Vytvořili jste v Ecomailu automatizace a chcete zjistit, jak jsou výkonné a jakých dosahují konverzí? Jednotlivé automatizace disponují vlastními reporty, ve kterých můžete zjistit statistiky o e-mailech odeslaných v automatech.
V tomto článku najdete:
📚 Související užitečné nápovědy:
1. Přehled automatizace
a. Statistika automatizace
V hlavním menu klikněte na sekci Automatizace a vyberte některou ze spuštěných automatizací.
V Přehledu vidíte celkový souhrn automatizace podobně jako u běžných kampaní:
Statistiky v přehledu automatizace jsou:
Doručeno – počet e‑mailů, které byly úspěšně doručeny příjemcům v rámci automatizace (všechny akce typu „Odeslat e‑mail“).
Míra otevření – procento unikátních příjemců, kteří otevřeli alespoň jeden e‑mail v rámci celé automatizace. Počítá se z celkového počtu doručených zpráv.
Míra prokliků (CTR) – procento unikátních příjemců, kteří klikli na odkaz nebo reklamu alespoň v jednom e‑mailu v rámci automatizace. Počítá se z celkového počtu otevřených zpráv.
Prodej celkem – udává hodnotu konverzí v podobě dokončených nákupů, připsaných v momentě, kdy zákazník úspěšně zaplatí za zboží nebo službu. Výpočet vychází z atribučního modelu popsaného v našem článku.
Právě v průběhu – počet neunikátních kontaktů, které se momentálně nacházejí v automatizaci, ale zatím ji nedokončily.
Dokončilo – počet neunikátních kontaktů, které úspěšně prošly automatizací až do konce.
b. Graf
Ke sledování vývoje výkonnosti automatizace slouží graf. Pomocí něj si můžete prohlédnout, v jakém čase je pro příjemce automatizace atraktivní a dosahuje nejlepších výsledků.
Pomocí posuvníku lze upravovat vybrané časové období:
c. Report e-mailu odeslaného v automatizaci
Níže naleznete report pro každý z e-mailů odeslaných v automatizaci. Pro podrobný přehled o výsledcích konkrétního e-mailu klikněte na tlačítko Podrobnosti ➡️
Podrobnosti o e-mailu ukážou přehled o statistikách podobně jako v reportu e-mailové kampaně.
d. Poslední události a noví uživatelé
Konec přehledu nabízí rychlý přehled 10 nejnovějších uživatelů, kteří do automatizace vstoupili.
Stejně tak zde naleznete přehled posledních 10 událostí, k nimž ve spuštěném scénáři došlo.
Rozkliknutím konkrétní e-mailové adresy přejdete na Detail kontaktu.
2. Aktivity v automatizaci
Pro podrobnější přehled celkových statistik automatizace přejděte do sekce Aktivity. Dohledáte zde konkrétní kontakty podle toho, jakou aktivitu v automatizaci provedli.
V jednotlivých záložkách najdete informace o:
Doručeno – kolik e-mailů v automatizaci bylo úspěšně doručeno; pokud máte v automatizaci vícekrát akci "poslat e-mail", je toto číslo součtem všech e-mailů v rámci automatizace
Otevřeno – kolik e-mailů příjemci otevřeli (celkový počet otevření / unikátní e-mailové adresy)
Prokliky – kolik uživatelů kliklo v e-mailech automatizace (celkový počet otevření / unikátní e-mailové adresy)
Neotevřeno – kolik e-mailů odeslaných v automatizaci zůstalo neotevřených
Vráceno – kolik e-mailů odeslaných v rámci automatizace bylo vráceno (nedoručeno na adresu příjemců)
Kontakty z jednotlivých záložek aktivit zde můžete exportovat 👇
Přejete-li si u konkrétního kontaktu zjistit, jaký e-mail z automatizace mu byl odeslán, tuto informaci naleznete v Detailu kontaktu.
3. Konverze
Tato funkce je dostupná pouze v tarifu Marketer+ 👈
V sekci Konverze naleznete podrobné informace o konverzích dosažených díky vybrané automatizaci.
💡Konverze = dokončené nákupy, připsané zákazníkovi v momentě, kdy úspěšně zaplatí za zboží nebo službu. Výpočet konverzí vychází z atribučního modelu popsaného v našem článku.
Naleznete zde:
Počet konverzí – součet provedených konverzí
Konverzní poměr – představuje poměr nákupů vůči počtu doručených e-mailů
Prodej celkem – souhrn veškerých provedených konverzí
Průměrná objednávka – hodnota průměrné objednávky zákazníků
⚠️ Jelikož měří Google Analytics konverze pouze pomocí prokliku v kampani
a k měření využívá jiné algoritmy, neshodují se výsledky z Ecomailu s těmi
v Google Analytics.
4. FAQ
a. V reportech vidím jinou měnu, než v obchodě – jak je to možné?
Pracujete na e-shopu s hodnotami např. v eurech, ale v reportech se vám zobrazují koruny? Integrace k nám přenáší pouze číselnou výši částky.
Samotnou měnu pro zobrazení v konverzích a u nákupů nastavujete defaultně pro celý účet v Nastavení účtu -> Lokalizace a zabezpečení -> Měna používaná v aplikaci.
Kromě základních měn je možné nastavit vlastní měnu:
Zadejte symbol měny (např. zł) či její zkratku (PLN). ☝️
💡TIP: Pokud pracujete s více jazykovými mutacemi e-shopu, každou mutaci doporučujeme napojit na samostatný účet v Ecomailu. Pro každou mutaci pak můžete v nastavení Ecomail účtu zvolit jinou měnu.
b. Musí kontakt dokončit objednávku ihned po otevření / prokliknutí e-mailu, aby se započítala konverze?
Nikoliv – upřesníme, jak konverze fungují v praxi. Ráno otevřete newsletter doručený na e-mailovou adresu ahoj@ecomail.cz. Večer se rozhodnete objednat konkrétní produkt na e-shopu a objednávku provedete pod e-mailovou adresou ahoj@ecomail.cz -> konverze se započítá.
💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊