Přeskočit na hlavní obsah
Všechny sbírkyFormulářeZákladní nastavení
Nastavení formuláře pro sběr kontaktů
Nastavení formuláře pro sběr kontaktů

V tomto článku se dozvíte, jak formuláře nastavit nebo jak rozlišit mezi novým a existujícím kontaktem při zápisu přes formulář.

Monika Marešová avatar
Autor: Monika Marešová
Aktualizováno před více než 2 týdny

Pomocí formulářů můžete jednoduše a podle zákona sbírat nové kontakty, které mají zájem o vaše novinky a jsou vašimi potenciálními zákazníky. Jak formulář vytvořit jsme pro vás připravili v tomto článku.

V tomto článku se zaměříme na jednotlivá nastavení formuláře.

V této nápovědě se dozvíte:


Základní nastavení formuláře

V hlavní nabídce nastavení se nastavuje:

  1. Typ formuláře (základní, pop-up nebo vysouvací lišta)

  2. Jazyk formuláře

Nastavený jazyk formuláře bude mít vliv pouze na překlad systémových hlášek formuláře např. "vyplňte prosím toto pole" (pokud jste dané pole označili jako povinné a kontakt ho nevyplní) nebo "tento e-mail je již registrován" (pokud se přes formulář bude snažit registrovat již existující kontakt).


Samotnou textaci formuláře (včetně nadpisů a placeholderů vložených polí) v příslušném jazyce je však třeba ošetřit z vaší strany.


3. Zdroj formuláře

Zdroj formuláře si můžete definovat dle libosti; propíše se pak ke kontaktu registrovanému přes daný formulář do základního pole Zdroj. Název zdroje si můžete zvolit např. následující: slevaVanoce, valentyn_popup, zakladniform apod.


​Pokud nenastavíte vlastní název zdroje, propíše se kontaktu výchozí hodnota zdroje podle typu formuláře (popup, mobile_popup, slide či basic). Význam jednotlivých hodnot, jež se do pole zdroj mohou propsat, najdete v tomto článku.

⚠️ maximální délka hodnoty vyplněné v poli zdroj je 20 znaků

Naleznete zde i další nabídky nastavení.

Aktualizace již existujícího kontaktu: pokud chcete aktualizovat údaje u již registrovaných kontaktů, můžete jednoduše ve formuláři zapnout tuto funkci; pak se kontakt z formuláře "propíše" znovu, ovšem nemění se jeho původní datum registrace a zdroj

Nastavení zobrazení (pouze u vysouvací lišty a pop-up formuláře)

V tomto nastavení je možné více personalizovat zobrazení formuláře. Na výběr je:

  • URL je

  • URL obsahuje

  • URL neobsahuje

  • URL odpovídá výrazu*

Můžete mít nastavené, aby se formulář zobrazoval například pouze na URL https://www.vasweb.cz/formular, nebo aby se naopak formulář nezobrazoval uživatelům při nákupu (tj. např. že URL neobsahuje objednávka).

*Zde lze využít regulárních výrazů neboli regex. Jedná se o komplikovanější způsob, jak popsat jedním řetězcem množinu řetězců. Více se můžete dočíst zde.

Nastavení pop-upu (pouze u pop-up formuláře)

U pop-upu lze nastavit barvu křížku pro zavření formuláře a další nastavení zobrazení: konkrétně moment, kdy se pop-up uživateli zobrazí.

Možnosti jsou následující:

  • Ihned po načtení stránky – jakmile se načte celá stránka, načte se i pop-up

  • Po zobrazení několika stránek – pop-up se zobrazí v okamžiku, kdy uživatel navštíví x stránek na vašem webu (např. pokud nastavíte 3 stránky, pop-up se zobrazí na 3. navštívené stránce)

  • Po několika vteřinách strávených na stránce – zobrazí se po x vteřinách

  • Při pokusu o opuštění stránky – pop-up se zobrazí v případě, že uživatel rychlým pohybem kurzoru opustí stránku nebo míří na její zavření

  • Po odskrovolání několika pixelů – pop-up se zobrazí, jakmile uživatel odskroluje daný počet pixelů

TIP: Testování pop-up formuláře

Pop-up se po prvním zavření správně již znovu nezobrazí (je potřeba respektovat rozhodnutí návštěvníka webu a zároveň se vyhnout penalizacím za opětovné zobrazení pop-up prvků).

Cookie, která má na starost uložení informace o zavření formuláře a jeho následné nezobrazení příslušnému uživateli, si podnět k nezobrazení pamatuje 365 dní.

I proto jsme připravili speciální parametr, který lze přidat do odkazu, kde je umístěn formulář, a vy si ho tak můžete opětovně zobrazit.

Parametr: ecmwdebug
Příklad: https://www.ecomail.cz/?ecmwdebug

Nastavení lišty (pouze u vysouvací lišty)

U lišty lze nastavit barvu křížku pro zavření, barvu lišty samotné, text na liště a její umístění.

Vysouvací lišta se ve výchozím nastavení uživateli na webu zobrazuje stále, i když formulář zavře nebo vyplní – to třeba pro případ, že se vám nepodaří kontakt nalákat ke stažení e-booku hned napoprvé. I když lištu jednou zavře, může si to kdykoliv později rozmyslet, znovu si ji rozbalit a formulář vyplnit.

Máte ale možnost aktivovat funkci, která vysouvací lištu po zavření (ať křížkem, tak tlačítkem zavřít) už danému uživateli nezobrazí.

Cookie, která má na starost uložení informace o zavření formuláře a jeho následné nezobrazení příslušnému uživateli, si podnět k nezobrazení pamatuje 365 dní.

Nastavení zobrazení na desktopu vs. na telefonu

V nastavení zobrazení můžete formulář skrýt na telefonu nebo na desktopu. Můžete tak např. skrýt vysouvací lištu nebo statický formulář na desktopu (a zobrazit ji pouze na telefonu).

V nastavení pop-up formuláře tuto možnost nenajdete, jelikož při jeho zobrazení na mobilním zařízení některé prohlížeče, například Google, penalizují vaše webové stránky.

Dle výchozího neměnného nastavení je tedy pop-up formulář zobrazen pouze na desktopu, na mobilu zůstane skryt.

Více se o penalizaci můžete dočíst zde.

Pro potřeby mobilních telefonů jsme přidali i speciálně upravený pop-up, který vyhovuje oficiálním požadavkům Google a zároveň je pro návštěvníky webu na telefonu uživatelsky přívětivý. Tento pop-up nelze zobrazit na desktopu a slouží jako možnost využít pop-up formulář pro mobilní zařízení.

Mobilní pop-up je podle Google pravidel omezen:

  • svou velikostí – správně by měl zabírat zhruba 30% displeje, aby uživateli zcela nebránil v pohledu na vaše stránky

  • jeho pozadí nesmí zakrývat ostatní obsah na webu

  • ikona křížku pro zavření musí být výrazná a viditelná

  • v sekci nastavení pop-upu nenajdete podmínku pro spuštění při opuštění stránky

I pro něj platí, že pokud jej návštěvník zavře, při další návštěvě se již nezobrazí.

Práce s více kroky ve formuláři

U formulářů je možné přidat druhý a třetí krok. V těchto krocích navíc můžete vložit sekundární informace nebo pole, které se do prvního kroku nehodí. Může se tak jednat například o pole pro město nebo telefon, které nejsou pro uživatele povinné, a proto se hodí do druhého kroku.

Krok přidáte bílým křížkem (max. 3 kroky) a jednotlivý krok odeberete červeno-bílým křížkem v pravém horním rohu.

Krok "Po odeslání"

Tento krok se zobrazí po potvrzení a odeslání formuláře, můžete v něm tedy například uživateli poděkovat za přihlášení k newsletteru a upozornit ho na nutnost potvrzení double opt-in, případně vložit odkaz na slevu či na váš e-shop. Tento krok se upravuje obdobným způsobem jako krok první.



💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat, anebo na e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?