo dole.

Ve skupině vrácených e-mailů si můžete všimnout, že je u kontaktů uvedeno tzv. „hard bounce“ (e-mailová adresa neexistuje) nebo „soft bounce“ tedy dočasně nedoručené e-maily (server příjemce e-mail nepřijímá např. z důvodu plné schránky). "Soft bounce" jsou stále aktivní. Více se o vrácených e-mailech dočtete zde.

3. Google Analytics

Měřit výkonnost kampaně můžete také pomocí Google Analytics. Do Ecomailu jsou promítnuté pouze základní informace. Podrobná data naleznete ve Vašich GA.
Jak propojit Ecomail s Google Analytics se dozvíte zde.

V Ecomailu vidíte informace o počtu konverzí, celkového prodeje a míru okamžitého propojení.
Čas mezi otevřením e-mailu a nákupem měříme dle standardního okna 30 dní pro proklik a 5 pro otevření e-mailu. Postupně se do aplikace budou přidávat
i konkrétnější informace o konverzích.
Podrobnější informace o měření konverzí v Ecomailu se dozvíte v tomto článku.

4. Odkazová mapa

V sekci „Odkazy" můžete detailněji prozkoumat, co odběratele v dané kampani zajímalo nejvíce. Ve statistice odkazů vidíte, který odkaz byl nejoblíbenější. Velmi užitečná je také „mapa prokliků“, kde je u každého odkazu ukázáno, kolik procent, ze všech prokliků zaujímají jednotlivé unikátní odkazy v celém newsletteru.

5. Demografie

V záložce „Demografie" zjistíte, v jakém státě a kraji si uživatelé otevřeli váš newsletter.

6. OS / Klienti / Schránky

K dispozici jsou vám také data a grafy o tom, jakými schránkami vaše kontakty disponují a příp. na jakém operačním systému e-maily otevírají.
Obecně se však doporučuje newsletter maximálně přizpůsobit co největšímu publiku a proto se vždy snažte o maximální responsivitu.

Zde vidíte ukázku zastoupení jednotlivých schránek vašich kontaktů v dané kampani:

K dispozici máte také graf poštovních klientů a operačních systémů vašich odběratelů:

Máte možnost pracovat i se souhrnnými reporty za určité období, v kterých lze porovnávat např. data o "open-rate" a "click-rate" napříč kampaněmi za posledního půl roku. Ty si máte možnost stáhnout v sekci "Reporty", záložka "export reportů".

Jak na úpravu vyexportovaného reportu ve formátu csv se dozvíte zde.

Našli jste odpověď?