Co je to doména a proč je třeba ji ověřit, zjistíte tomto článku. Je zde i uvedeno, jaký je rozdíl mezi doménou druhého a třetího řádu (subdoménou). Pro ověření bounce domény (domény třetího řádu) pomocí CNAME záznamu pokračujte na tento článek.

Jak ověřím doménu pomocí DKIM a SPF záznamů?

  1. Přihlaste se do svého webhostingu, respektive tam, kde má Vaše doména jmenné servery a kde se tyto záznamy upravují

---> nejste si jistí, kde to je? nevadí -> poslouží k tomu registr domén nic.cz, kde je tato informace k nahlédnutí:

2. Vyberte si doménu, kterou chcete ověřit a zvolte možnost úpravy DNS záznamů

4. Přidejte nový záznam, typ záznamu TXT

  • Pro DKIM záznam vyplňte:
    název: ecomail._domainkey
    hodnota: v=DKIM1; k=rsa; h=sha256; p=MIGfMA0GCSqGSIb3DQEBAQUAA4GNADCBiQKBgQC0diuxLOeJJuRRu6v4Xnau70JIEEFGnkiiu6PK3i+1pGKyoLOyJFzk+Ah8zRoujJSzv95nxtDYERVpGxfgu+JXkV3ZDJucMkd/SxKIQ8pJ0Uk1MKKkUFnYgvOxW5Umq8VNpstZZfjhCRcYgb1Iw+oFabBbfShIM98yuaN7Q7KKcQIDAQAB
  • Pro SPF záznam vyplňte:
    název: * Některé hostingy nepodporují *, proto v případě, že SPF záznam nebude ověřen, vložte místo hvězdičky @ nebo nechte pole zcela prázdné
    hodnota: v=spf1 a mx include:sparkpostmail.com ?all

    Co když už moje doména jeden SPF záznam obsahuje?
    V případě, že již vaše doména jeden SPF záznam obsahuje, přidejte do tohoto záznamu novou část: include:sparkpostmail.com
    Tedy například: v=spf1 a mx include:smtp1.uservoice.com include:sparkpostmail.com ?all

5. Nezapomeňte potvrdit změny

6. Nyní jsou u vašeho hostingu DNS záznamy přidány. Během 48 hodin by se měly změny projevit. Stav ověření domény můžete kontrolovat ve vašem účtu v sekci domény kliknutím na “Zkontrolovat nastavení DNS”


TIP:

Pokud si nejste jisti, vložte do svého Ecomail účtu do sekce Domény vaši doménu. Aplikace vám ukáže, jaké hodnoty do hostingu nastavit.

Zlepšete ještě více svou doručitelnost pomocí trackovací domény.


FAQ:

Aplikace hlásí, že doména není ověřená. Přitom ji ověřenou mám.

Pokud se vám před odesláním kampaně objevuje hláška, že doména není ověřená, a přitom v sekci Domény svítí doména jako ověřená, zkontrolujte, zda v nastavení kampaně odesíláte z této domény. Není v doméně překlep? Nepoužíváte e-mail s jinou doménou, která není v účtu ověřena?
Pokud ano, můžete doménu ověřit dle postupu výše.
Nebo odesílat z již ověřené domény.

Nemám žádnou vlastní doménu, co s tím?

Vlastní doménu si můžete zřídit u jednoho z mnoha webhostingů jako je Wedos, Active24 a další.

Našli jste odpověď?