Přeskočit na hlavní obsah

Reporty automatizací

Zjistěte více o výkonnosti spuštěných automatizací ve vašem účtu. Objevte samostatné reporty automatizovaných kampaní.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno tento týden

Vytvořili jste v Ecomailu automatizace a chcete zjistit, jak jsou výkonné a jakých dosahují konverzí? Jednotlivé automatizace disponují vlastními reporty, ve kterých můžete zjistit statistiky o e-mailech odeslaných v automatech.

V tomto článku najdete:

1. Přehled automatizace

a. Statistika automatizace

V hlavním menu klikněte na sekci Automatizace a vyberte některou ze spuštěných automatizací.

V Přehledu vidíte celkový souhrn automatizace podobně jako u běžných kampaní:

Statistiky v přehledu automatizace jsou:

  • Doručeno počet e‑mailů, které byly úspěšně doručeny příjemcům v rámci automatizace (všechny akce typu „Odeslat e‑mail“).

  • Míra otevření procento unikátních příjemců, kteří otevřeli alespoň jeden e‑mail v rámci celé automatizace. Počítá se z celkového počtu doručených zpráv.

  • Míra prokliků (CTR) procento unikátních příjemců, kteří klikli na odkaz nebo reklamu alespoň v jednom e‑mailu v rámci automatizace. Počítá se z celkového počtu otevřených zpráv.

  • Prodej celkem udává hodnotu konverzí v podobě dokončených nákupů, připsaných v momentě, kdy zákazník úspěšně zaplatí za zboží nebo službu. Výpočet vychází z atribučního modelu popsaného v našem článku.

  • Právě v průběhu počet neunikátních kontaktů, které se momentálně nacházejí v automatizaci, ale zatím ji nedokončily.

  • Dokončilo počet neunikátních kontaktů, které úspěšně prošly automatizací až do konce.

b. Graf

Ke sledování vývoje výkonnosti automatizace slouží graf. Pomocí něj si můžete prohlédnout, v jakém čase je pro příjemce automatizace atraktivní a dosahuje nejlepších výsledků.

Pomocí posuvníku lze upravovat vybrané časové období:

c. Report e-mailu odeslaného v automatizaci

Níže naleznete report pro každý z e-mailů odeslaných v automatizaci. Pro podrobný přehled o výsledcích konkrétního e-mailu klikněte na tlačítko Podrobnosti ➡️

Podrobnosti o e-mailu ukážou přehled o statistikách podobně jako v reportu e-mailové kampaně.

d. Poslední události a noví uživatelé

Konec přehledu nabízí rychlý přehled 10 nejnovějších uživatelů, kteří do automatizace vstoupili.

Stejně tak zde naleznete přehled posledních 10 událostí, k nimž ve spuštěném scénáři došlo.

Rozkliknutím konkrétní e-mailové adresy přejdete na Detail kontaktu.

2. Aktivity v automatizaci

Pro podrobnější přehled celkových statistik automatizace přejděte do sekce Aktivity. Dohledáte zde konkrétní kontakty podle toho, jakou aktivitu v automatizaci provedli.

V jednotlivých záložkách najdete informace o:

  • Doručeno – kolik e-mailů v automatizaci bylo úspěšně doručeno; pokud máte v automatizaci vícekrát akci "poslat e-mail", je toto číslo součtem všech e-mailů v rámci automatizace

  • Otevřeno – kolik e-mailů příjemci otevřeli (celkový počet otevření / unikátní e-mailové adresy)

  • Prokliky –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kolik uživatelů kliklo v e-mailech automatizace (celkový počet otevření / unikátní e-mailové adresy)

  • Neotevřeno –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ kolik e-mailů odeslaných v automatizaci zůstalo neotevřených

  • Vráceno – kolik e-mailů odeslaných v rámci automatizace bylo vráceno (nedoručeno na adresu příjemců)

Kontakty z jednotlivých záložek aktivit zde můžete exportovat 👇

Přejete-li si u konkrétního kontaktu zjistit, jaký e-mail z automatizace mu byl odeslán, tuto informaci naleznete v Detailu kontaktu.

3. Konverze

Tato funkce je dostupná pouze v tarifu Marketer+ 👈

V sekci Konverze naleznete podrobné informace o konverzích dosažených díky vybrané automatizaci.

💡Konverze = dokončené nákupy, připsané zákazníkovi v momentě, kdy úspěšně zaplatí za zboží nebo službu. Výpočet konverzí vychází z atribučního modelu popsaného v našem článku.

Naleznete zde:

  • Počet konverzí součet provedených konverzí

  • Konverzní poměr představuje poměr nákupů vůči počtu doručených e-mailů

  • Prodej celkem souhrn veškerých provedených konverzí

  • Průměrná objednávka hodnota průměrné objednávky zákazníků

⚠️ Jelikož měří Google Analytics konverze pouze pomocí prokliku v kampani
a k měření využívá jiné algoritmy, neshodují se výsledky z Ecomailu s těmi
v Google Analytics.

4. FAQ

a. V reportech vidím jinou měnu, než v obchodě – jak je to možné?


Pracujete na e-shopu s hodnotami např. v eurech, ale v reportech se vám zobrazují koruny? Integrace k nám přenáší pouze číselnou výši částky.

Samotnou měnu pro zobrazení v konverzích a u nákupů nastavujete defaultně pro celý účet v Nastavení účtu ->⁠⁠⁠⁠⁠ Lokalizace a zabezpečení ->⁠⁠⁠⁠⁠ Měna používaná v aplikaci.

Kromě základních měn je možné nastavit vlastní měnu:


Zadejte symbol měny (např. ) či její zkratku (PLN). ☝️

💡TIP: Pokud pracujete s více jazykovými mutacemi e-shopu, každou mutaci doporučujeme napojit na samostatný účet v Ecomailu. Pro každou mutaci pak můžete v nastavení Ecomail účtu zvolit jinou měnu.

b. Musí kontakt dokončit objednávku ihned po otevření / prokliknutí e-mailu, aby se započítala konverze?

Nikoliv –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ upřesníme, jak konverze fungují v praxi. Ráno otevřete newsletter doručený na e-mailovou adresu ahoj@ecomail.cz. Večer se rozhodnete objednat konkrétní produkt na e-shopu a objednávku provedete pod e-mailovou adresou ahoj@ecomail.cz -> konverze se započítá.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊






Dostali jste odpověď na svou otázku?