Přeskočit na hlavní obsah
Nastavení double opt-in

Double opt-in potvrzovací e-mail slouží k potvrzení přihlášení k odběru newsletteru. Dvojí potvrzení odběru. Schvalování odběru newsletteru.

Jakub Filounek avatar
Autor: Jakub Filounek
Aktualizováno před více než měsícem

Double opt-in zvyšuje bezpečnost odběru newsletteru díky dvojímu uživatelskému potvrzení, čímž snižuje riziko, že se do vaší databáze dostanou neplatné, neexistující, nebo nerelevantní kontakty.



1. Co je double opt-in?

Pomocí této funkce bude vašemu zákazníkovi vzápětí po registraci poslán e-mail na zadanou e-mailovou adresu, kde musí potvrdit existenci a funkčnost této adresy.

2. Proč double opt-in nastavit?

Jedná o jednu z metod, jak prověřit, zda registrace není falešná. Zavedením tohoto procesu ještě lépe prokážete vědomý a svobodný souhlas uživatele s odběrem novinek. Další výhody použití tzv. dvojitého potvrzení jsou tvorba správné databáze bez překlepů, obrana proti nařknutí z posílání spamu a v neposlední řadě zlepšení doručitelnosti.

Dáváte přednost instruktážnímu videu?


3. Na jaké kontakty se double opt-in odešle?

Pokud pracujete s double opt-in potvrzením v seznamech kontaktů, e-mail pro potvrzení se odešle:

  • nově registrovaným kontaktům z formulářů

  • kontaktům z Facebook Lead Ads reklamy

  • kontaktům z API propojení

  • kontaktům z objednávek

⚠️ Na kontakty z hromadného importu se DOI neodesílá. Zde se předpokládá, že potvrzení odběru je ošetřeno před samotným importem kontaktů.

Pokud odesíláte kontakty do Ecomailu skrze API –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ prověřte, zda máte správně nastaven request právě v API. Konkrétně se jedná o parametr:


skip_confirmation (default: false) = ⁠⁠skip double opt-in confirmation

Defaultně je nastaveno, že je double opt-in odesílán. Jestliže nemá být odeslán, upravte parametr na true.

4. Nastavení

Pokud již máte k existujícímu seznamu kontaktů vytvořený formulář pro sběr kontaktů a chcete mít u každého nového kontaktu dvojité potvrzení, můžete ho jednoduše nastavit. Vyberete daný seznam kontaktů a kliknete na tlačítko Nastavení seznamu.


​Jako první ověřte, zda v poli "E-mailová adresa odesílatele" máte správně nastavenou adresu na ověřené odesílací doméně –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ v opačném případě nebude DOI odeslán.

Následně zvolíte „Registrace s potvrzením e-mailu –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ double opt-in“.


​Předmět a text potvrzovacího e-mailu zvolte dle vaší představy. Můžete využít buď "Prostý text" (tedy čistý text) nebo "Šablona z editoru (doporučeno)", kde vyberete jednu z vašich šablon.

Šablonu pro double opt-in si můžete předem vytvořit v našem editoru šablon v sekci "Šablony". Pokud pro double opt-in použijete šablonu, dbejte na veškeré zásady vytváření e-mailu (více textu než obrázků, neskrývat text do obrázků, jednoduchost, přehlednost apod.).

V obou případech musí e-mail/šablona obsahovat odkaz pro potvrzení. Můžete vložit klasicky merge tag v textové podobě: *|SUBCONFIRM|*, který bude nahrazen odkazem.

Pokud chcete pro potvrzení využít tlačítko v šabloně, přidejte na tlačítko odkaz ve formě tohoto merge tagu⁠⁠⁠ *|SUBCONFIRM|*. Obrázek s odkazem nedoporučujeme. Více o tvorbě šablon v interaktivním editoru zde.

Pak už jen vyplníte URL, kam bude uživatel po potvrzení odběru přesměrován. Odběratele ideálně nasměrujte na váš web nebo děkovnou stránku. 

Jestliže přidáváte nový seznam kontaktů, můžete dvojité potvrzení nastavit rovnou.

Přesměrování


Pokud nedojde k nastavení přesměrovací URL, uživatel po kliknutí na potvrzovací odkaz zůstane na hostované stránce Ecomailu. 

Nastavíte-li URL k přesměrování, uživateli se zobrazí stránka, kterou jste si nastavili. Proto je dobré uvážit, zda by neměla obsahovat poděkování či potvrzení o přihlášení do seznamu, aby uživatel věděl o validním přihlášení.

Nastavení přesměrovací URL naleznete ve spodní části nastavení double opt-in. 


5. Jak vypadá šablona pro double opt-in?

Double opt-in má podobu transakčního e-mailu a je zařazen do primární pošty. Z toho důvodu je zapotřebí šablonu vytvořit pouze se základními prvky. Vyhnete se tak zařazení e-mailu do spamu.

Správně vytvořená double opt-in šablona:

  • má být jednoduchá –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ slouží pouze k účelu potvrzení

  • minimum grafických prvků (postačí logo společnosti)

  • minimum odkazů (postačí např. odkaz na web pod logem a kontaktní údaje na odesílatele –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ telefon, adresa pobočky apod.)

  • výzvu k potvrzení e-mailové adresy obsahující merge tag *|SUBCONFIRM|* namísto odkazu = pomocí toho se může kontakt potvrdit (v ostré rozesílce se vygeneruje namísto merge tagu speciální odkaz)



Vyhněte se proto obrázkům a dalším textovým prvkům –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ ty můžete odeslat v rámci Uvítací automatizace, která se na kontakty spustí v momentě potvrzení DOI e-mailu.

6. Kde najít potvrzení double opt-in u kontaktu?

Informace o přesném datu a času potvrzení double opt-in naleznete v detailu kontaktu, v kartě "Seznamy kontaktů", po rozbalení dalších informací u seznamu (přes malou šedou šipku v pravém horním rohu u seznamu).


Stejně tak je informace k dispozici v exportu kontaktů, ve sloupci "doi_date".

7. Kde naleznu report e-mailů double opt-in?

V aplikaci naleznete rovněž reporty e-mailů pro potvrzení. Postačí prokliknout sekci "Další" v hlavním menu aplikace a zde zvolit Transakční e-maily.


Následně vyberte sekci Double opt-in.


Naleznete zde základní přehled odeslaných double opt-in e-mailů za posledních 6 měsíců –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ s údaji o počtu příjemců, otevření, prokliků, e-mailů vrácených (odražených) a označených za spam (ze strany příjemce).

Dále jsou k dispozici podrobnější informace o e-mailech za posledních 10 dní –⁠⁠⁠⁠⁠⁠ zobrazuje se typ události, předmět e-mailu, e-mail příjemce a odesílatele. V neposlední řadě je zaznamenáno také datum a čas události.


💭 Nenašli jste odpověď? Napište nám na chat nebo e-mail support@ecomail.cz. 😊

Dostali jste odpověď na svou otázku?